#


لکه های لوازم آرایش را چگونه از بین ببریم؟

23 دسامبر 2017 2 نظر 2023 بازدید

لکه های لوازم آرایش را چگونه از بین ببریم؟

لکه های لوازم آرایش را چگونه از بین ببریم؟

ممکن است که برای پیش آمده باشد که برای مهمانی رفتن به طور عجله ای آماده می شوید و به طور اتفاق لکه ای از لوازم آرایش بر روی لباس تان به وجود می آید. در این هنگام مجبور می شوید که لباس تان را تعویض کنید و یا اینکه سعی بر این دارید که لکه را پاک کنید که این کار آسان نمی باشد و احتمالا جای آن بر روی لباس تان باقی بماند و به لباس تان ظاهر زشتی می دهد. در این مطلب می خواهیم چند روش برای از بین بردن لکه لوازم آرایش را در اختیارتان قرار دهیم.

برای اینکه این لکه ها را از بین ببرید باید صرفنظر از سطحی که دارید روی آن کار انجام می دهید مانند کفپوش، پوشاک و یا مبلمان باید معلوم کنید که با چه نوع لکه ای روبه رو هستید. رژ لب هایی که از جنس روغنی هستند و یا اینکه مومی می باشند، شایع ترین لکه هایی که بر روی لباس ایجاد می شوند همین رژ ها می باشند. علاوه بر این لاک ناخن و فونداسیون نیز در فاصله ی کمی از آن ها قرار دارند. برای بسیاری از افراد ممکن است که این اتفاق های بد رخ داده باشد ولی نگران نباشید، می توانید برای از بین بردن این لکه ها می توانید از محلول های ضد لک استفاده کنید.

پاک کردن لکه رژ لب

شما می توانید برای از بین بردن این نوع لکه از خمیر دندان استفاده کنید و کمی از آن را بر روی لکه بمالید و سپس آن را بشویید و لکه را کاملا از بین ببرید.

در ابتدا لکه را توسط یک شوینده ملایمی مانند صابون شست و شو دهید. چنانچه رژ لب تان ضد آب نباشد به آسانی می توانید با صابون تمیز کنید ولی اگر اثر آن به جا ماند می توانید از پاک کننده های گوناگونی برای از بین بردن اثر لکه آن استفاده کنید. جالب است بدانید که می توانید برای این کار از اسپری مو استفاده کنید. اسپری را  بر روی لکه بپاشید و بعد از اینکه پانزده دقیقه گذشت آن را با آب و صابون شست و شو دهید. این را مطمئن باشید که اثری از رژ بر جای نخواهد ماند.

محلول های پاک کننده گوناگونی وجود دارد که می تواند لکه های رژ لب را از بین ببرد. بسیاری از چربی ها در مواد شوینده ی مایع، آمونیاک و الکل ایزو پروپیل حل می شود. برای این که از تمام محلول ها بتوانید استفاده کنید باید در ابتدا تا جایی که قادر هستید با استفاده از یک پارچه ی مرطوب لکه ی رژ لب را تمیز و رفع کنید. پس از آن از محلول تان استفاده کنید و طبق نوشته ای که بر روی برچسب لباس تان دارد آن را شست و شو دهید و سپس آبکشی کنید. این را به یاد داشته باشید که برای پشم و یا ابریشم از آمونیاک استفاده نکنید.

پاک کردن لکه ریمل

برای پاک کردن ریمل کمی با مشکل روبه رو می شوید. به همین دلیل باید برای از بین بردن این لکه ی روغنی از یک حلال روغنی مخصوص که خشکشویی ها عموما از آن استفاده می کنند به کار ببرید. حلال های روغنی می توانند چسبندگی پروتئین هایی که در ریمل وجود دارد را از بین ببرند. بگذارید تا حلال بر روی لکه خشک شود. پس از آن با استفاده از یک برس روی آن را محکم بکشید و با توجه به نوع پوشاک آن را شست و شو دهید.

پاک کردن لکه ناخن

پاک کردن لکه ناخن ها بسیار ساده است. برای از بین بردن این لکه استفاده از استون بسیار موثر می باشد. اگر به طور ناگهانی بر روی لباس تان لاک ریخت، در ابتدا اجازه دهید تا لاک بر روی پارچه خشک شود و پس از آن نوار چسب تمیزی را بر روی آن بچسبانید و همچون نوار مومی آن را بکشید. در این صورت لاک به راحتی از روی پارچه جدا می شود.

پاک کردن لکه رنگ مو

با توجه به اینکه رنگ مو بسیار قوی می باشد یکی از سخت ترین لکه هایی است که برای پاک کردن آن دچار مشکل می شوید. می توانید برای پاک کردن رنگ های بادوام از الکل استفاده کنید. علاوه بر این می توانید برای پارچه های مخصوص از حلالی مانند تربانتین و یا مایع های سبک تر استفاده کنید. ولی این را به یاد داشته باشید که باید اول بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که برای آن پارچه مناسب می باشد یا نه.

پاک کردن مواد آرایشی مایع صورت

این مواد روغنی می باشند و به راحتی بر روی یقه ی بسیاری از لباس ها می نشینند. می توانید برای از بین بردن این لکه های چربی از صابون های مایع و مواد شوینده ای که این لکه ها را به راحتی از بین می برند استفاده کنید. با استفاده از یک پارچه ی تمیز مواد رنگی اضافه را تمیز کنید. پس از آن پاک کننده تان را به آرامی بر روی لکه مورد نظر بمالید و ماده ی رنگی را از روی لباس بردارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *