#


تمیز کردن منزل بدون استفاده از مواد شوینده ی شیمیایی

مواد شوینده
11 اکتبر 2017 بدون نظر 1577 بازدید

تمیز کردن منزل بدون استفاده از مواد شوینده ی شیمیایی

تمیز کردن منزل بدون استفاده از مواد شوینده ی شیمیایی

از مسمویت های ناشی از مواد شوینده ی شیمیایی برای تمیز کردن منزل خبر دارید؟ مواد شوینده ی شیمیایی که امروزه در هماه ی خانه وجود دارد و جزء جدا نشدنی منزل است خطرات زیادی را به سلامت شما وارد می کند. ریه های تان با تنفس این مواد شیمیایی به طور جدی آسیب می بیند و ممکن است که مجاری تنفسی تان دچار لطماتی شوند که جبران ناپذیرند.

با همه ی این اطلاعاتی که دارید باز هم می خواهید از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن منزل تان استفاده کنید؟ به شما پیشنهاد می کنیم که برای تمیز کردن منزل تان سلامت خود را هم در نظر بگیرید. توصیه ای که به شما می کنیم این است که تا جایی که می توانی از روش های طبیعی برای تمیز کردن منزل تان استفاده کنید.

مواد شوینده

مواد شوینده

برق انداختن گاز توسط این سس

اگر هنگام پخت و پز بر روی گازتان لکه هایی افتاده است که باعث سوختگی بر روی گاز شده اند می توانید برای تمیز کردن از مواد شیمیایی استفاده نکنید و برای این کار از سس های کچاپ یا همان سس گوجه فرنگی استفاده کنید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید می توانید از سس های کچاپی که درون یخچال مانده اند و تاریخ آن ها گذشته است را به کار ببرید. اول از همه گاز را روشن کنید تا سطح آن گرم شودبعد از این سس را بر روی گاز بریزید و به همی جای ان بمالید. اجازه دهید که ۵دقیقه بماند. سپس با یک دستمال نم دار قسمتی که سس مالیده اید را پاک کنید. و در مرحله آخر توسط یک دستمال خشک سطح روی گاز را تمیز کنید. سس ها باعث می شوند که سوختگی ها و لک ها از بین بروند.

با پودر سودا سیلورها را تمیز و نو کنید

جدیدترین راهی که برای تمیز کردن سیلور های کدر شده است را در این قسمت آموزش ببینید. برای شروع این کار درون ظرفی گود یک لیتر آب بریزید و یک قاشق غذاخوری نوشابه و یا پودر سودا به آن بیفزایید و یک تکه فویل آلومینیومی را درون آن بیندازید و سپس روی گاز قرار دهید تا بجوشد.

این را به یاد داشته باشید که این ترکیب با چند جوش خوردن آماده است تا سیلورهای تان را تمیز کند. پس از اینکه این ترکیب آماده شد ظرف های سیلورتان را به مدت ده دقیقه درون آن قرار دهید. اگر ظروف سیلورتان بیشتر کدر شده است می توانید مدت زمان بیشتری را درون این محلول بگذارید بماند. بعد از اینکه ظروف را از داخل این محلول درآورید متوجه می شوید که چقدر تمیز و براق شده اند.

پوست پرتقال چربی زدای طبیعی

این را به یاد داشته باشید که اگر پرتقالی را پوست کندید پوست آن را دور نریزید زیرا برای تمیز کردن خانه تان بسیار مفید است. پوست پرتقال می تواند لکه های ناشی از آب را از بین ببرد و لکه های چربی ای که در آب حل نمی شوند را پاک کند. از قسمت سفید پوست پرتقال می توانید وسایل چوبی تان را برق بیندازید و به آن ها جلا دهید. در ضمن پوست پرتقال می تواند حشرات دو روبرتان را دور کند.

مواد شوینده

مواد شوینده

با این دیوار شوی مدرن آشنا شوید

اگر به دنبال راه حلی ساده و آسان برای تمیز کردن دیوارهای تان هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از خمیر دندان غیر ژلی استفاده کنید. به این صورت که آن را بر روی قسمت های کثیف دیوار بگذارید و به وسیله یک برس آن را بمالید و تمیز کنید. سپس با یک دستمال و آب سطح دیوار را تمیز کنید. همچنین می توانید از خمیردندان برای از بین بردن بوی ترشی استفاده کنید و مواد خوبی برای تمیز کردن و خوش بوکردن شیشه شیر بچه ها می باشد. فقط این را بدانید که باید شیشه را چندین بار آبکشی کنید تا اثر خمیر دندان از روی آن پاک شود.

برای یخچال از لیمو استفاده کنید

آبلیمو را بردارید و بر روی یک تکه پارچه کتان تا اسفنج بریزید و بگذارید چند ساعت داخل یخچال بماند. این را بدانید که بیش از حد اسفنج را با آبلیمو آغشته نکنید، فقط کافی است که چند قطره آبلیمو را بر روی آن بریزید. با این کار بوی بد داخل یخچال تان را از بین می برید. قطعا بر روی سطح سنگی مانند اپن آشپزخانه تان لک های زیادی افتاده است و نمی توانید ان را تمیز کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک لیمو را از وسط برش بزنید و بر روی قسمت گوشتی آن نمک بپاشید و بر روی سطوح سنگی بمالید. با این کار تمام للکه ها را ازبین خواهید برد.

مواد شوینده

مواد شوینده

روشی ساده برای از بین بردن جرم های سینک ظرفشویی

برای اینکه سینک ظرفشویی و یا دستشویی را تمیز کنید نیازی نیست از مواد شیمیایی مضر استفاده کنید فقط کافیست یک نوشابه داشته باشید. علاوه بر این که نوشابه را با درصد بالای کالری ای که دارد استفاده نکرده اید بلکه آن را به بهترین شکل به کار برده اید. بهتر است که نوشابه را برای این کار در دمای محیط قرار دهید و سپس داخل سینک ظرفشویی بریزید و پس از گذشت ۳۰ثانیه که گازهای آن خوابید با استفاده از آب داغ و اسکاچ سطح سینک را تمیز کنید. شما مشاهده خواهید کرد که چگونه سینک تان برق می زند. شما برای تمیز کردن شیشه ی اتومبیل تان هم می توانید از نوشابه استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *