#


کدام مواد غذایی را می توانید در فریزر نگهداری کنید

مواد غذایی
14 نوامبر 2017 بدون نظر 3097 بازدید

کدام مواد غذایی را می توانید در فریزر نگهداری کنید

کدام مواد غذایی را می توانید در فریزر نگهداری کنید

برخی از مواد غذایی و خوراکی در تمام فصول وجود ندارند. بنابر این می توانید آن ها را به صورت منجمد شده و داخل فریزر نگهداری کنید. د رادامه ی این مطلب می خواهیم موادی را که می توانید آن ها را به خیال راحت در فریزر نگهداری کنید را به شما معرفی کنیم. قبل از نگهداری مواد غذایی در فریزر اول باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید.

-در ابتدا بگذارید تا مواد غذایی تان سرد شود و پس از آن ، مواد غذایی را در فریزر بگذارید.

-پس از اینکه مواد غذایی یخ زده ، یخ شان آب شد دیگر آن را در فریزر قرار ندهید.

-زمانی که مواد غذایی را بسته بندی می کنید ، دقت داشته باشید که هوا وارد آن نشود.

-فقط مواد غذایی که سالم هستند را منجمد کنید. اگر موادی که سالم نیستند را منجمد کنید باکتری های آن از بین نمی روند ، بلکه فقط زمان رشد آن ها بیشتر می شود.

-روی مواد غذایی که منجمد شده اند برچسب بزنید.

-شما می توانید گوشت چرخ کرده را به مدت سه تا چهار ماه ، ماهی را سه تا شش ماه ، گوشت سفید را به مدت شش تا نه ماه و میوه و سبزی ها را به مدت یک سال در فریزرتان نگه داری کنید.

ذرت

مواد غذایی

مواد غذایی

اگر می خواهید ذرت را منجمد کنید ، برای اینکه آن را به مدت یک سال بتوانید نگه دارید باید آن را با ساقه اش منجمد کنید. اگر ذرت تازه ای را خریداری نموده اید ، می توانید همراه با ریشه و برگ هایش داخل کیسه فریزر بگذارید و آن را درون فریزر قرار دهید. با این کار زمانی که آن را از فریزر بیرون می آورید بسیار تردتر و خوشمزه تر می شود. البته می توانید کار دیگری را هم انجام دهید. می توانید پوست ذرت را کنده و آن را آب پز کنید. ذرت های بزرگ را به مدت یازده دقیقه ، ذرت های متوسط را به مدت نه دقیقه و ذرت های کوچک را به مدت هفت دقیقه آب پز کنید.

جوی دو سر

اگر در طول هفته چند بار سوپ و یا آش درست می کنید و از جوی دو سر در آن ها مصرف می کنید ، لزومی ندارد که برای هر دفعه پخت آش یا سوپ وقت زیادی را برای پختن جوی دو سر تلف کنید. بهتر است که آخر هفته ها یک قابلمه جوی دو سر بپزید و آن را در ظرف هایی که پلاستیکی هستند بریزید و در فریزر منجمد کنید ، با این کار برای دفعه درست کردن این غذاها می توانید مقدار از جوی دو سر را درون آن ها بریزید.

مواد غذایی

مواد غذایی

شکلات عید

اگر شکلات هایی را برای عید خریده اید می توانید باقی مانده ی آن ها را درون فریزر نگه داری کنید و در طول سال کم کم آن ها را مصرف کنید.

مواد غذایی

مواد غذایی

خامه

شما می توانید برای نگهداری از خامه آن را با استفاده از قاشق بر روی یک کاغذ روغنی بریزید و آن را منجمد کنید و سپس درون ظرف های پلاستیکی که مخصوص فریزر هستند قرار دهید.

مواد غذایی

مواد غذایی

تخم مرغ خام

چانچه تخم مرغ ارگانیک را به تعداد زیادی دارید ، می توانید برای بیشتر نگه داشتن آن ها درون فریزر قرار دهید. البته این را به یاد داشته باشید که بدون پوست باید قرار دهید. چون اگر آن ها را با پوست داخل فریزر بگذارید باعث می شود که مایع تخم مرغ انبساط پیدا کند و پوستش بشکند و مایع تخم مرغ درون یخچال پخش شود.

مواد غذایی

مواد غذایی

شما می توانید مایع تخم مرغ را در ظرفی بریزید و آن را هم بزنید و سپس درون کیسه فریزر و یا ظرف های کوچک بریزید و داخل فریزر قرار دهید. برای اینکه بتوانید فقط زرده ی تخم مرغ را منجمد کنید باید به اندازه ی هر چهار تخم مرغ ، یک هشتم قاشق چای خوری نمک و یا یک و نیم قاشق چای خوری شکر اضافه کنید. با انجام این کار می توانید از ژله ای شدن آن جلوگیری کنید.

نان

شما می توانید انواع مختلف نان را در فریزر نگه داری کنید. فقط یادتان باشد که قبل از قرار دادن آن ها در کیسه فریزر ، بین شان دستمال کاغذی بگذارید و اگر درون کیسه فریزر هوایی وجود دارد آن را خارج کنید.

مواد غذایی

مواد غذایی

چیپس سیب زمینی

اگر از مهمانی تان چیپس هایی باقی مانده است می توانید آن را منجمد کنید. شما می توانید از این چیپس ها به شکل منجمد نیز استفاده کنید. چون چیپس هایی که منجمد هستند ، تردتر می باشند و در اصل یخ زده نیستند. چیپس های منجمد شده نسبت به چیپس های معمولی خوشمزه تر می باشند.

پنکیک

شما می توانید زمانی که می خواهید پنکیک درست کنید آن را بیشتر درست کنید و داخل فریزر قرار دهید. زمانی که می خواهید آن ها را درون کیسه فریزر و یا فویل آلومینیومی قرار دهید باید بین آن ها کاغذ روغنی قرار دهید. اگر این پنکیک های منجمد شده را بعد از دو ماه هم استفاده کنید باز هم خوشمزه می باشند.

سیر

اگر در منزل تان سیرهای اضافی دارید می توانید آن ها را خرد کرده و یا درسته درون فریزر قرار دهید. اگر سیر را درون روغن منجمد کنید باعث می شود که از مسمومیت غذایی جلوگیری کنید. شما می توانید سیرها را به مدت چند ماه درون ظرف های پلاستیکی نگهداری کنید. فقط این را به یاد داشته باشید که روی ظرف را مقداری خالی بگذارید ، چون مایعات بعد از اینکه منبسط می شوند حجم شان بیشتر می شود.

مواد غذایی

مواد غذایی

مرکبات تازه

اگر از زمستان میوه هایی باقی مانده است می توانید آن ها را منجمد کنید. اگر می خواهید از آبکی شدن آن ها جلوگیری کنید بهتر است که آن ها را خرد کنیدو بین کاغذهای روغنی قرار دهید و پس از آن منجمد کنید. پیش از آن که آن ها را منجمد کنید تا جایی که امکانش هست هسته هایش را جدا کنید. می توانید آب میوه ها را درون شیشه ای منجمد کنید ، فقط حواس تان باشد که آن ظرف را پر نکنید. برای اینکه مرکبات را طعم دار کنید می توانید پوست شان را رنده کنید و مقداری آب میوه بر روی آن بیفزایید و در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

قارچ

شما می توانید قارچ های مختلف را داخل فریزرتان نگه داری کنید. فقط کافیست آن ها را خرد کنید و بر روی سینی ای بریزید و سپس داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود. با انجام این کار از چسبیدن آن ها به همدیگر جلوگیری می کنید. پس از منجمد شدن آن ها را درون کیسه فریزر و یا ظرف مخصوص فریزر بریزید.

مواد غذایی

مواد غذایی

اگر می خواهید به صورت پخته آن ها را منجمد کنید باید بعد از پختن ان ها بگذارید به دمای اتاق برسد و به صورت لایه لایه درون کیسه فریزر بریزید. زمانی که کیسه ها را درون فریزر قرار می دهید آن ها را به شکا افقی بگذارید ، با این کار جدا کردن قارچ ها از یکدیگر بسیار راحت خواهد بود.

پیاز

شما می توانید برای منجمد کردن پیازها ، آن ها را درون کیسه فریزر و یا ظرف مخصوص فریزر بگذارید و سپس داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *