#


راه هایی برای شست وشوی انواع پارچه ها

پارچه
21 نوامبر 2017 يك نظر 2001 بازدید

راه هایی برای شست وشوی انواع پارچه ها

راه هایی برای شست وشوی انواع پارچه ها

لباس ها به خاطر جنس های متفاوتی که دارند روش شست وشو آن ها نیز با هم فرق می کند و برای هر کدام از آن ها باید نکته ای را برای شست وشوی شان رعایت کنیم. در این مطلب می خواهیم راه ها و شیوه های شست و شوی انواع پارچه را در اختیار تان قرار دهیم.

چرم

با اینکه این نوع پارچه بسیار مقاوم و بادوام است ولی به شما توصیه می کنیم که در ابتدا گرد و غبار آن را با استفاده از یک پارچه ی نم دار از روی لباس پاک کنید. اگر لکه هایی که رو این جنس پارچه هستند با این روش از بین نرفتند می توانید از محصولاتی که مخصوص پاک کننده های چرم هستند طبق دستوری که بر روی آن نوشته شده است استفاده کنید.

لباس های پشمی

لباس هایی که جنس شان پشمی است را به هیچ عنوان با آب گرم نشویید. چون باعث می شود که الیاف پشم به طور کامل جمع شود و به عبارت دیگر آب برود. لباس هایی که این نوع جنس را دارند را با دست در آب سرد بشویید و یا اینکه روشی که خشک شویی ها استفاده می کنند را انجام دهید.

پارچه

پارچه

جیر

اول از همه با کمک برس مخصوص جیر لکه و گرد و غباری که بر روی این جنس است را پاک کنید و در مرحله بعد از اسپری مخصوص جیر استفاده کنید و بر روی تمام سطح کفش اسپری کنید. اگر با انجام این کار به اندازه ای که می خواهید تمیز نشد می توانید با استفاده از مواد نگه دارنده این کار را انجام دهید و اگر این مواد را در دسترس نداشتید می توانید به یک خشکشویی معتبر رجوع کنید.

استات

پارچه هایی که جنس آن ها استات است را باید از طریق خشکشویی آن ها را تمیز کنید. مگر اینکه در راهنمای آن عبارت” قابل شست و شو با دست” نوشته شده باشد. اگر چنین چیزی بر روی لباس نوشته شده بود می توانی با استفاده از یک مواد شوینده ملایم و آب نیمه ولرم آن را بشویید و دور از حرارت آن را خشک کنید.

جین

اگر می خواهید عمر لباس های جین تان را بیشتر کنید باید تعداد دفعاتی که آن را می شویید را کاهش دهید. اگر لباس های جین تان نیاز به شست و شو دارند باید آن ها را بر عکس کنید و با دست و آب سرد آن را بشویید. برای اینکه این نوع لباس ها را از رنگ پریدگی و کهنگی شان جلوگیری کنیم باید از مواد شوینده ای که برای لباس های مشکی استفاده می شود استفاده کنیم.

آکریلیک

قبل از اینکه لباس های آکریلیک را بشویید باید آن را برعکس کنید. شما می توانی این نوع جنس پارچه را هم با دست بشویید و هم با ماشین لباسشویی.

پارچه

پارچه

نخ یا کتان

لباس هایی که نخی و یا کتان هستند معمولا جنس مقاومی دارند و قابلیت این را دارند که با دمای آب بالاتری شسته شوند. این لباس ها را پس از شست و شو با ماشین لباس شویی زمانی که هنوز نم دار هستند آن ها را اتو کنید و در هنگام اتو از آب و اتوی بخار استفاده کنید تا بتوانید نتیجه ی بهتری از آن بگیرید. لباس های نخی که رنگ شان سفید است را می توانید با استفاده از سفید کننده ها آن را تمیز کنید. فقط این را به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از مواد سفید کننده لباس را به خوبی آبکشی نمایید تا مایع سفید کننده مانند لکه های زرد رنگ بر روی لباس نماند.

پارچه های کش یا استرچ

لباس هایی که کشی هستند را باید با دست و مواد شوینده و آب گرم بشویید و یا اینکه می توانید آن را در ماشین لباسشویی با درجه مخصوص الیاف مصنوعی آن را شست و شو دهید. برای این جنس لباس ها نباید به هیچ عنوان از مواد سفید کننده استفاده کنید چون باعث می شود که الیاف های آن از بین برود. در ضمن این را به یاد داشته باشید که لباس های سفید کشی را همراه لباس های رنگی در ماشین لباسشویی نشویید. چون باعث می شود که فورا رنگ را به خود بگیرند. اکثر لباس های کشی را می توانید با درجه ی کم اتو آن را اتو کنید.

پارچه

پارچه

ابریشم

به خاطر اینکه اکثر لباس های ابریشم رنگ پس می دهند بهتر است که آن ها را برای شست و شو به خشکشویی بسپارید. این را به یاد داشته باشید که لباس های ابریشمی که روی آن نوشته شده است “فقط خشکشویی” نباید آن ها را زیاد بشویید و حتی اگر به خشکشویی مراجعه کردید باید بگویید که تا جای که ممکن است از مواد شیمیایی به کار نبرند.

لباس های ابریشمی که قابل شست و شو هستند را می توانید با استفاده از مواد شوینده مخصوص ابریشم و آب گرم آن را بشویید. در غیر این صورت می توانید با دست و آب گرم و صابون پارچه های ابریشمی را به راحتی شست و شو دهید.

برای این نوع جنس پارچه هرگز از سفید کننده استفاده نکنید و آن را آویزان نکنید. زمانی که هنوز مقداری نم دار است می توانید از درجه حرارت مخصوص لباس های ابریشمی اتو استفاده کنید و چین و چروک آن را از بین ببرید. برای اینکه ظاهر و بافت پارچه آسیبی نبیند آن ها را تا نکیند و آن را در چمدان قرار ندهید. برای نگهداری درست از این پارچه آن را بادی دور یک وسیله ای که استوانه ای است بپیچید.

نایلون و پلی استر

لباس هایی که از جنس نایلونی هستند را باید با دست بشویید، چون الیاف آن ها بسیار ظریف می باشند. اگر می خواهید برای شست و شوی آن ها از لباسشویی استفاده کنید باید درجه ی لباسشویی را بر روی درجه مخصوص الیاف مصنوعی بگذارید.

نکات مفید برای شست و شوی لباس

برای شستن لباس ها باید لباس های رنگی و سفید را از هم جدا کنید. برای این که از بروز حساسیت در کودکان جلوگیری کنید بهتر است که آن ها را دوباره آبکشی کنید تا مواد شوینده به طور کامل از لباس ها بیرون رود. برای اینکه از نخ کش شدن لباس ها جلوگیری کنید بهتر است که زیپ های لباس ها را ببندید. اگر لباسی دارای سنگدوزی، منجوق دوزی و… است آن ها را داخل کیسه های توری قرار دهید تا آسیبی به لباسه ای دیگر نزند.

پارچه

پارچه

اشتباهات رایج در شست و شوی لباس

یکی از اشتباهات رایجی که وجود دارد این است که برای بهتر شستن لباس ها از آب گرم استفاده می کنیم. این کار باعث می شود که رنگ لباس ها بپرد و تغیر حالت دهند.

یکی دیگر از اشتباهاتی که در شست وشوی لباس وجود دارد این است که به مقدار زیادی از مایع شوینده استفاده می کنیم و فکر می کنیم که بهترین کار را کرده ایم. این کار باعث می شود که مایع شونده در لباس باقی بماند و خشک شود و باعث بروز حساسیت در افراد شود.

اشتباه رایج دیگری که انجام می دهیم شست وش شوی لباس های تیره با قهوه است که رنگ آن ها را ثابت نگه داریم. شما می توانید برای انجام این کار از مواد شوینده که مخصوص لباس های تیره هستند استفاده کنید.

برای شست و شوی لباس های کودکان بهتر اس که آن ها را جدا از لباس های بزرگسالان در ماشین لباسشویی برای شست و شو قرار دهیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *