#


از بین بردن لکه های رنگ روی لباس با راحت ترین راه

لکه های رنگ
19 اکتبر 2017 بدون نظر 2329 بازدید

از بین بردن لکه های رنگ روی لباس با راحت ترین راه

از بین بردن لکه های رنگ روی لباس با راحت ترین راه

ممکن است تمام افراد این را برای یک بار هم که شده تجربه کرده باشند که بر روی لباسی که دوستش دارند یک لکه رنگ افتاده باشد. احتمالا یا به دیواری که رنگ شده است تکیه داده اید و یا اینکه قلم موی رنگی را ب روی لباس تان زده اید. سپس دنبال راهی برای تمیز کردن آن ها گشته اید. ما در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه لکه ی رنگی را از روی لباس تان پاک کنید. پس تا انتها این مطلب را بخوانید.

سریع عمل کردن برای از بین بردن لکه رنگ از روی لباس

برای اینکه لکه ای که روی لباس تان افتاده است را از بین ببرید باید سریع دست به کار شوید. به خاطر اینکه هنوز لکه رنگ خشک نشده است و به خورد لباس تان نرفته است. در این صورت راحت تر می توانید آن را پاک کنید. اگر بر روی لباس تان لگه ی رنگی افتاد سریعا آن را با آب بشوید و پهن کنید.

لکه های رنگ

رنگ ها را بشناسید

قبل از تمیز کردن لکه رنگ ها باید در ابتدا نوع رنگ را شناسایی کنید تا بتوانید راه حل پیدا کردن آن را پیدا کنید. رنگ هایی که با پایه ی آب هستند راحت تر پاک می شوند تا رنگ هایی که بر پایه ی روغنی می باشند. ولی رنگ های روغنی دیرتر خشک می شوند و به همین دلیل شما فرصت آن را دارید تا زودتر آن را تمیز کنید. مهم ترین قسمتی که برای از بین بردن لکه رنگ است این است که وسایل و موادی که می خواهید با آن لباس را تمیز کنید دم دست تان بگذارید. به این نکته توجه کنید که حتما لیبل لباس ها را بخوانید تا متوجه شوید که کدام حلال به لباس آسیب می زنند.

لکه های رنگ

لکه های رنگ

رنگ های بر پایه آب

عموما رنگ هایی که بر پایه آب هستند توسط الکل به راحتی از بین می روند. بهترین الکلی که برای این کار مناسب است الکل ۹۱درصد ایزوپروپیل می باشد. برای اینکه این لکه را از بین ببرید باید در قدم اول آن را با آب گرم و مواد شویند بشویید. اگر لکه رنگ تازه باشد در اکثر مواقع با همین کار از بین می روند. ولی اگر مقداری لکه بر روی لباس تان باقی ماند به شما پیشنهاد می کنیم که برای از بین بردن آن با استفاده از مسواکی که به الکل آغشته شده است آن لکه را تمیز کنید. زمانی که لکه پاک شد الکل اضافی موجود بر روی لباس را با استفاده از یک دستمال آن را پاک و پس از آن خشکش کنید. این نکته را بدانید که اگر الکل ایزوپروپیل را در دسترس نداشتید می توانید از استون هم برای این کار استفاده کنید.

لکه های رنگ

رنگ های پایه روغن

برای از بین بردن لکه رنگ روغنی بهتر است که از بنزین استفاده کنید. عموما از بین بردن این لکه ها از روی لباس بسیار سخت است. برای تمیز کردن این لکه رنگ ها باید از دستک و ماسک فیلتردار استفاده کنید، چون بنزین یک ماده خطرناک است و احتمال دارد که به ریه و پوست شما آسیب وارد کند. برای این کار باید به جایی بروید که فضای باز و یا تهویه قوی داشته باشد.

دستمال حوله ای را در زیر لکه قرار دهید تا زمای که بنزین بر روی آن می ریزید آن را را به خود بکشد. مقداری بنزین بر روی لکه بریزید تا کمی خیس شود و از یک تکه پنبه استفاده کنید تا بتوانید لکه را از روی لباس تمیز کنید. این کار را باید تا زمانی که لکه از بین نرفته است ادامه دهید. بعد از اینکه لکه رنگ از بین رفت لباس تان را بشویید تا اثرات بنزینی که بر روی آن وجود دارد نیز تمیز شود . اگر نمی توانید این کار را انجام دهید می توانید دستمالی را زیر لکه قرار دهید و به جای بنزین از آب تمیز استفاده کنید و بر روی لکه بریزید و با استفاده از همان دستمال سطح مورد نظرتان را تا جایی که امکان دارد خشک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *