#


راه های صحیح نگه داری کفش وجوراب

کفش وجوراب
18 سپتامبر 2017 بدون نظر 1647 بازدید

راه های صحیح نگه داری کفش وجوراب

راه های صحیح نگه داری کفش وجوراب

برای از بین بردن بوی بد پا یکی از راه هایی که بسیار موثر می باشد این است که از جوش شیرین استفاده کنید. اگر درون کفش تان مقدار کمی جوش شیرین بریزید باعث می شود که بوی بد از کفش شما بیرون برود. پس می توانیم بگوییم که جوش شیرین یک ماده ضدعفونی کننده و ضد بو به حساب می آید و شما می توانید پای خود را هم در محلول آن بشویید.

سعی کنید کفشی که می خواهید برای اولین بار به پا کنید در یک روزی که آفتاب و خشک است بپوشید چون این کار باعث می شود که یک لایه از خاک و سنگ ریزه تخت کفش را بپوشاند و آن را در مقابل آب و رطوبت مقاوم سازد.

جوراب با دوام

قبل از اینکه بخواهید جوراب و یا جوراب شلواری ای را بپوشید آن را اول منجمد کنید. اگر این کار را انجام دهید جوراب های شما دوام بیشتری می آورند. برای انجام این کار ابتدا جوراب را خیس کرده و خیلی آرام آن را لوله کنید و داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس آن را درون فریزر یا جا یخی یخچال تان قرار دهید. بعد از اینکه یخ زد ان را در یک ظرف بزرگ بگذارید تا یخش آب شود و سپس ان را آویزان کنید تا خشک شود.

کفش براق

برای اینکه کفش های چرمی تان بدرخشد و برق بزند قبل ازاینکه به آن واکس بزنید کمی وازلین بر روی آن بمالید و سپس واکس بزنید.

قهوه به جای واکس

می توانید به جای واکس برای کف شهای مشکی تان که جنس چرم و جیر دارند از قهوه غلیظ استفاده کنید. شما می توانید برای انجام این کار از یک اسفنج آغشته به قهوه استفاده کنید و آن را بر روی کفش تان بزنید، این کار باعث تر شدن روی کفش می شود.

 کفش وجوراب

کفش وجوراب

چند نکته مهم برای مراقبت از کفش های جیر و چرم

وقتی شما یک کفشی را می خرید آن کفش هیچوقت حالت اولیه خود را حفظ می کند پس باید به اصول و نکات نگهداری از آن توجه شود تا کفش تان مانند روز اول تمیز و خوش فرم باقی بماند.

اصول مراقبت از کفش های اسپرت و مجلسی با جنس چرم و غیره

۱- اگر به مدات طولانی با کف شتان راه بروید از کارایی آن کاشته می شود. پس وقتی کفشی را می خرید به کفاش بگویی تا یک لایه بسیار نازک از کائوچو را به کف کفش شما وصل کند تا باعث نشود که هم آب را جذب کند و هم باعث لیز خوردن شما بشود و این امر سبب افزایش کارایی کفش تان می شود. با انجام این کار طول عمر کفش تان شاید به چند سال افزایش یابد.

۲- نخستین قسمتی که زودتر از بین می رود پاشنه کفش است، مخصوصا این که شما بخواهید بیش از حد با آن را ه بروید و یا اینکه بر روی پاهای تان بایستید. وقتی که می خواهید کفشی را خریداری کنید یک پاشنه پلاستیکی نیز همراه آن بخرید تا اگر یه وقت به آن نیاز داشتید جایگزین پاشنه قبلی کنید. هر وقت که میخ پاشنه را مشاهده کردید فورا برای درست کردن آن اقدام نمایید.

۳- زمان خرید هر کفشی با هر جنسی که دارد باید آن را با اسپری مخصوص ضد آفتاب پوشش دهید تا از جذب آب باران و یا هر مایع دیگری جلوگیری کند. شما باید این کار را اول هر فصلی انجام دهید یعنی سالی ۴ بار می شود. اگر کفش چرم تان خیس شد آن را در دمای داخل اتاق خشک کنید و بعد از اینکه خشک شد کمی کره بر روی آن بمالید.

۴- در صورتی که لکه ای را بر روی کفش تان مشاهده کردید همان لحظه آن را پاک کنید. شما می توانید برای انجام این کار از یک دستمال نرم و یا برس واکس استفاده کنید. لکه های نمکی به کفش های چرم همیشه آسیب می زند شما باید این لکه ها را با کمک پارچه ای که نم کمی دارد آن لکه ها را پاک کنید.

۵- برای اینکه شکل و ظاهر یک کفش حفظ شود مخصوصا کفشی که خیس شده است و می خواهد خشک شود داخل کفش را با روزنامه پر کنید. همچنین در مورد چکمه ها باید بگوییم که باید آن ها به شکل خوابیده قرار دهید.

 کفش وجوراب

کفش وجوراب

۶- برای اینکه کفش های قدیمی تان ظاهر بهتری داشته باشد باید از واکس استفاده کنید. با یک ماده نرم کننده رو کفش هایی که از جنس چرم هستند را چرب کنید تا چربی به چرم برگردد و کفش ها نرم شوند. برای اینکه بتوانید خط هایی که بر روی کفش به وجود آمده است را از بین ببرید باید از واکسی که از کفش کم رنگ تر است استفاده کنید.

۷- برای مراقبت از کفش ها آن ها را درون یک کمد با دمای اتاق نگهداری کنید. کفش های چرمی در هوای گرم جمع می شوند. اگر کفشی که نم دار است را داخل جعبه بگذارید باعث می شود که باکتری و کپک به وجود بیاید و بوی نامطبوعی بگیرد.

۸- برای اینکه شکل اولیه کفش تان حفظ بشود به شما پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یکبار از کفش دیگری استفاده کنید. این کار باعث می شود که طول عمر کفش های تان بیشتر شود.

۹- زمانی که با پوشیدن کفشی مشکل دارید سعی کنید از یک پاشنه کش استفاده کنید تا نه به پاهای تان و نه به پاشنه کفش آسیبی نرسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *