#


خانه تکانی تان را با این روش ها امتحان کنید

4 مارس 2018 بدون نظر 1517 بازدید

خانه تکانی تان را با این روش ها امتحان کنید

چند روش برای خانه تکانی

همیشه آغاز اسفند ماه تمام افراد را به یاد خانه تکانی و آماده شدن برای نوروز و سال جدید می اندازد. چیزی به عید نمانده! فکر این را کرده اید که چگونه و از کجا باید کارها را آغاز کرد؟ تمیز و مرتب کردن خانه به وقت زیادی نیاز دارد. در صورتی که بخواهید آن را در چند روز آخر سال انجام دهید باعث می شود که خسته شوید. بهترین راهی که وجود دارد این است که با یک برنامه ریزی درست و تقسیم کارها، از همین الآن شروع کنید.

در این مطلب پیشنهادات خوبی را برای خانه تکانی و تمیز کردن خانه تان را کرده ایم، پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

بررسی کلی وضعیت نظافت خانه

برای آغاز کار بهتر است به سرتاسر خانه بروید و شرایط نظم و نظافت هر بخش از خانه را بررسی کنید. بهتر است کاغذ و قلمی را بر دارید و به شکل موردی کارهایی که برای هر قسمت باید انجام دهید را یادداشت نمایید. در آغاز نیازی نیست که وقت و اولویت کارها را با خود مرور کنید. تنها هر چه که به ذهن تان می رسد را درون کاغذ بنویسید. این نوشته به شما كمک می ‌كند تا نگاه صحیحی به كار داشته باشید.

زمان بندی و اولویت بندی کارها و یادداشت های تان را مرور کنید. در این مرحله باید تشخیص دهید که بهتر است از کدام قسمت ها شروع کنید و چه میزان زمان برای مرتب کردن و تمیز کردن هر فضا نیاز دارید. طبق یادداشت های تان كارهای مربوط به تمیز كردن خانه را اولویت بندی كنید و در جلوی هر یک از آن ها زمان مورد نیاز و تاریخ را بنویسید.

بهتر است در اولین روزها از فضاهای کم رفت و آمد خانه آغاز کنید. چرا که در زمان باقی مانده به نوروز فضاهای پر رفت و آمد مجددا به تمیز کردن نیاز خواهند داشت. انبار و کمد ها می توانند انتخاب های مناسبی برای آغاز باشند. اتاق نشیمن، پذیرایی و سرویس بهداشتی بهتر است در لحظات آخر تمیز شوند.

طرز تمیز کردن کابینت ام دی اف در منزل

برای تمیز کردن کابینت و سایر سازه های mdf از یک اسفنج مرطوب به کار ببرید و از اسکاچ و شوینده های اسیدی به طور جدی اجتناب کنید، چرا که استفاده از این مواد به کابینت و یراق آلات آن آسیب وارد می کند.

برای تمیز کردن کابینت یا سازه های mdf از یک دستمال نم دار که آغشته به مواد شوینده است استفاده کنید و بعد از آن با یک دستمال مرطوب چندین بار پاک و در آخر خشک کنید.

به هیچ عنوان از دستمال های نم دار آشپزخانه را برای خشک شدن از درب ها یا دستگیره کابینت آویزان نکنید، چرا که تماس طولانی رطوبت با کابینت ، باعث آسیب رسیدن به آن می شود .

برای پاک کردن درب هایی که قاب پروفیل mdf یا آلومینیومی دارند ، دقت کنید مواد شوینده و آب به داخل درزها وارد نشود. چرا که با نفوذ آب با گذشت زمان باعث کپک زدگی و بروز باکتری می شود، و در آخر موجب خرابی درب ها خواهد شد .

برای تمیز کردن لک، اثرات دست، جوهر و ماژیک اصلا از موادی مانند وایتکس، آستون و الکل صنعتی، به طور مستقیم استفاده نکنید. چون این مواد می تواند به سطح رو کش دار mdf آسیب وارد کند. برای استفاده از این مواد بهتر است آن ها را با آب رقیق کنید و سپس استفاده کنید.

شیشه هایی که دارای سرکه، روغن، مربا و ترشیجات هستند را پیش از این که داخل کابینت قرار دهید اطمینان پیدا کنید زیر آن تمیز و یا درب آن باز نباشد چون در بلند مدت موجب بروز لک و تغییر رنگ کابینت شما خواهد شد.

شست‌ و شوی کاغذ دیواری

اسفنجی را بردارید و در آب ولرم تمیز بفشارید و بر روی کاغذ دیواری بکشید. تا جایی که می ‏توانید برای این کار از آب بسیار کمی استفاده کنید تا کاغذ برنیاید.

کاغذ دیواری را از پایین به سمت بالا پاک کنید. برای کاغذهایی که نازک هستند پیشنهاد می ‏شود از آب گرم تمیز بدون صابون استفاده شود.  برای کاغذهای قابل شست‌ و شوی ضخیم ‏تر، از محلول آب و صابون ملایم به کار ببرید. از یک اسفنج استفاده کنید و هر دفعه بخش کوچکی از آن را بشویید. پس از آن با اسفنج فرو برده شده در آب تمیز آبکشی کنید. آن وقت با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.

لکه ‏‌های روی کاغذ دیواری

لکه‏ های چرب را باید سریعا از روی کاغذ دیواری تمیز کنید. با ترکیب کردن گِل سفید، گچ خیاطی یا سایر پودرهای جذب کننده با مایع پاک کننده، خمیری تهیه کنید. آن را در آغاز روی رنگ دیوار امتحان کنید. پس از آن روی لکه استفاده کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود. آن وقت آن را برس بزنید.

احتمال دارد برای یک لکه سنگین به دو یا سه بار تکرار این کار نیاز داشته باشید. برای زدودن لکه‏ های مداد رنگی، آن ها را به آرامی با یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده پاک کنید. امکان دارد لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید.

جوهر پاشیده شده به کاغذ دیواری را به سرعت با گِل سفید یا گچ خیاطی جذب کنید. دقت کنید که آن را روی دیوار پخش نکنید. جذب کننده را به سرعت بعد  از آن که جوهر را جذب نمود، برس بزنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *