#


خانه را چگونه در طول سال تمیز نگه داریم؟

6 آوریل 2018 بدون نظر 2427 بازدید

خانه را چگونه در طول سال تمیز نگه داریم؟

برای تمیز نگه داشتن خانه در طول سال برنامه ریزی کنید

تمیز نگه داشتن خانه در صورتی که بر اساس برنامه ریزی و اصول باشد کار دشواری نمی باشد. راه هایی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم روش هایی برای یک تمیزکاری راحت و سالم می باشد.

چگونه خانه ای همیشه تمیز داشته باشیم

برای تمیز نگه داشتن منزل بهتر است نظم خاصی را رعایت کنید. به منظور تمیز کردن قسمت های گوناگون خانه برنامه ریزی کنید و از قسمت بالای خانه کارتان را آغاز کنید و به تدریج به پایین ترین نقطه آن برسید. به یاد داشته باشید باید هر بخشی را به صورت کامل مرتب کنید و تمیزکاری را نیمه کاره رها نکنید. به همین ترتیب اطمینان حاصل کنید که هیچ بخشی در خانه وجود ندارد که آلودگی ها در آن جا وجود داشته باشند.

تمیز نگه داشتن همیشه خانه کار راحتی نمی باشد؛ ولی داشتن یک خانه ی تمیز برابر با داشتن یک خانه ی شاد می باشد. به همین دلیل ما به شما کمک می کنیم تا خانه تان را همیشه درخشان نگه دارید. در ادامه یک برنامه ریزی ۱۲ماهه را در اختیار شما قرار می دهیم. تمرکز این مطلب بر روی کارهای مهمی می باشد که به طور معمول نادیده گرفته می شوند، نه وظایف کوچک تر و عادی. انجام کامل این برنامه زمانی در هر ماه به شما کمک خواهد کرد.

فروردین

سال جدید آمده است و به تازگی از تمیز کردن و خانه تکانی عید راحت شده اید. ولی برای سال بعد نیازمندی های خانه را به شکل یک لیست درآورید و در طی سال برای تکمیل آن کارتان آغاز کنید.

اردیبهشت

در ماه اردیبهشت صبح ها هوا روشن تر و روزها طولانی تر است؛ به همین دلیل زمان خوبی برای تمیز کردن پنجره ها می باشد. تابش آفتاب موجب می شود که حتی کوچک ترین لکه ها و کثیفی های پنجره ها به طور واضح به چشم بیایند.

خرداد

قسمت هایی را که روی آن ها سریعا گرد و غبار می نشیند را مشخص کنید. نقاطی مانند لامپ ها، پرده ها، قفسه ها، قاب ها، پرده ها، تابلوها و جاهایی که احتمال دارد در گردگیری از آن ها چشم پوشی شود.

تیر

اینک که بچه ها به تعطیلات تابستانی رفته اند، لباس ها و اسباب بازی های آن ها را دسته بندی و نظم دهی کنید.

مرداد

فضای خارجی خانه را تمیز کنید. به عنوان مثال پارکینگ را سر و سامان دهید و تمیز کنید، همچنین جدول و راه فاضلاب را نظافت کنید و در صورت داشتن باغچه در منزل تان در آن گل بکارید.

شهریور

هم اکنون حدودا نیمی از سال را پشت سر گذاشته ایم. برای اینکه یک خانه ی تمیز داشته باشید و گرد و غبار نشسته بر مبل ها، تشک ها و کوسن را از بین ببرید می توانید از بخارشو استفاده کنید.

مهر

بعد از گذشت فصل تابستان و گشت و گذارهای تابستانی، کف پوش ها و فرش ها بسیار کثیف و خاکی شده اند، به همین دلیل به یک نظافت درست و حسابی نیاز می باشد.

آبان

با طولانی تر شدن شب ها، پیشنهاد می شود که پرده ی تمام اتاق ها را بشویید تا در پاییز و زمستان پاکیزه باشند و شما در خانه احساس راحتی داشته باشید.

آذر

در صورتی که صرفا قصد دارید نقاشی کنید یا در صورتی که می خواهید تعمیرات انجام دهید، حواس تان به تغییر دکوراسیون باشد.

دی

برای تمیزکاری فضای زیر تخت، مبل، کمد و کابینت را مورد هدف قرار دهید. اطمینان حاصل کنید زیر، پشت و دور هر بخشی در خانه به طور کامل تمیز و مرتب شده است.

بهمن

به منظور داشتن یک خانه ی تمیز در سال نو، وسایل آشپزخانه ی تان را برای عید نوروز تمیز کنید. فراموش نکنید که به غیر از تمیز کردن سطوح آشپزخانه، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز نیز می بایست به طور کامل تمیز شوند.

اسفند

همواره که به استقبال نوروز می روید، پیشنهاد می شود که سرویس بهداشتی و آشپزخانه را خیلی خوب تمیز کنید.

ترفندهای تمیز نگه داشتن آشپزخانه در زمان آشپزی

راهکارهایی را برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه در هنگام آشپزی در اختیارتان قرار می دهیم که می تواند به شما برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه کمک کند.

به منظور تمیز ماندن پیشخوان آشپزخانه تان ظرف های تمام مواد لازم را در یک سینی بگذارید که در دسترس تان باشد.

دورو بر در روغن را یک دستمال کاغذی ضخیم ببندید تا قطره های روغن را جذب خودش کند.

برای پیشگیری از چرب شدن بطری روغن زیتون، کناره های در آن را دستمال کاغذی ضخیم و تاخورده قرار دهید و یک کش دور آن ببندید، این دستمال کاغذی قطره های روغن را به خودش جذب خواهد کرد و اجازه نمی دهد که ظرف روغن چرب شود.

به منظور تمیز ماندن کاغذ دستور آشپزی تان از چربی ها و پیشگیری از لک شدن، آن را زیر در شیشه ای قابلمه ای تمیز قرار دهید.

در صورتی که لیوانی شکسته است تکه های لیوان شکسته را با یک تکه نان سفید بردارید. چنان چه یک لیوان از دست تان لغزید و افتاد شکست، تکه های آن را با استفاده از یک تکه نان سفید بردارید، به این حالت که نان را روی خرده ها قرار دهید و این طور حتی خرده های ریز نیز به نان می چسبند.

تمیز نگه داشتن آشپزخانه

در هنگام آشپزی ضایعات مواد لازم تان را درون یک کاسه بزرگ بریزید. همان طور که در حال آشپزی می باشید، اضافه های مواد لازم تان، از جمله پوست تخم مرغ ها و دیگر زباله ها را درون یک کاسه بزرگ بریزید. این روش از بی نظمی و کثیفی جلوگیری می کند و چنانچه سطل زباله در دسترس تان نیست، این طور در زمان نیز صرفه جویی می کنید. حتی می توانید یک کیسه زباله لبه کاسه بچسبانید و آشغال ها را یک باره درون آن بریزید و به این صورت تمیز ماندن آشپزخانه تان راحت تر می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *