#


راه هایی برای از بر طرف کردن لکه روغن روی لباس

لکه روغن
3 دسامبر 2017 3 نظر 2061 بازدید

راه هایی برای از بر طرف کردن لکه روغن روی لباس

راه هایی برای از بر طرف کردن لکه روغن روی لباس

یکی از رایج ترین مشکلاتی که امکان دارد در مهمانی ها و یا مجالس برای تان اتفاق بیفتد این است که غذا، سس و یا روغن خوراکی ها بر روی لباس شب تان بریزد.

در این مطلب می خواهیم چند نمونه از روش هایی که می توانید با استفاده از آن روغن هایی مانند روغن پخت و پز، زیتون و نارگیل را از بین ببرید را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید لکه ای که بر روی لباس شب تان ایجاد شده است را از بین ببرید.

لکه روغن

لکه روغن

 

۱-دستمال کاغذی را بر دارید و با استفاده از آن روغنی که بر روی لباس تان ریخته است را پاک کنید. به شکلی که دستمال کاغذی بر روی لکه قرار بگیرد.

۲-می توانید از پودر جوش شیرین به کار ببرید. مقداری جوش شیرین را بر روی لکه بریزید و اجازه دهید تا مدت زمان شصت دقیقه بر روی آن بماند. سپس شما شاهد تغییر کردن رنگ جوش شیرین می شود. این ماده زمانی که روغن لباس را به خود جذب می کند رنگش قهوه ای می شود. پس از آن توسط یک وسیله که شبیه به کارت است را بردارید و جوش شیرین را از روی لباس پاک کنید. برای لکه هایی که بزرگ تر و عمیق تر هستند باید این راه را دوباره تکرار کنید. اگر جوش شیرین در دسترس نداشتید می توانید از آرد ذرت هم استفاده کنید.

لکه روغن

لکه روغن

۳-همچنین می توانید از پودرهای شوینده ماشین لباس شویی به کار ببرید. برای این کار باید اسفنجی را با آب مرطوب کنید و سپس به پودر شست و شو آغشته کنید. پس از آن اسفنج را بر روی لکه بکشید تا روی لکه پر از کف شود. بعد از اینکه این کار را کردید حال باید مسواک کهنه ای را بر دارید و لکه ای که بر روی لباس شب تان افتاده است را پاک کنید.

۴-لباس تان را با آب گرم شست و شو دهید. وقتی لکه با آب گرم تماس پیدا کند از بین می رود. در این روش علاوه بر این که از پودر شست و شوی لباس استفاده می کنید باید مقداری سرکه به آن بیفزایید تا بوی روغن از بین برود.

۵-یکی از راه های از بین بردن لکه روغن استفاده از اسپری مو است. برای انجام این کار اسپری را با فشار بر روی لکه بپاشید. اسپری سر باعث می شود تا مولکول های روغن آزاد شوند. پس از آن، قسمت لک شده را با آب بشویید.

لکه روغن

لکه روغن

۶-شامپوهایی که مخصوص موهای چرب هستند می توانند به شما کمک کنند. این شامپو برای از بین بردن چربی مو تولید شده است پس احتمالا می تواند لکه روغن روی لباس تان را هم تمیز کند.

۷-شما می توانید از نوشابه هم برای از بین بردن لکه های روغنی به کار ببرید. این را بگوییم که این روش برای زمانی موثر خواهد بود که از ریختن لکه بر روی لباس تنها چند ساعت گذشته باشد. برای این کار نوشابه ای را درون ظرفی بریزید و قسمتی که لباس تان لک شده است را به مدت یک تا دو ساعت درون آن قرار دهید و پس از آن لباس را بشویید. بعد ازاین کار هیچ آثاری از لکه روغن بر جای نخواهد ماند.

۸-یکی از موثر ترین راه هایی که می توانید لکه روغن را از بین ببرید ژل آلوئه ورا می باشد. در ابتدا لباس تان را خیس کنید سپس ژل آلوئه ورا را بر روی لکه روغن بمالید. با تکرار این کار لکه به راحتی از بین می رود.

لکه روغن

لکه روغن

نکته ی کلیدی را در پایان به شما می گوییم که در از بین بردن لکه های روغنی از اهمیت بالایی برخوردار است. به شما توصیه می کنیم زمانی که لباس تان آشته به لکه روغنی شد بدون هیچ معطلی برای تمیز کردن آن اقدام کنید. اگر این کار را نکنید ممکن است که با مشکل روبه رو شوید. چون روغن به عمق پارچه لباس تان می رود و تمیز کردن آن با مواد شوینده بسیار سخت خواهد بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *