#


تمیز و براق کردن شیشه های خانه با رعایت چند نکته ساده

تمیز و براق کردن شیشه
21 سپتامبر 2017 بدون نظر 2363 بازدید

تمیز و براق کردن شیشه های خانه با رعایت چند نکته ساده

شیوه های آسان برای تمیز و براق کردن شیشه های منزل تان 

هیچ کس کار تمیز کردن و شستن شیشه را خیلی دوست ندارد. در فرآیند پاک کردن شیشه توجه و اهتمام به کیفیت کار در صدر آن قرار می گیرد که اگر با کمی قصور و بی توجهی جای دستمال و یا کدری آب بر روی شیشه باقی بماند، تمام زحمت های شما به هدر خواهد رفت .

با قرار گرفتن شیشه در جریان باران ، برق و باد و خاک و… خیلی زود به زود تمیزی خود را از دست داده و نیاز به تمیز کردن دارند  این امر را می توان با شوینده های متنوع موجود در بازار مرتفع نمود. برای اینکه بتوانید شیشه های خانه تان را به نحو احسن تمیز کنید راهکارهای مناسبی را به شما پیشنهاد می دهیم :

برای تمیز کردن شیشه های منزل تان به وسیله هایی نیاز دارید که باید آن ها را تهیه نمایید. این لوازم عبارتند از یک ابر تمیز – مواد شوینده – دستمال های تمیز بدون ایجاد پرز و یک سطل آب گرم .
در هنگام ظهر و موقعی که خورشید در بالاترین وضعیت قرار دارد، از تمیز کردن شیشه و پاک کردن آن ، جداً خودداری نمایید . این در حالی است که هر چند شما پنجره را تمیز کنید و بشویید خیلی سریع خشک شده و احتمال اینکه کثیف بماند ، زیاد است .

روش پاک کردن شیشه با سرکه :

یکی از دیگر روش های پاک کردن سریع شیشه ، استفاده از سرکه سفید است .
آب را با کمی سرکه محول نموده (دو یا سه قاشق سرکه در یک سطل آب ) موجب شفافیت و براق نمودن شیشه می شود . لازم نیست در این کار از سرکه زیادی استفاده شود.
سرکه سفید که سرکه تقطیر شده می باشد، بعنوان یکی از بهترین محصول تمیز کننده در خانه است. سرکه سفید مخلوطی از آب و اسید استیک است و جهت تمیز کردن و میکروب زدایی و دفع بوی بد در منزل مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول بدون زیان بوده و حتی اگر هم در مواردی استنشاق یا خورده شود کاملاً بی خطر می باشد. پاک کردن شیشه با سرکه زود بازده بوده و به زمان زیادی نیاز ندارد و بسیار ساده و آسان است .

تمیز و براق کردن شیشه

تمیز و براق کردن شیشه

مراحل تمیز کاری شیشه :

جهت آماده سازی مراحل پاک کردن پنجره ابتدا محیط اطراف را مهیا سازید . اولین اقدام تمیز کردن قاب پنجره با پارچه و کاغذ جهت پاک کردن گرد و غبار می باشد . این امر موجب می شود زمانی که برای پاک کردن شیشه ها از سرکه استفاده می نماید گرد و غبار زیاد روند تمیز کردن کیفی کارتان را لطمه نزند. تمام لوازم و وسایل اطراف پنجره را با محلول سرکه تمیز کردن و قبل از هر کاری اطراف پنجره را از گرد و غبار پاک نماید.

جهت آسان تر نمودن کارتان آب و سرکه را در بطری ریخته و به وسیله اسپری کردن روی شیشه ها آن را تمیز کنید. برای از بین بردن لکه های قوی تر می توانید به محلول آب و سرکه مقدار بیشتری سرکه اضافه نمایید و در صورت تمیز کردن سطح معمولی و لک های ساده از مقدار کمتری سرکه در مخلوط استفاده نمایید.

محلول سرکه و آب را روی شیشه اسپری نموده و تمام سطح شیشه را همزمان با پارچه بکشید. سعی کنید این کار را سریعتر انجام دهید. چرا که کندی در کار موجب لک و خط و خطوط روی شیشه می شود.
برای پاک کردن چند شیشه همزمان فقط یکی از سطح ها را با مخلوط سرکه و آب بپوشانید و هر چه سریع تر با پارچه بدون پرز و کرک دار سطح آن را پاک نماید. تمام سطوح شیشه را با استفاده از پارچه با الیاف ریز پاک کنید، این امر زمانی محقق می شود که تمام رطوبت شیشه با پارچه اولیه بدون کرک جذب شده باشد . با تمام قدرت و سرعتی که می توانید پنچره را پاک کنید تا از لک افتادن روی شیشه پیشگیری نمائید.

روش دوم استفاده ازسرکه برای شیشه های بزرگ

سطلی را پر از مخلوط آب و سرکه نمائید، در پاک کردن شیشه های بزرگ بهترین روش این است که اسفنجی را آغشته به مخلوط آب و سرکه نموده و به شیشه بمالید و برای جلوگیری از ایجاد لک ها لازم است آنرا سریع خشک نمائید. این امر موجب نیاز شما به پارچه و حوله خیلی کمتر می شود.

بعد از این پروسه همه شیشه را با استفاده از یک پارچه ریز بافت ، خشک کنید .
یکی دیگر از تمیز کننده های بسیار با کیفیت شیشه، استفاده از نوعی دستمال به نام میکروفایبر و نرم است .
اما بعضی بر این اعتقادند، که هیچ چیز نمی تواند به مانند روزنامه به کیفیت تمیزی شیشه ها کمک کند .
جهت تمیزی شیشه ها قسمت های داخلی آن را بطور افقی کشیده و قسمت بیرونی را عمودی تمیز نمائید. این امر لکه های اطراف شیشه را از بین خواهد برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *