#


عادت های اشتباهی که باعث افزایش وزن می شوند

افزایش وزن
20 می 2017 بدون نظر 1069 بازدید

عادت های اشتباهی که باعث افزایش وزن می شوند

 

عادت های اشتباهی  که باعث افزایش وزن می شوند:

 

به گزارش از من بپرس ‎داشتن اندامی متناسب و وزنی ایده‌آل می تواند آرزوی بسیاری از افراد باشد.با اینکه خیلی از افراد سعی می‌کنند با تغذیه و ورزش اندام خود را متناسب نگه دارند ولی به دلیل بعضی از عادت‌های غلط زندگی با اینکه زیاد مهم به نظر نمی رسند باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود.

با ترک عادت های اشتباهی که در زیر به آن اشاره می شود اندامی متناسب و زیبا داشته باشید:

 

۱. خواب نامنظم و کم:

 

یکی از دلایل اصلی افزایش وزن کم‌خوابی است ،زیرا با کاهش متابولیسم بدن و کند کردن روند طبیعی آن موجب افزایش وزن می شود.

احساس گرسنگی وقتی افزایش می‌یابد که خواب کمتری داشته باشید و درادامه کورتیزول بیش از حد معمول در بدن تولید می‌شودو همینطور خستگی ناشی از خواب و استراحت ناکافی باعث می شود شما نتوانید تحرک و ورزش داشته باشید، با خواب ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز از افزایش وزن بدلیل خواب و استراحت ناکافی جلوگیری کنید.

 

۲. شام را سبک مصرف کنید:

از مصرف غذاهای پرچرب و با کالری بالا در وعده شام خودداری کنید.چرا که با مصرف شام سنگین و پرکالری روند هضم غذا کند می‌شود و ریزمغذی‌ها به خوبی جذب بدن نمی‌شوند.

همچنین با تماشای تلویزیون در زمان شام خوردن خودداری کنید زیرا باعث مصرف غذای بیشتر می شود. غذاهای سرخ شده را در وعده شام فراموش کنید چرا که چربی‌های اشباع موجود در ای غذاها مانع از خواب راحت و کافی می‌شود.

با مصرف غذاهای سبک و زود هضم در وعده شام هم راحت تر می خوابید هم اندام متناسب تری خواهید داشت.

 

۳.شام را قبل از خواب نخورید:

 

اگر بعد از خوردن شام بلافاصله به رختخواب نروید.قطعا اضاف وزن خواهید داشت . با اینکار دچار سوئ هاضمه خواهید شد و خواب راحتی نخواهید داشت. شام را دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

 

۴. غذاهای پرادویه در وعده شام ممنوع:

 

فلفل و ادویه‌های دیگر در وعده شام ، هضم غذا را سخت تر می‌کند و مانع از خواب راحت می‌شود. همچنین به‌دلیل اینکه چند ساعت غذایی دیگری را مصرف نمی کنید ادویه‌ها باعث سوزش معده خواهند شد.

اگر علاقه زیادی به غذاهای پرادویه دارید پیشنهاد می کنیم در وعده ناهار مصرف کنید.

 

۵. مصرف دسر بعد از شام:

 

دسرهای سرشار از شکر و آرد تصفیه‌شده به‌دلیل عدم هضم سریع در شب به چربی تبدیل می‌شوند. سعی کنید از میوه که بهترین دسر شبانه است استفاده کنید چرا که هم ویتامین دارد و فاقد چربی می باشد.

 

۶. مصرف تنقلات و ریزه خواری:

 

زود شام خوردن به شرط اینکه تا زمان خواب ریزه‌خواری و تنقلات مضر مصرف نشود بسیار عادت خوبی است زیرا با رساندن کالری زیاد به بدن باعث چاقی می‌شود. همینطور مانع از خواب راحت نیز می‌شود.

 

۷. نخوردن شام:

 

این اشتباه رایج که با حذف شام وزنتان کم می‌شود،باعث می شودمتابولیسم بدن تا حد زیادی کند شودو در نتیجه روز بعد با گرسنگی شدیدی بیدار می‌شوید و تمام طول روز تمایل به خوردن مواد غذایی بسیار چرب و شیرین دارید. همچنین شام نخوردن نوعی اضطراب و تحلیل توده عضلانی را نیز در پی دارد.

 

۸. مصرف کافئین:

 

مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین قبل از خواب کیفیت خواب را مختل می‌کنند و همچنین کالری بالایی نیز دارند. چون این نوشیدنی ها نظم بیولوژیک را به هم می‌زنند و باعث اضافه وزن می‌شوند.

توصیه می شود قبل از خواب یک لیوان شیر یا آب که خواب راحتی را برای شما رقم می زند ، میل کنید.

 

۹.استفاده زیاد تلفن همراه یا رایانه را قبل از خواب:

 

بخاطر اینکه رایانه و تلفن همراه هوشمند نور آبی و امواج رادیوفرکانس از خود منتشر می کنند کیفیت خواب را می کاهد و در طولانی‌مدت باعث افزایش وزن می شود.

شما بجای تلویزیون، رایانه، تبلت، تلفن همراه و… یک ساعت قبل از خواب کتاب بخوانید یا موسیقی ملایم گوش دهید تا با آرامش بیشتری به رختخواب برویدوسعی کنید این موضوع را به عادت همیشگی تبدیل کنید.

 

۱۰.عادت کنید قبل از ساعت ۱۰ به رختخواب بروید:

 

بیدار ماندن تا نیمه شب قطعا تاثیرات منفی بر سلامت دارد که یکی از آنها افزایش وزن است زیرا با ریتم طبیعی بدن شما کاملا مغایرت دارد.

دیر خوابیدن باعث می شود شما به ریزه‌خواری و خوردن تنقلات نیز ترغیب بشوید، ریزه خواری بخاطر گرسنگی ایجاد می شود که شما بخاطر ساعات زیادی که بیدار مانده اید در شما ایجاد شده است .

پس توصیه می شود برنامه خواب منظمی در ساعات قبل از نیمه شب داشته باشید و تا نیمه‌شب بیدار نمانید، زیرا این موضوع باعث افزایش وزن شما خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *