#


چگونه از کفپوش های چوبی و فرش نگه داری کنیم؟

نگه داری
11 اکتبر 2017 بدون نظر 1879 بازدید

چگونه از کفپوش های چوبی و فرش نگه داری کنیم؟

چگونه از کفپوش های چوبی و فرش نگه داری کنیم؟

راه نگهداری از کفپوش خانه

دشمن کف پوش ها گرد و خاک هستند که اگر برای مدت زیادی بر روی آن ها بماند باعث خراب شدن و یا خراشیدگی آنها می شوند. آب هم جزو دشمنان کف پوش ها می باشد. برای تمیز کردن کف پوش ها به شما توصیه می کنیم که روزانه به وسیله یک طی خشک و نرم روی آن را تمیز کنید تا باعث آسیب دیدن آن ها نشوند. توصیه هایی که به شما می کنیم باعث می شوند که در سالم نگه داشتن کف پوش ها به شما کمک کنند.

کف پوش های چوبی

کف پوش های چوبی به دلیل زیبا و مقاوم بودن شان از ارزش بالایی برخوردارند. چنانچه بتوانید از آن ها به طور صحیح مراقبت کنید برای تان تا سال های سال باقی می مانند. شما می توانید برای تمیز کردن آنها از روش هایی که در زیر به شما می گوییم استفاده کنید.

اول سنباده بکشید

محلی که آسیب دیده است را با استفاده از یک سنباده نرم آن را سنباده بکشید. سعی کنید که زیاد محکم سنباده نکشید تا به عمق چوب نرود. زیرا هماهنگ کردن رنگ آنها دشوار می شود و باعث به وجود آمدن شکاف در قسمت هایی که تغییر رنگ داده اند و یا سابیده شده اند می شوند.

نگه داری

نگه داری

سپس محل را تمیز کنید

بعد از اینکه کار با سنباده تمام شد گرد و خاک هایی که بر روی کف پوش موجود است را تمیز کنید تا در پوشش کف پوش باقی نمانند و باعث کدر شدن آن ها نشوند. محل مورد نظر را با استفاده از مواد پاک کننده که برای پلی یورتان ها تولید شده اند تمیز کنید. رطوبت این مواد سریعا خشک می شود و نمی گذارد که به کف پوش آسیب برسد.

پوشش نهایی کف پوش را دوباره بزنید

با استفاده از پد حباب دار نقاشی پلی یورتان ها را نقاشی کنید. و توسط یک قلم مو ضخامت رنگ های دور لبه را کم کنید. از وسط کار به سمت بیرون بکشید. بعضی از قسمت هایی که قدیمی شده اند و به خوبی سنباده نکشیده اند امکان دارد که رنگش پوست پوست شود. رنگی که پایه اش آب باشد بعد از خشک شدن شفاف می شوند. ولی پلی یورتان ها بر اساس روغن هستند و در ابتدا شفاف به نظر می رسند ولی بعد از خشک شدن و به مرور زمان تیره می شوند. اگر کف پوش تان لک شده است باید قبل از اینکه پلی یورتان را به کار ببرید آن لکه را محو کنید.

خراش های سطحی: مشکل اصلی کف پوش های چوبی

در فروشگاه ها چسب هایی وجود دارند که برای پوشش از آن استفاده می شود که همراه با واکس می باشند و می توانند این مشکل را از بین ببرند. این چسب ها دارای سایه های گوناگونی هستند. برای اصلاح خرابی ها می تواید از مارکرهایی که مخصوص این کار هستند را استفاده کنید.

لکه های تیره: مشکل کف پوش چوبی

شما می توانید با استفاده از اسکاچ ریز لکه های کوچک جوهر،لکه های آب و حیوانات خانگی را از بین ببرید.

نگه داری

نگه داری

آدامس، موم و مداد شمعی مشکلات کف پوش چوبی هستند

برای تمیز کردن این لکه ها باید کیسه یخی را به مدت ۵دقیقه بر روی محل مورد نظر بگذارید و سپس با استفاده از قاشق و یا کارت اعتباری آدامس و موم را بتراشید. در پایان به وسیله پاک کننده پلی یورتان آن قسمت را پاک کنید.

مشکل کف پوش چوبی: روغن یا گریس

شما می توانید با استفاده از پاکننده پلی یورتان لکه های روغن و یا گریس را از بین ببرید.

سوختگی ها

با استفاد از چاقوی بتونه محل سوخته را به آرامی بتراشید و بعد از آن محل را ترمیم کنید.

نگه داری از فرش

فرش ها رنگ و بافت خوبی را به فضای اتاق می دهند ولی فرش ها نمی توانند از خودشان نگه داری کنند. برای نگه داری از فرش های تان مطالب زیر را مطالعه بفرمایید.

از بین بردن لکه فرش

زمانی که مایعی بر روی فرش تان ریخته شد باید سریع آن مایع را با استفاده از حوله کتانی و یا حوله کاغذی آن مایع را بگیرید. با انجام این کار موجه می شوید که دیگر لکه به داخل فرش نمی رود. به هیچ عنوان حوله را بر روی لکه نکشید زیرا اگر این کار را انجام دهید باعث جمع شدن مایع در یک نقطه می شود و فرش تن کرک کرکی می شود.

لکه را کم رنگ کنید

با استفاده از آب معدنی گازدار و یا جوش شیرین لکه های ثابت روی فرش های تان را کم رنگ کنید.

مجددا حوله بر روی لکه بکشید

حوله ی خشکی را بردارید و با کف دست و یا پاهای تان بر روی محل لک شده فشار دهید تا تقریبا خشک شود.

نگه داری

نگه داری

از بین بردن لکه ها با روش ها خانگی

شما می توانید با استفاده از چند قطره مایع ظرفشوی که با آب رقیق شده است لکه ها را پاک کنید. یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را درون یک لیتر آب بریزید و از آن استفاده کنید. این محلول را به آرامی بر روی لکه بزنید، فقط مواظب باشید که فرش را با این محلول اشباع نکنید. سپس توسط حوله ی خشکی رو آن را فشار دهید و بعد از ان با آب شست و شو دهید و مجددا با حوله آن را خشک کنید.

لکه های فرش هایی که الیاف آن ها گیاهی است

اگه مایعی بر روی این مدل از فرش های تان ریخته شد باید بلافاصله و سریعا آن مایع را با استفاده از حوله جذب کنید. لک هایی که بر روی الیاف های گیاهی مثل کنف، کنف هندی،لیف نارگیل و رافیا می افتند ضعیف تر از لکه هایی است که بر روی پشم و یا مواد مصنوعی می افتند. برای این کار از راه از بین بردن لکه ی فرش استفاده کنید و پس از آن برای زودتر خشک کردن محل مورد نظر می توانید از پنکه و یا سشواری که درجه ی آن ها کم باشند استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *