#


تنظیم برنامه هفتگی برای خانم های خانه دار

برنامه هفتگی
26 نوامبر 2017 بدون نظر 2945 بازدید

تنظیم برنامه هفتگی برای خانم های خانه دار

تنظیم برنامه هفتگی برای خانم های خانه دار

برخی مواقع انجام کارهای خانه بسیار دشوار است. در صورتی که بعضی از آن ها خیلی هم سخت نمی باشند. مشکل بودن کارهای منزل بستگی به روحیه و انرژی ما دارد.

امروزه انجام کارهای بیرون از منزل باعث شده است تا تمام وقت تان را بگیرد پس برنامه ریزی و رعایت یک روند عادی علاوه بر اینکه باعث می شود تا کارهای تان را فراموش نکنید و ناگهان غافلگیر نشوید، بلکه می تواند در کارهای تان به شما کمک کند تا کم کم با انجام کارها به منزل تان نظظم دهید و دیگر به آن ها حتی فکر هم نکنید. با این کار علاوه بر اینکه انرژی تان را بر اثر ناراحتی و استرس از دست نمی دهید بلکه می توانید در وقت تان نیز صرفه جویی کنید.

هر خانه ای بستگی به عادت هایی که اعضای خانواده دارند برنامه خاص خودشان را دارند. ولی در کل برای اینکه کارها برای تان سخت و سنگین نباشد به شما پیشنهاد می کنیم که همزمان از دو شیوه استفاده کنید.

فهرستی از کارهایی که قرار است روزانه انجام دهید تهیه کنید تا کاری از قلم نیفتد.

هر روز هفته را به یک کار مشخصی اختصاص دهید و به گونه ی خاصی به انجام آن ها بپردازید.

در این مطلب برای شما نمونه از یک برنامه ریزی هفتگی را انجام داده ایم و کارهایی که می توانید در روزهای هفته آن ها را انجام دهید در آن نوشته ایم. شما می توانید این لیست را برای مدتی انجام دهید و بعد از چند وقت با تغییراتی که در آن انجام می دهید فهرست دلخواه و شخصی تان را طراحی کنید و این مسئله به طور کامل به روش خانه داری شما بستگی دارد.

شنبه: آشپزخانه

اگر کارهای آشپزخانه را به طور مرتب و منظم انجام دهید باعث می شود که به سلامت روح و جسم تان کمک کند. چون این مکان علاوه بر اینکه محل آشپزی است بلکه محلی برای جمع شدن و جلسات خانوادگی نیز می باشد. در روز اول هفته بعد از یک روز کاری سخت با گذراندن کمی وقت در آشپزخانه باعث می شود که احساس خانه بودن را زنده کند. از سوی دیگر به خاطر پیش رو بودن یک هفته کاری گذراندن با یک آشپزخانه نامنظم و کثیف به سختی سپری می شود. بنابر این بهتر است که روز اول هفته را برای تمیز کردن آشپزخانه اختصاص داده شود.

برنامه هفتگی

برنامه هفتگی

یکشنبه: اتاق خواب ها و کمدها

نیازی نیست که تمام وسایل و لوازم اتاق تان را بیرون بریزید و مجددا آن را مرتب کنید. نظم بخشیدن به رخت خواب ها را به این روز اختصاص دهید. کمدهای تان را هم تا حدی تمیز کنید که برداشتن لباس در هنگام رفتن به سرکار برای تان ساده تر و راحت تر باشد. اگر در طول هفته کمدهای تان به خاطر کمبود وقت نامرتب و بهم ریخته شده است در این روز آن را تمیز و مرتب کنید.

برنامه هفتگی

برنامه هفتگی

دوشنبه: کاغذها

کاغذهایی که برای یادداشت در کنار تلفن، روی میز، روی در یخچال و علاوه بر آن روزنامه، مجلات، تبلیغات و هر کاغذی دیگری که در خانه به چشم می خورد و باعث بهم ریختگی منزل تان شده است، منظره اتاق تان را زشت کرده است و ممکن است که شما را دچار سردرگمی کند و باعث شود که شما کاغذ مهمی را دور بیندازید و یا اینکه از روی یک لیست دو بار خرید کنید. عصر روز دوشنبه را برای مرتب کردن این کاغذها اختصاص دهید.

دسته اول -اقدام کردن: لیست خرید، قبوض آب، برق، تلفن و…

دسته دوم- پاره کردن: کاغذهایی که برای رمز کارت خودپرداز، تلفن و یا آدرس شخصی است را پاره کنید.

سه شنبه: آشپزخانه

برای فضایی که باعث بیشترین شلوغی و نامنظمی در خانه می شود دو روز از هفته را اختصاص دهید. البته کاری که در این روز انجام می دهید راحت از روز شنبه می باشد. در این روز کابینت ها و یخچال تان را ساماندهی کنید. داخل کابینت ها، میز آشپزخانه و اپن را گردگیری کنید. اگر همه چیز مرتب می باشد می توانید این روز را به کارهای بزرگ تری اختصاص دهید مانند تمیز کردن اجاق گاز، شستن سیک، داخل مایکروویو و…

چهارشنبه: هال و پذیرایی

امروز مناسب ترین روز برای تمیز کردن هال و پذیرایی منزل تان می باشد، چون فردا پنج شنبه است و تنها شب تعطیلی شما می باشد. اگر فردا مهمان داشته باشید دیگر نیازی به تمیز کردن هال و پذیرایی تان نیست و فقط باید چند کار ساده روزمره را انجام دهید و غذا را تهیه کنید. این فضا زود ریخت و پاش می شود ولی تمیز کردن آن بسیار راحت است. بیشتر وسایلی که در هال و پذیرایی می ریزد بیشتر برای اتاق ها می باشد پس فقط باید آن ها را به جای خود بازگردانید و پس از آن شروع به گردگیری و جارو کنید.

برنامه هفتگی

برنامه هفتگی

پنج شنبه: اتاق خواب و کمدها

روز آخر هفته را برای کارهای خرده ریز اختصاص ندهید. کارهایی را انجام دهید که تمام وقت شما را نگیرد مانند شستن ملحفه های ریخت خواب. با این که شما باید آن را در بیاورید و بعد از شستن آن را پهن کنید ولی زمانی که در لباسشویی در حال شستن است وقت شما نیز آزاد می باشد. لباس هایی که به خشکشویی رفته اند را هم می توانید هنگام خرید هفتگی آن را بگیرید.

جمعه: سرویس های بهداشتی

روز جمعه را به استراحت کردن بپردازید و عصر جمعه را به تمیز کردن سرویس های بهداشتی اختصاص دهید. در طول هفته شما از روشویی، توالت و حمام دائما استفاده می کنید ولی فرصتی ندارید که آن ها را تمیز کنید. برای این کار جمعه بهترین روز برای این کار است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *