#


بهترین شیوه برای از بین بردن لکه از روی چوب

از بین بردن لکه
24 سپتامبر 2017 بدون نظر 1897 بازدید

بهترین شیوه برای از بین بردن لکه از روی چوب

بهترین شیوه برای از بین بردن لکه از روی چوب

شما می توانید برای لکه ای که بر روی وسایل چوبی منزل شما افتاده و یا اینکه خراشیده شده است از مقداری روغن زیتون و نصف آب لیمو ترش را استفاده کنید و این ترکیب را به وسیله یک دستمال بر روی چوب بکشید. پس از اینکه چند باری این دستمال آغشته به آن ترکیب را بر روی لکه ها و خراش ها کشیدید کم کم این ها از بین می رود. شما می توانید از این ترکیب برای پارکت ها هم به کار ببرید ولی به شما توصیه می کنیم که از مقدار کمی برای ان مورد استفاده کنید.

تزئینات عاج داری که بر روی وسایل چوبی قرار دارند را می توانید توسط یک چوب پنبه که بر روی یک چوب کبریت گذاشته شده است را به مقداری آب و مواد شوینده ضعیف آغشته کنید و بر روی آن ها بکشید. پس از این کار مقداری پنبه را داخل آب کنید و آن را دوباره پاک کنید و در انتها با یک پارچه ی کتان این سطح عاج دار را خشک کنید.

اگر قسمتی از روکش چوب های روکش دار جدا شده باشد؟

نگران این موضوع نباشید شما می توانید با استفاده از یک چسب تیوبی آن ها را بچسبانید و به مدت ۲۴ساعت بر روی آن یک وسیله سنگین قرار دهید تا کامل بچسبد. اگر وسایل چوبی را به طور مرتب تمیز نکنید باعث می شود که حشرات موذی به داخل آن ها نفوذ کند. این حشرات در بهار و تابستان تخم ریزی می کنند و اگر تعداد آن ها زیاد باشد باید از سموم قوی تری استفاده کنید تا آن ها را از بین ببرید.

از بین بردن لکه

از بین بردن لکه

وسایل چوبی علاقه ای به گرما ندارند حتی در زمستان هم نباید به آن ها گرما بخورد. پس سعی کنید که همیشه آن ها را تمیز نگه دارید تا راه تهویه هوا را داشته باشند.

چنانچه کاغذی بر روی واسیل چوبی تان چسبیده است به شما توصیه می کنیم که هیچوقت از وسایل تیز مانند چاقو، تیغ و همانند این ها استفاده نکنید. زیرا این وسایل باعث آسیب دیدن وسایل چوبی شما می شود. شما می توانید با استفاده از انواع روغن ها این کاغذها را از سطح چوبی تان بکنید به این صورت که چند قطره بر روی کاغذ ریخته و کمی صبر کنید سپس به وسیله یک پارچه آن را پاک کنید و این کار را چند بار انجام دهید تا کاغذ به طور کامل از سطح برداشته شود.

اگر روی این وسیله های چوبی برچسب و یا عکس برگردان قدیمی ای وجود داشت شما می توانید با استفاده از مقداری سرکه آن ها را پاک کنید به این گونه که این برچب را با سرکه خیس کنید و چند دقیقه تحمل کنید و سپس آن را به وسیله یک پارچه به آرامی تمیز کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *