#


چگونه تلویزیون را تمیز کنید؟

11 مارس 2018 بدون نظر 1575 بازدید

چگونه تلویزیون را تمیز کنید؟

تمیز کردن تلویزیون با این روش ها

دیگر نگذارید تا گرد و غبار برنامه شما را دچار اختلال کند. برای این که از هر ثانیه برنامه محبوب تان لذت ببرید، به یک صفحه نمایشی از تلویزیون نیاز دارید که بدون هرگونه گرد و غبار، کثیفی و اثر انگشت می باشد. هنگامی که از مدیر موسسه خانه داری در خصوص توصیه های طرز تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون و تمام امکانات مربوط به آن سوال شد، صحبتش را از این نکته شروع شد که در ابتدا مطمئن شوید وسایل ضروری و موردنیاز را در خانه دارید:

شیشه پاک کن و پاک کننده چند منظوره

دستمال میکروفایبر

دستمال پاک کننده وسایل الکترونیکی

جاروبرقی با وسایل ضمیمه

حال به شما می گوییم که چطور صفحه نمایش تلویزیون، ریموت کنترل ها و بلندگوها را پاکسازی کنید.

برای امنیت بیشتر، پیش از هر کاری تلویزیون را از پریز برق خارج کنید. در صورتی که صفحه تلویزیون تان شیشه ای است، یک دستمال پارچه ای نرم را آغشته به مایع شیشه پاک کن کنید و با آن صفحه نمایش را پاک نمایید و پس از آن با طرف دیگر دستمال آن را خشک کنید. به هیچ عنوان، تاکید می کنیم اصلا شیشه پاک کن را به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید. با این کار باعث می شود که به دستگاه تان آسیب وارد شود، این نکته در مورد کابینت آشپزخانه نیز صدق می کند.

نمایشگرهای ال سی دی، پلاسما یا مدل های جدیدتر را نمی توانید با راه کارهای سنتی دستمال مرطوب تمیز کنید. به جای این شیوه، با یک دستمال میکروفایبر خشک و نرم گرد و غبار آن را تمیز کنید. در صورتی که کثیفی و لکه های خشک شده ای روی صفحه تلویزیون وجود دارد، آن ها را به وسیله دستمال تمیز کننده تلویزیون، دستمال مرطوب مخصوص لوازم برقی و الکترونیکی پاک کنید.

با استفاده از دستمال میکروفایبر گرد و غبار دکمه ها و پشت تلویزیون را تمیز کنید تا منافذش پاک شود. هم اکنون دو‌شاخه را به برق بزنید.

تمیز کردن ریموت کنترل

ریموت ها به واسطه تمام افراد لمس شده است و در پیرامون فضای خانه نیز می چرخند! به این ترتیب ریموت کنترل چیزهای فراوانی را با چشم خود مشاهده ی کنند اما به ندرت به آن توجه شده و تمیز می شود! تمام چیزی که باید انجام دهید این است که هر دو طرف آن را با استفاده از یک دستمال پاک کننده تمیز کنید. در صورتی که دستمال مخصوص لوازم الکترونیک یا دستمال چندکاره در دسترس دارید، از آن ها به کار ببرید. دور انگشت تان را دستمال بپیچید و با کمک ناخن فرورفتگی ها، خطوط و گوشه های دکمه های ریموت کنترل را پاک کنید. اینک اجازه دهید تا در دمای اتاق و با هوای موجود خشک شود.

تمیز کردن بلندگوها

در صورتی که پارچه یا فومی که روی بلندگوی تان کشیده شده، جداشدنی می باشد (دفترچه راهنما را مطالعه نمایید) آن را جدا کنید و دو طرفش را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غبار، پرز و موی حیوان خانگی تان که به سطح بلندگو چسبیده اند، تمیز شود.

در صورتی که پوشش بلندگو جدا نمی شود، از روی پوشش آن را جاروبرقی بکشید یا از رول های چسبناکی که برای تمیز کردن پرز روی لباس و پارچه به کار می روند، استفاده کنید. با جوراب شلواری قدیمی نیز می توان پرزها را از روی بلندگو تمیز کرد. برای بلندگوهایی که سطحی سخت و همچون مانیتور دارند، از یک دستمال میکروفایبر مرطوب و فاقد پرز به کار ببرید و پس از آن سطح بلندگو را خشک نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *