#


کفش های مان را چگونه تمیز کنیم؟

کفش ها
21 نوامبر 2017 2 نظر 3115 بازدید

کفش های مان را چگونه تمیز کنیم؟

راهکار هایی برای تمیز کردن کفش ها

ما در این مطلب می خواهیم تمیز کردن انواع کفش ها را به شما آموزش دهیم. برای هر کفشی توضیح مختصری داده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

روش تمیز کردن کفش های سفید

شما برای اینکه بتوانید کفش های سفید و هر کفش ورزشی سفیدی که داری را تمیز کنید به مقداری آب گرم، یک تکه پارچه، یک مسواک کهنه و مقداری مواد شوینده نیاز دارید. در ابتدا بند کفش ها را در بیاورید و کفش را داخل این محلول خیس کنید. پس از آن تکه ای پارچه تمیز بردارید و آن را به محلول اب گرم و مواد شوینده آغشته کنید و سپس فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود و بر روی کفش ها بکشید.

برای اینکه گرد و خاک روی پارچه راتمیز کنید هر چند دقیقه یک بار آن را درون محلول فرو ببرید. سپس مقداری خمیر دندان بر روی مسواک کهنه ای بریزید و به صورت دایره وار بر روی کفش بمالید. پس این که کارتان تمام شد پارچه ای را با آب تمیز خیس کنید و بر روی کفش بکشید تا خمیردندان ها از بین برود. پس از شستن کفش ها بندهای آن را با اب و مواد شوینده بشویید و بگذارید تا خشک شود. سپس بند کفش ها را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید و از کفش استفاده کنید.

کفش ها

کفش ها

روش تمیز کردن کفش های چرمی

تمیز کردن کفش هایی که از جنس چرم هستند بسیار راحت می باشد. اگر کفش های تان بند دارد در ابتدا بند آن ها را بیرون بکشید و سپس با استفاده از یک برس نرم تمام سطح کفش را بکشید. با این کار گرد و خاک هایی که بر روی کفش هستند را از بین می برید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید دو فنجان آب را که با دمای اتاق یکی است و مقداری صابون مایع را داخل ظرفی بریزید.

صابون را به آرامی هم بزنید تا مخلوط شود و با استفاده از یک تکه پارچه که به این محلول آغشته شده است برای تمیز کردن این جنس کفش ها استفاده کنید. زمانی که تمام کفش را با استفاده از این پارچه تمیز کردید سپس از یک پارچه ی تمیز برای پاک کردن آن استفاده کنید. پس از آن به یک پارچه خشک تمام سطح کفش را خشک کنید. بعد از اینکه کارتان به اتمام رسید از واکس و یا پولیش استفاده کنید و آن را نو کنید.

کفش ها

کفش ها

روش تمیز کردن کفش های جیر

اغلب مردم برای تمیز کردن کفش های جیر بدون هیچ دلیلی دچار اضطراب می شوند. در واقع تمیز کردن این جنس کفش ها بسیار ساده می باشد. برای اینکه بتوانید گرد و غبار و یا گل های روی این جنس کفش ها را تمیز کنید اجازه دهید تا آن ها خشک شوند و با استفاده از یک برس و حوله تمام سطح کفش را بکشید. این را به یاد داشته باشید که حوله و یا برس را فقط به یک سمت بکشید. با انجام این کار علاوه بر بلند شدن پرزها بلکه آلودگی های روی کفش نیز از بین می رود.

بعد از اینکه با برس تمام سطح کفش را تمیز کردید با استفاده از یک پاک کننده جیر لکه های روی کفش را از بین ببرید. اگه می خواهید که لکه های آب روی کفش را از بین ببرید پارچه ای را با آب مرطوب کنید و تمام سحط کفش را خیس کنید. پس از آن با استفاده از یک اسفنج آب اضافی آن را بکشید و خشک کنید. با استفاده از دستمال کاغذی، روزنامه و یا کاغذهای سفید داخل کفش را پر کنید تا حالت اولیه ی خود را حفظ کند. برای خشک شدن این کفش ها از نور مستقیم خورشید و حرارت مستقیم استفاده نکنید. بعد از تمیزکاری این کفش ها از محافظ جیر استفاده کنید.

کفش ها

کفش ها

روش تمیز کردن کفش های برزنتی

یکی از ضروریات کوچکی که در زندگی وجود دارد داشتن یک جفت کفش برزنتی می باشد. این کفش ها علاوه بر اینکه ارزان و راحت هستند نگهداری و تمیز کردن آن ها بسیار راحت می باشد. برای تمیز کردن این کفش ها اول بندهای آن را باز کنید و در بیرون از منزل آن ها را به هم بزنید تا گرد و غبارهای آن از بین برود. مقداری آب گرم و کمی مایع ظرفشویی ملایم را درون ظرف ترکیب کنید و بندهای کفش را درون آن بیندازید تا خیس بخورد.

پس از آن با استفاده از یک برس نرم مانند برس جیر تمام سطح کفش را بکشید تا گرد و خاک های روی آن از بین برود. سپس کفش تان را در سینک با استفاده از آب گرم بشویید. بعد از این کار مقداری آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و کمی شوینده ملایم به آن بیفزایید. با استفاده از یک مسواک قدیمی و کهنه روی کفش را با آرامی بکشید. بعد از اینکه کفش تان تمیز شد آن را با آب سرد بشویید. پس از شستن آن داخل کفش را با دستمال کاغذی و یا کاغذ سفید پر کنید و به دور از نور مستقیم خورشید آن را خشک کنید.

کفش ها

کفش ها

روش تمیز کردن کفش های ساتن

باید این را به شما بگوییم که تمیز کردن کفش های ساتن بسیار خطرناک می باشد. به خاطر ظریف بودن پارچه ساتن تمیز کردن آن ممکن است که باعث آسیب رسیدن به آن شود. به خاطر همین مسئله به شما توصیه می کنیم که تمیز کردن این جنس کفش ها را به افراد متخصص بسپارید. ولی اگر می خواهید خودتان این کفش ها را تمیز کنید باید به شما بگویی که نکاتی برای تمیز کردن آن وجود دارد. در ابتدا جوراب زنانه ی نایلونی را به دست کنید و سپس روی سطح کفش تان را به صورت دایره ای تمیز کنید تا گرد و خاک موجود بر روی ان از بین برود.

اگر کفش های تان به تمیز کاری بیشتری نیاز دارد باید از آب ها معدنی گاز دار استفاده کنید و بر روی آن اسپری نمایید. اصولا این کارها برای تمیز کردن این کفش ها کافی می باشد. ولی اگر کفش های تان با این کارها تمیز نشد درون ظرفی آب سرد و مقداری مایع ظرفشویی بریزید و آن را ترکیب کنید. هر کدام از لنگه های کفش را به صورت جداگانه درون این محلول قرار دهید و اجازه دهید تا پنج دقیقه درون آن بماند. پس از آن با استفاده از یک برس بسیار نرم بر روی آن به آرامی بکشید. سپس کفش ها را با آب سرد بشویید تا تمام مایع ظرفشویی های آن از بین برود. پس از آن داخل آن را با دستمال کاغذی و یا کاغذ سفید پر کنید تا حالت اولیه خودرا از دست ندهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *