#


برای تمیز کردن مبلمان منزل چه نکاتی باید بدانیم؟

تمیز کردن مبلمان
20 سپتامبر 2017 بدون نظر 1983 بازدید

برای تمیز کردن مبلمان منزل چه نکاتی باید بدانیم؟

نکاتی که باید قبل از تمیزکردن مبلمان منزل تان بدانید

اگر از مواد و راه های نادرست استفاده کنید امکان دارد که مبل های شما را بد نشان دهد.
اگر از نگهداری سطح های ظریف مثل چرم اطلاعاتی نداشته باشید احتمال آسیب رسیدن به آن زیاد است.
برای تمیز کردن و شستن مبلمان راه کارهایی وجود دارد که با انجام آن ها شما می توانید چندیدن سال آن ها را تمیز و زیبا نگه دارید.
لکه هایی که روی مبل به وجود می آید انواع مختلفی دارد. شاید لکه ی به وجود آمده روی مبل های تان از چربی، شیمایی و یا جای خودکار و قلم باشد. حتی امکان این هست که با سیگار مبل های شما سوخته باشد.

شما می توانید این مشکلات را از بین ببرید و با وجود گرانی هایی که هست از خرید مبل اجتناب کنید و به وسیله مواد شوینده و پاک کننده مبل های خود را تمیز کنید.
هر لکه ای که بر روی مبل به وجود می آید روش های مختلفی برای پاک آن ها وجود دارد که هر کدام از آن ها به طریقی پاک می شوند.
درادامه ما به چند نکته در مورد تمیز کردن مبل ها اشره می کنیم.

استفاده از بخار شوی

پارچه مبلمان تان را با استفاده از بخار شوی تمیز و کاملاً ضد عفونی کنید. یکی از وسایل خوب و مناسبی که برای تمیز کردن مبل ها از آن استفاده می شود بخار شوی می باشد.
این را به یاد داشته باشید که مقدار و شدت بخار زیاد نباشد. بخاری که از بخار شوی به بیرون می آید توسط مقدار کمی آب تهیه می شود و همین میزان کم سبب می شوند که رطوبت کم و بخار با حرارت زیادی به داخل سطوح و درزهای مبل نفوذ کند و باعث تمیزی آن ها شود.

استفاده از ترکیب آب ولرم و شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش بهترین گزینه برای شست وشوی مبل ها است. فقط شما باید مقداری شامپو فرش را در یک ظرف بریزید و توسط یک پارچه ی نرم ولی در عین حال مقاوم آن را بر روی مبل ها کشیده و آن ها را تمیز کنید.
بعد از این که این ترکیب را درست کردید یک ابر بزرگ بردارید و به این محلول آغشته کنید و آن را از بالا به پایین بر روی پارچه مبل بکشید و مبل را توسط این ابرکف آلود کنید.

بعد از کف آلود کردن مبل ها از یک ابر نم دار استفاده کنید و روی آن را تمیز کنید تا کف هایی که روی مبل وجود دارد از بین برود. سعی کنید که پوب مبل ها خیس نشوند. زیرا اگر خیس شوند سریع پوسته پوسته و سفید می شوند و در گذشت زمان خراب می شوند و ترک می خورند.

پس از شستن مبل با شامپو فرش نباید آن را آب کشی کنید و و این مواد داخل مبل می ماند و خشک می شود. این کار باعث می شود که ذرات آلوده در سطح مبل ها پخش شوند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای تمیز شدن آلودگی آن ها بعد از کشیدن شامپو فرش از یک جارو برقی یا بخار شوی استفاده کنید و آلودگی های موجود در روی مبل ها را از روی آن پاک کنید.
این را به یاد داشته باشید که باید قبل از کشیدن شامپو فرش آن را بر روی قسمت کمی از پارچه ی مبل امتحان کنید و مطمئن شوید که رنگ نمی دهد.

بعضی از مبل هایی که با پارچه مخملی تولید شده اند نیازی ندارند که روی آن ها را با شامپو فرش تمیز کنید و فقط کافی است که توسط یک پارچه روی سطح آن را تمیز کنید و گرد و خاک آن را از بین ببرید.
برای این که بتوانید قسمت های چوبی مبل را تمیز کنید باید از یک پارچه خشک یا پارافین به کار ببرید. ولی حواس تان باشد که پارافین را بر روی قسمت پارچه ای مبل نمالید.

برای تمیزی مبل هایی که از چرم و پارچه با هم تولید شده اند باید بیشترین دقت را داشته باشید چون برای تمیزی هر قسمت شیوه ی خاص خود را دارد.

برای از بین بردن لکه ها از مواد مناسب استفاده کنید

لکه های موجود بر روی مبل انواع مختلفی دارند:
لکه های روی مبل هر کدام به طریقی خاص تمیز می شوند.
اگر مبل های تان سخته شده یا با سیگار زرد شده است شما باید با یک حبه قند آن را تمیز کنید. قند را به طور مدام بر روی لکه بمالید تا باعث شود که لکه از بین برود. اگر این لکه ها بر روی الیاف مصنوعی به وجو آمده است شما باید با استفاده از آبلیمو آن را تمیز کنید.
اگر جوهری بر روی مبل ریخته شد شما می توانید آن را هم از بین ببرید فقط کافیه که آن را خیس کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید و سپس آن را با یک پنبه تمیز کنید.
برای اینکه بتوانید لکه چربی را از روی مبل ها پاک کنید باید مقداری محلول نمک و الکل بر روی آن بمالید.

لکه برهای شیمیایی و آماده مصرف

شما می توانید برای پاک کردن بعضی از لکه ها لکه برهایی را از فروشگاه خریداری کنید. حتما موقع استفاده از این لکه برها به شیوه مصرف آن توجه کنید. این را فراموش نکنید که حتما در هنگام استفاده از این مواد ها از دستکش استفاده کنید. و قبل ازاستفاده از این مواد حتما مطمئن شوید که به پارچه و یا چرم مبل ها آسیبی نمی زند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *