#


بایدها و نبایدهایی در مورد آویزان کردن صحیح لباس ها

لباس ها
10 دسامبر 2017 3 نظر 4213 بازدید

بایدها و نبایدهایی در مورد آویزان کردن صحیح لباس ها

بایدها و نبایدهایی در مورد آویزان کردن صحیح لباس ها

معمولا بسیاری از افراد به این فکر می کنند که باید قفسه ای که مخصوص لباس ها است بزرگ تر باشد و هیچ موقع برای لباس های شان فضای کافی ندارند؛ نکته ی اصلی که وجود دارد این است که آن ها طرز صحیح چیدن لباس ها را در قفسه ها بلد نیستند و به شکل بدی لباس ها را در کمد می چینند.

در بیشتر کشوها و قفسه های لباس، لباس هایی هستند که به صورت مچاله و نا مرتب در آن قرار گرفته اند. مطمئنا اکثر لباس های تان به شکل نامناسبی بر روی چوب رختی آویزان شده اند به طور مثال لباس های بافتنی و ظریف به شکل کشش زیادی بر روی آن ها قرار دارند.

اگر می خواهید که دائما شیک پوش باشید و زمان خرید و انتخاب لباس های تان راحت باشید باید قفشه و یا کمد لباس تان را منظم و مرتب کنید تا بتوانید زمان انتخاب لباس وقت کمتری را صرف کنید.

در این مطلب راه هایی را در اختیار تان قرار می دهیم که بتوانید لباس های تان را به طور صحیح آویزان کنید.

لباس ها

لباس ها

آویزان کردن لباس ها

در ابتدا در کمد را باز کنید و با دقت نگاهی به چوب لباسی هایی که بر روی میله اصلی آویزان هستند بیندازید. در کمد همه ما مدل های مختلفی از چوب لباسی مانند فلزی بدون روکش، پلاستیکی ، ترکیبی از چوب و فلز، فلزی با روکش و چوبی وجود دارد که برخی از آن ها را خودمان خریده ایم و برخی دیگر بر روی لباس هایی که خریداری کرده ایم بوده است.

ولی مسئله ای که وجود دارد این است که اکثر افراد در هنگام آویزان کردن لباس ها هر چوب لباسی خالی را می بینند لباس شان را بر روی آن آویزان می کنند و از این شاکی هستند که چرا کت و دامن و یا کت و شلواری که تازه خریده اند بعد از مدتی آویزان بودن داخل کمد سرشانه هایش بد فرم و چروک می شود و دیگر آن شکل اولیه ی خود را ندارد، گرچه مقصر اصلی خودمان می باشیم چون چوب لباسی که انتخاب کرده ایم مناسب نمی باشد.

تمام لباس ها با توجه به فرمی که دارند باید با یک چوب لباسی مناسبی بر روی میله اصلی ککمد آویزان شوند. در اصل چوب لباسی ها علاوه بر این که ابزاری برای آویختن لباس ها در کمد است بلکه باید از فرم لباس ها نیز محافظت کنند.

آویختن صحیح کت و پیراهن های مردانه

برای آویزان کردن این لباس ها باید از چوب لباسی هایی که یک آویز و دو بازو مانند فرم شانه انسان دارند استفاده کنید. از این نوع چوب لباسی ها بیشتر برای بلوزها و انواع پیراهن های دکمه دار مردانه و زنانه به کار می رود.

لباس ها

لباس ها

آویختن صحیح شلوار

شلوارهایی که جنس شان ضخیم است مانند جین، کتان و… باید بر روی چوب لباسی هایی که میله گرد ضخیم دارند آویزان کنید. در ضمن انتهای میله به گونه ای است که اجازه نمی دهد تا شلوار از روی چوب لباسی بیفتد. چوب لباسی هایی که در دو طرف بازوی آن کلیپس دارد برای شلوارهایی هستند که جنس شان نازک و ظریف می باشند.

آویختن صحیح دامن

دامن یکی از لباس هایی است که راه های مختلفی برای آویختن آن ها وجود دارد. اگر در دو طرف کمر دامن تان حلقه روبانی دوخته شده است می توانید آن ها را بر روی گیره های کوچکی که در دو طرف چوب لباسی قرار دارند آویزان کنید ولی دامن تان به صورت صاف آویزان نمی شود. در این صورت بهترین انتخاب چوب لباسی هایی هستند که گیره دار می باشند.

لباس ها

لباس ها

آویختن صحیح کت، پالتو و مانتو

اگر می خواهید که کت تکی را بر روی چوب لباسی آویزان کنید مخصوصا اگر جنس شان ضخیم و زمستانی است نیازی نیست که از چوب لباسی میله دار استفاده کنید. چوب لباسی هایی که به شکل شانه هستند برای آویزان کردن این نوع لباس ها مناسب می باشند.

آویختن صحیح شال و روسری

یکی از معضلاتی که برای تمام خانم ها وجود دارد آویزان کردن شال، روسری و مقنعه می باشد. شما می توانید میله ای را به کمد لباس تان نصب کنید و آن ها را طبق ترتیب رنگی آویزان کنید. بهترین راه استفاده از چوب لباسی هایی است که دارای چند میله هستند.

لباس ها

لباس ها

آویختن صحیح لباس های شب و مهمانی

این جنس لباس ها معمولا حساس و ظریف می باشند و باید بر روی جالباسی هایی که روکش دار هستند استفاده کنید. شما می توانید برای تهیه ی این نوع چوب لباسی های به فروشگاه هایی که مخصوص فروش حوله، روتختی و مانند این ها هستند مراجعه کنید و احتمالا باید هزینه ی زیادی را هم بپردازید. ولی می توانید به جای این کار از چوب لباسی های معمولی چوبی که بدون میله هستند استفاده کنید و دور آن ها را با یک لایه ابر و یا پشم شیشه بپوشانید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *