#


روش هایی برای تمیز کردن لکه های گوناگون از روی دیوار گچی

26 فوریه 2018 بدون نظر 4523 بازدید

روش هایی برای تمیز کردن لکه های گوناگون از روی دیوار گچی

لکه های مختلف روی دیوار گچی را این گونه از بین ببرید

دیوار‌های گچی را با هر مدل مواد یا وسایل نمی‌ توان پاک کرد، چون امکان دارد لکه بزرگتر و بد نماتری ایجاد نماید. در این مطلب شیوه ای مناسب برای تمیز کردن دیوار گچی از لکه‌های گوناگون مانند مداد، خودکار و جای تابلو آموزش داده می شود.

اگر دیوار خانه شما گچی می باشد و هنوز رنگ نشده است، در واقع جهت تمیز کردن آن می‌ توانید از مایع ظرفشویی و اسکاچ استفاده نمایید. همچنین یک روش آسان و سریع برای تمیز کردن دیوار گچی استفاده از سمباده است. برای تمیز کردن کلی دیوار گچی محلول جوش شیرین هم می ‌تواند تا اندازه ای لکه ‌ها و سیاهی ‌ها را از بین ببرد.

تمیز کردن انواع مداد از روی دیوار گچی

۱- شیوه تمیز کردن مداد رنگی از روی دیوار

جهت پاک کردن خط مداد رنگی از روی دیوار می توانید یک مقدار خمیر دندان را روی یک مسواک کهنه بمالید و به آرامی بر روی خطوط مداد رنگی بکشید و آن را تمیز کنید. همچنین می ‌توانید یک مقدار جوش شیرین را در آب مخلوط کنید و با پنبه روی خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی بکشید تا تمیز شود.

۲- شیوه تمیز کردن مداد سیاه

برای از بین بردن جای مداد سیاه می‌ توانید یک پاک کن معمولی استفاده کنید. برای انجام این کار پاک کن را خیلی آرام بر روی خطوط مداد بکشید و آن‌ها را پاک نمایید. اگر این روش جواب نداد می‌توانید از جوش‌ شیرین استفاده نمایید. به این حالت که یک مقدار جوش شیرین را با آب قاطی نمایید و با یک پارچه به صورت آرام بر روی محل بکشید. این کار به دیوار آسیب وارد نمی ‌آورد.

۳- شیوه تمیز کردن دیوار گچی از مداد شمعی

پاستل ها و مداد شمعی به علت روغنی بودن به آسانی از سطح دیوار پاک نمی شوند، برای انجام این کار می توانید نخست مداد شمعی به جا مانده روی دیوار را با قاشق پلاستیکی بتراشید.

بعد از آن مقداری جوش شیرین بر روی یک پارچه نم دار بریزید و خیلی آرام روی باقی مانده مداد شمعی بکشید.

سپس با یک اسفنج مرطوب روی محدوده لکه ها بکشید تا آن ها را کاملا تمیز کند و در انتها دیوار را با حوله مرطوب تمیز نمایید.

۴- تمیز کردن لکه های سیاه از روی دیوار گچی

این لکه ها امکان دارد به صورت کامل از روی دیوارهای گچی پاک نشوند ولی حداقل می توانید تلاش خود را بکنید. یک مقدار جوش شیرین را در آب حل نمایید و پس از آن با یک پنبه آن را روی لکه ‌های دیوار بکشید. در آخر با یک دستمال نهایت آن را تمیز کنید.

۵- تمیز کردن خودکار از روی دیوار گچی

برای تمیز کردن رد خودکار از روی دیوار گچی می ‌توانید از الکل سفید کمک بگیرید. برای این کار در آغاز کمی الکل سفید را بر روی پنبه بریزید. حواس تان باشد که میزان الکل به قدری نباشد که از روی پنبه بچکد و لکه باقی بگذارد.

پس از آن پنبه را روی لکه فشار دهید و چنانچه جوهر خودکار به پنبه انتقال پیدا نکرد، از الکل بیشتری به کار ببرید. نباید پنبه را روی نقاط لک شده بمالید چون این کار مو جب پخش شدن لکه می ‌شود. به هیچ عنوان یک پنبه کثیف را دوباره روی دیوار نگذارید و برای هر بار پاک کردن از قسمت تمیز پنبه و یا یک پنبه دیگر به کار ببرید.

پس از این یک پارچه تمیز را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه باقی مانده بمالید برای پارچه هم هر بار از بخش های تمیز آن استفاده کنید و تا از بین رفتن کامل لکه جوهر به این کار ادامه دهید. در انتها، جای لکه را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *