#


ظروف مختلف آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم

ظروف
9 دسامبر 2017 3 نظر 2343 بازدید

ظروف مختلف آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم

ظروف مختلف آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم

داخل آشپزخانه ظروف گوناگونی وجود دارد که هر یک از آن ها کاربردهای مخصوص به خود را دارند. هر یک از این ظروف شیوه های خاصی برای تمیز شدن دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

قابلمه های آلومینیومی

اگر قابلمه آلومینیومی تان سوخته است باید درون آن را پر از آب سرد کنید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آن بیافزاید و بر روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. اجازه دهید تا پانزده دقیقه بجوشد. حال می توانید غذاهای سوخته را از روی این ظرف از بین ببرید و اگر این لکه ها بسیار سخت بودند باید این کار را مجددا انجام دهید و اجازه دهید تا مدت بیشتری بجوشد. اگر بعد از این کار هم لکه ها باقی ماند باید در آن ریواس و یا پوست سیب بجوشانید.

ظروف کیک پزی و استیل

ظروف کیک، قابلمه های استیل و سینی های فر اگر نو هستند آن ها را با استفاده از روغن و یا پیه بچوشانید و در فر داغ قرار دهید تا چربی ها آب شوند و به داخل ظرف نفوذ کنند. سپس از درون فر در بیاورید و اجازه دهید تا سرد شود. پس از آن با آب گرم و کف شست و شو دهید و با دستمال خشک و تمیزی آن را به طور کامل خشک کنید. با این کار فلز برای استفاده آماده می شود و از زنگ زدگی و چسبیدگی غذا به ظروف جلوگیری می کند.

ظروف

چاقوهای فولادی

تیغه چاقو را با استفاده از یک دستمال داغ و مرطوب پاک کنید و سریع خشک کنید. اگر از چاقو هر روز استفاده نمی کنید تیغه ی آن را چرب نمایید. تیغه چاقو را با فولاد، چاقو تیز کن برقی و یا سنگ چاقو تیزکنی تیز کنید. اگر تیغه چاقوتان دچار زنگ زدگی شده است می توانید برای از دست دادن آن از کاغذ سنباده خیلی نرم و کمی آب پیاز استفاده کنید. پس از آن خوب آبکشی و خشک کنید.

قابلمه های لعابی

برای اینکه قابلمه های لعابی سفید را تمیز کنید باید با استفاده از جوش شیرین سطح آن را بمالید و با صابون و آب داغ شست و شو دهید. سپس آن را آبکشی و به طور کامل خشک کنید. اگر می خواهید که قابلمه های لعابی نسوزند و رنگ شان تغییر نکند پنبه نسوزی را بر روی گاز قرار دهید و یا اینکه رمانی که قابلمه را بر روی گاز قرار می دهید زنگ گاز را روشن کنید.

ظروف

سطل آشغال

درون سطل آشغال گالوانیزه و فلزاندود می توانید روزنامه و یا کاه بسوزانید تا باعث از بین رفتن رطوبت و چربی داخل آن شود. اگر گچ بری های بالای در، پنجره ها و نشان های روی آن ها صمغی شده اند می توانید با استفاده از استون صمغ ها را از بین ببرید.

کتری های برقی

برای جرم گیری کتری های برقی دو قاشق چایخوری بوره (بوراکس) را درون کتری پر از آب بریزید و اجازه دهید تا پانزده دقیقه بجوشد. سپس خوب آبکشی کنید. تکه ی کوچکی از گیاه لیف را ببرید و درون کتری بیندازید تا زمانی که در حال استفاده است جرم ها را به خود بگیرد.

زمانی که رویه ی آن به طور کامل پوشانده شد آن را بیرون بیاورید و کتری را به خوبی آب بکشید. می توانید رسوب ها را برای تمیز کردن ظروف لعابی نگه دارید و لیف را مجدد درون کتری بیندازید. اگر تکه ای مرمر درون کتری قرار دهید باعث می شود که جرم ها به دیواره ی کتری نچسبد.

ظروف

دسته کارد

دسته کارد را برای خیس خوردن درون آب ظرفشویی قرار ندهید چون باعث می شود تا تیغه آن کند و دسته اش تغییر رنگ دهد.

در قابلمه ها

چنانچه دستگیره در قابلمه تان در آمده است می توانید پیچ گوشتی را از سوراخ پشت در وارد کنید و داخل یک چوب پنبه بپیچانید.

یخچال

این را به یاد داشته باشید که یخچال ها را نباید با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید چون باعث می شود که بوی آن به داخل مواد غذایی نفوذ کند و بوی تندی بر جای می ماند. برای تمیز کردن داخل یخچال می توانید از آب گرم و جوش شیرین استفاده کنید و پس از آن خوب آبکشی و خشک کنید.

نمکدان

سوراخ های نمکدان هایی که آبکاری شده اند را روغن زیتون بزنید و اجازه دهید تا چند روز به همان حالت بماند و سپس طبق معمول آن را تمیز کنید.

سیم و ابر ظرفشویی کثیف

گیاه لیف را از طول ببرید و هر یک از تکه ها را به شش بخش تقسیم کنید. این لیف ها نسبت به سیم های ظرفشویی برای دستان تان بسیار نرم تر می باشند و حتی دچار زنگ زدگی هم نمی شوند. کیسه های توری پلاستیکی که برای میوه های هستند را کنار بگذارید و تعدادی از آن ها را درون یکی قرار دهید و سرش را با استفاده از یک نخ محکم ببندید و از آن به جای ابر ظرفشویی به کار ببرید.

قوری چای

اگر داخل قوری چای تان قهوه ای شده است و بوی ماندگی می دهد می توانید با استفاده از نمک و سرکه درون آن را بسابید و سپس با مقدار زیادی آب گرم آن را به طور کامل آب کشی کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *