#


تکنیک هایی برای نظم دادن به کمد

کمد
11 نوامبر 2017 بدون نظر 4065 بازدید

تکنیک هایی برای نظم دادن به کمد

تکنیک هایی برای نظم دادن به کمد

یکی از مهم ترین عناصر در هر خانه ای کمدها به حساب می آیند. برای اینکه بتوانید از فضای کمد به نحو مناسبی استفاده کنید ، باید داخل کمدها را به بهترین شکل ساماندهی کنید. برای این کار نکات و شیوه هایی وجود دارد که با آگاهی و رعایت آن ها می توانید خیلی راحت و با کمترین صرف وقت ، کمدهای منزل تان را مرتب کنید و دیگر برای به ریختگی آن نگران نباشید.

کار سامان دهی به کمدها زمانی برای تان راحت و ساده می شود که برای شما لذت بخش باشد و در وسط کار هیچ گونه نا امیدی و دل سرذپدی پیش نیاید. در این مطلب نکات و راه هایی را در اختیارتان قرار می دهیم که اگر آن ها را رعایت کنید این کار برای تان بی دغدغه و خستگی ناپذیر خواهد بود.

کار را تنها از یک کمد آغاز کنید

توصیه ای که به شما می کنیم این است که یک روز را برای مرتب کردن فقط یک کمد اختصاص دهید و در یک زمان چندین کمد را تمیز نکنید ، چون نتیجه ای که به همراه دارد چیزی جز گیجی و کلافه شدن شما ندارد. حتی اگر تمیز کردن یک کمد خیلی از وقت تان را در روز نمی گیرد ، باز هم همین توصیه را می کنیم که فقط یک کمد را در روز مرتب کنید و سایر کمدها را برای روز بعد بگذارید. با انجام این کار مرتب کردن کمد برای شما کاری مفرح و سرگرم کننده می شود.

کمد

کمد

فضاهای موجود در کمد را بررسی کنید و وسایل مورد نیاز را مهیا سازید

پیش از آنکه مرتب کردن کمد را شروع کنید اول بررسی کنید و مقدار فضایی که در کمد وجود دارد و هم اینکه وسایلی که می خواهید در کمد بگذارید را در نظر بگیرید و پس از آن به ترتیب قرار دادن و تدارکات لازم را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر به آویز و یا طبقه ای در کمد نیاز دارید ، آن را قبل از اینکه کار را شروع کنید ، مهیا سازید.

زمانی که می خواهید کمد را مرتب کنید یک سطو یا کیسه زباله ای را در کنارتان قرار دهید تا هر وسیله ی خراب یا شکسته ای را درون آن بیندازید.

قانونی می گوید که اگر شما وسیله ای را در طول دو سال از آن استفاده نکرده اید دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و جزو اشیای بی ارزش می شود ، پس اگر با این وسایل روبه رو شدید ، آن را از کمدتان بیرون بیاورید و دور بریزید.

وسایلی که از آن ها زیاد مصرف می کنید مانند لباس ها و پتو ها ، اگر قبل از جابه جا کردن نیاز به شست شو دارند ، آن را بشویید و در کمد قرار دهید. اگر هنگام مرتب کردن کمد وسایلی را مشاهده کردید که برای جای دیگری می باشند ، آن را کنار بگذارید تا بعد از اینکه کارتان تمام شد آن را سر جایش بگذارید.

برای مرتب کردن کمد از بالا به سمت پایین شروع کنید و تمام وسایلی که در کمد هستند به جز لباس های آویزان شده را به بیرون بریزید. سپس طبقات کمد را تمیز کنید و بعد از آن به مرتب کردن اشیا و چیدن وسایلی که لازم است و آن هایی که دوریختنی هستند و اشایی که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند بپردازید.

کمد

کمد

مدل گذاشتن لباس هاو وسایل در کمد در ظرفیت فضای آن بسیار موثر خواهد بود و اگر این کار را به خوبی و طبق اصول انجام دهید ، فضای زیادی را در کمدتان اضافه می آورید و می توانید وسایل بیشتری را در آن قرار دهید. شما می توانید با نصب قفسه و طبقاتی در کمد برای داشتن فضای بیشتری اقدام کنید تا بتوانید وسایل بیشتری را در آن جای دهید و خانه ای مرتب و منظم داشته باشید.

به عنوان مثال می توانید فضای بالای کمد را برای آویختن لباس ها و پایین کمد را با قفسه بندی کردن برای قرار دادن وسایل های دیگر مانند کیف و کفش استفاده کنید.

بعضی از اکسسوری هایی که می توانید آن ها را داخل فضای خالی کمدها قرار دهید تا خانه ای مرتب داشته باشید عبارتند از:

قفسه های کفش

اگر کفش های تان را از داخل جعبه ان ها بیرون آورده اید و در کمد در جای شان گذاشته اید ، راحت تر می توانید با یک نگاه کفش مورد نظرتان را پیدا کنید. قفسه هایی که درون کمد گذاشته اید می تواند برای مرتب نگه داشتن کفش های تان گزینه ی مناسبی باشد و بدون اینکه به وسایل دیگر برخورد کند کنار هم قرار گرفته اند.

کمد

کمد

سطل و سبدهای آویز

با استفاده از این اکسسوری می توانید وسایل سبک مانند اسباب بازی ها را درون آن بریزید تا با وسایل دیگر ادغام نشوند و همچنین بتوانید راحت تر آن ها را پیدا کنید. مدل های کوچک و چند قسمتی آن ها که در پشت در کمد یا دیواره آن آویزان می شود برای گذاشتن برخی از وسایل کوچک تر و سبک تری مانند گل سر ، جوراب ها و… بسیار مناسب اند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *