#


راه هایی برای پس انداز پول در خانه

پس انداز
25 اکتبر 2017 يك نظر 1765 بازدید

راه هایی برای پس انداز پول در خانه

راه هایی برای پس انداز پول در خانه

همیشه صرفه جویی در خانه فکر خوبی بوده است ولی شاید برای این صرفه جویی ها مجبور باشید از بسیاری از امکانات صرف نظر کنید یا برای این که کارهای معمولی خانه را انجام دهید دچار دردسر شوید ولی همیشه این گونه نمی باشد. روش هایی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این کارها ، هم کارهای منزل تان را انجام دهید و هم این که پس انداز کنید. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم که چگونه بتوانید این راه ها را انجام دهید.

۱-استفاده از مایع ظرفشویی رقیق شده با آب

شما می توانید با استفاده از مایع ظرف شویی رقیق شده و آب ساده اکثر نقاط منزل تان را تمیز کنید. از مایع ظرف شویی می توانید در برخی از موارد استفاده کنید مانند شیشه شور ، اسپری سطح ، لکه بر لباسشویی ، شوینده ی میوه و سبزیجات و لکه بر فرش.

ما بیشتر به سمت تمیز کننده هایی می رویم که به شکل تخصصی برای تمیز کردن چیزهای مختلف تولید شده اند ولی مایع ظرف شویی یک انتخاب خوب و مناسب می باشد و نمی تواند باغث آسیب سطح اجسام شود. همچنین مایع ظرف شویی می تواند به سادگی بسیاری از جرم ها و کثیفی ها را از بین ببرد.

پس انداز

پس انداز

۲-تعویض لامپ های معمولی با لامپ های کم مصرف

هر چند لامپ های کم مصرف کمی گران تر از لامپ های معمولی می باشند ولی نسبت به آن ها ۱۰ برابر بیشتر عمر می کنند ، بنابراین شما انگار با خرید یک لامپ کم مصرف ده عدد لامپ معمولی خریداری کرده اید و این خود صرفه جویی می باشد. لامپ های کم مصرف برای نوردهی تقریبا دو سوم لامپ های معمولی انرژی لازم دارند  اما نوری که از خود ساطع می کنند چندین برابر لامپ های معمولی است. اینجاست که با پایین آمدن مصرف برق قیمت گران تر این لامپ ها توجیه اقتصادی دارد.

ممکن است که عوض کردن به یک باره تمامی لامپ ها برای شما مقدور نباشد ، در این صورت می توانید هر زمان که یکی از لامپ های شما به مشکل خورد و سوخت یک لامپ کم مصرف را جایگزین آن کنید. آن وقت خواهید دید که پس از مدت کوتاهی به دلیل عمر کوتاهی که لامپ های کم مصرف دارند کلیه آن ها را بدون این که به یک باره هزینه کرده باشید تعویض کرده اید.

پس انداز

پس انداز

۳-نظافت روزانه منزل

نظافت روزانه منزل به شما این امکان را می دهد که کمتر از پاک کننده های قوی و گران قیمت استفاده کنید. تقریبا تمام جاهایی که به تازگی لک می شوند با آب خالی و یا مقدار کمی مایع ظرف شویی یا پودر ماشین لباسشویی پاک می شوند. اگر شما روزانه کار نظافت منزل خود را انجام دهید دیگر به یک باره کار سنگین آن بر عهده شما نخواهد بود و دیگر به پاک کننده های قوی نیازی نخواهید داشت.

۴-نام های تجاری گوناگون

معمولا زمانی که ما برای خرید منزل به فروشگاه می رویم با برندهای مختلفی در قفسه های فروشگاه روبرو می شویم که قیمت برخی از آن ها واقعا به نسبت کالاهای کمی ناشناخته تر بسیار بالا می باشد ، بر فرض مثال شما می توانید برای ماشین ظرف شویی خود به جای این که از قرص های خارجی استفاده کنید ، پودر ظرف شویی به همراه مایع ضد لک ایرانی را استفاده کنید که دقیقا همان کارایی را دارد.

شاید باور کردن این موضوع کمی سخت به نظر بیاید ولی باید باور کنیم که نتیجه هر دوی این ها یکی است ، فقط فرق آن ها در قیمت و نام برند آن ها می باشد. برای این که شما یک برند نا آشنا را از لحاظ کیفیت تشخیص دهید باید اول بر روی جعبه محصول را یک نگاه بیندازید ، اگر بر روی آن علامت استاندارد و علامت بازرسی بین المللی کنترل کیفیت را مشاهده کردید دیگر در خرید آن محصول شکی به دل خود راه ندهید. البته این را بدانید که داشتن هر نشان یا علامتی بر روی کالا به منظور از کیفیت داشتن آن محصول نمی باشد ، پس توجه داشته باشید که علامت ISO را حتما با کنترل کیفیت کالا داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *