#


راه های بی نظیر برای مرتب کردن منزل

مرتب کردن منزل
14 نوامبر 2017 بدون نظر 5011 بازدید

راه های بی نظیر برای مرتب کردن منزل

راه های بی نظیر برای مرتب کردن منزل

اکثر خانم هایی که برای انجام کارهای متزل شان دچار مشکل می شوند و نمی توانند به خوبی از پس کارهای منزل شان بر بیایند ، نسبت به خانم هایی که خانه دار و مرتب هستند غبطه می خورند و این مسئله باعث رنج آن ها می شود. جای نگرانی نیست ، شما می توانید با انجام برخی نکات مهم به تمیزی خانه تان دست پیدا می کنید. راه هایی که می توانید با آن ها به تمیزی خانه تان برسید عبارتند از:

۱-استفاده از رخت آویزهای مخصوص روسری

برای اینکه بتوانید روسری ها و مقنه های تان را به طور مرتب در کمدتان نگه دارید می توانید از رخت آویزهایی که طبقه ای هستند استفاده کنید. با این کار علاوه بر اینکه کمدتان مرتب می شود ، بلکه باعث می شود روسری های تان نیز چروک نشود.

۲-از سیستم تا کردن استفاده کنید

کشوهایی که در دراورها وجود دارند جای زیادی برای لباس ها ندارند. اگر لباس های تان را به طور نا مرتب درون کشوها و قفسه ها بگذارید ، باعث می شود که فضا از آن چه که هست کمتر می شود. پس سعی کنید لباس های تان را به طور منظم تا کنید و از جلو ی کشو به سمت عقب به ترتیب بچینید. با این کار می توانید تمام آن ها را به خوبی پیدا کنید و لباسی که دوست دارید را برگزینید.

مرتب کردن منزل

مرتب کردن منزل

۳-مرتب چیدن سینی ها و تخته آشپزخانه

شما می توانید برای اینکه سینی ها ، تخته های آشپزخانه و تابه های تختی که در آشپزخانه تان دارید را مرتب بچینید می توانید از قفسه های جدا کننده که اغلب در شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد ، کمک بگیرید و هر یک از سینی های تان را به طور جدا گانه در هر قسمت آن بگذارید.

۴-جمع اسباب بازی داخل سبد

شما می توانید با استفاده از سیم هایی که در انباری وجود دارند خانه ی سبدی دیواری را تهیه کنید و آن به اندازه قد فرزندان تان به دیوار نصب کنید و اسباب بازی هایی که اضافه هستند را درون آن بریزید. با انجام این کار می توانید اتاق فرزندان تان را مرتب کنید.

مرتب کردن منزل

مرتب کردن منزل

۵-جمع کردن ملحفه ها درون یک رو بالشتی

بعد از اینکه ملحفه های رو بالشتی و رو تختی را شستید پس از اینکه آن ها را اتو کشیدید اگر نمی خواهید از آن ها استفاده کنید می توانید تا کنید و درون یک رو بالشتی بگذارید. با انجام این کار هیچ موقع آن ها را گم نخواهید کرد.

۶-ساختن چوب رختی برای کفش ها

برای اینکه بتوانید یک چوب رختی برای کفش های تان بسازید باید میله ای که در پایین چوب رختی لباس های تان است را با استفاده از انبردست قطع کنید. سپس آن ها را به دو طرف بیرون یا به طور یکسان به طرف داخل خم کنید و آن را شبیه به چنگک کنید. برای اینکه بتوانید دمپایی ها و صندل ها را بر روی آن قرار دهید باید چنگک ها را به سمت بیرون خم کنید و برای گذاشتن کفش های تان باید آن ها را به طور موازی به طرف داخل خم کنید. با این خلاقیت جالب می توانید کفش های تان را به طور مرتب در از کمدتان آویزان کنید.

۷-استفاده بهینه از سبد چهار گوش

زمانی که از سوپر مارکت خرید می کنید ، وسایل را درون کیسه های پلاستیکی قرار می دهید و اگر آن ها را بر روی صندلی ماشین تان قرار دهید ممکن است که هنگام رد شدن از روی دست انداز تمام وسایل به هم بخورد و بر کف ماشین بریزد. شما می توانید برای رفع این مشکل از سبدهای چهار گوش استفاده کنید و تمام وسایل را درون آن قرار دهید تا جابه جا نشوند.

مرتب کردن منزل

مرتب کردن منزل

۸-قرار دادن همه وسایل به طور یک جا

قفسه های پارچه ای چند طبقه ای در بازار وجود دارد که می توانید آن ها را از پشت در اتاق و یا کمد آویزان کنید. شما می توانید از این قفسه ها برای قرار دادن برخی وسایل مانند کلید ، خودکار ، باتری ، چتر ، عینک و…استفاده کنید.

۹-جایی برای سنجاق سرها

اگر سنجاق سرهای تان درون کیف و یا کوله پشتی باشد پیدا کردن آن ها بسیار مشکل است. باید برای پیدا کردن آن ها تمام کیف تان را به بیرون بریزید. شما می توانید برای رفع این مشکل از یک قوطی و یا جعبه ی آدامس استفاده کنید و سنجاق سرهای تان را درون آن نگهداری کنید. با انجام این کار دیگر سنجاق سرهای تان گم نمی شود و برای استفاده از آن ها با مشکل مواجه نمی شوید.

۱۰-سه راهی و یا چند راهی های برق را مرتب کنید

برای اینکه بتوانید سیم های برقی که داخل سه راهی قرار دارند را بهتر تشخیص دهید ، می توانید از داخل سیم ها برچسب های پلاستیکی رد کنید و نام وسایلی که به آن ها مرتبط هستند را بر روی این برچسب ها بنویسید. با این کار دیگر سیم وسایل را اشتباهی از پریز خارج نمی کنید.

۱۱-جلوگیری از مشکلات ناشی از ماشین لباسشویی

شما می توانید برای این که از مشکلاتی که ناشی از ماشین لباسشویی هستند جلوگیری کنید می توانید از ماژیک وایت برد استفاده کنید که به راحتی با دستمال تمیز می شوند. با استفاده از این ماژیک می توانید درجه های گوناگون لباسشویی را بر روی آن بنویسید.

۱۲-به خط کردن چاقوها

چاقوهایی که در داخل کشوها هستند را از آن خارج کنید و در جای چاقوهای رومیزی و یا دیواری بگذارید. شما می توانید برای انجام این کار از تخته هایی که آهن ربایی هستند استفاده کنید و چاقو را روی آن قرار دهید.

۱۳-یک جا کردن کیسه های پلاستیکی

اگر عادت دارید که کیسه های پلاستیکی های تان را درون فر و یا زیر ظرفشویی قرار دهید بهتر است که برای آن ها جای مخصوصی درست کنید. می توانید برای مرتب نگه داشتن آن ها از سبد های حصیری و یا ساک ها کاغذی استفاده کنید.

مرتب کردن منزل

مرتب کردن منزل

۱۴-جمع کردن خرده ریزها

اگه در منزل تان جای روزنامه و یا مجله دارید ، می توانید از آن برای قرار دادن کیسه های فریزر ، فویل آلومینیومی و پلاستیک در آشپزخانه استفاده کنید.

۱۵-سیم را حلقه کنید

لوله هایی که داخل دستمال های توالت وجود دارد را دور نیندازید. آن ها را به طور مرتب داخل یک جعبه قرار دهید و سیم ها ، کابل و شارژرهای اضافی را دور آن ها حلقه کنید و درون آن ها بگذارید. با این کار از در هم پیچیده شدن سیم ها جلوگیری می کنید.

۱۶-افزایش فضای زیر کابینت

دیوارهای داخل کابینت زیر سینک را از دو طرف سوراخ کنید و یک میل بلندی مانند رگال کمد دیواری درون آن قرار دهید. به این ترتیب می توانید شیشه شوی ها ، اسپری های پاک کننده وغیره را از بخش نازل روی این میله قرار دهید و با این کار فضای داخل کابینت بیشتر می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *