#


زغال اخته و فواید آن

زغال اخته
17 می 2017 بدون نظر 1233 بازدید

زغال اخته و فواید آن

زغال اخته و فواید آن:

زغال اخته یکی از میوه های سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود،همچنین این میوه حاوی مقادیر زیادی آهن  ، کلسیم  ، اسید فولیک  ، ویتامین های E , B1  ,  B2  , C  و فلاوونوئیدهاست.آنتوسیانین موجود در زغال اخته که عامل رنگ قرمز این میوه است از گروه فلانوئیدها است.

فواید درمانی:

به گزارش از من بپرس آنتی اکسیدان ها ی موجود در زغال اخته مقاومت بدن در برابر بیماری ها افزایش داده و با خنثی کردن رادیکال های آزاد از بیماری هایی مانند بیماری قلبی سرطان،دیابت و ….جلوگیری می کنند.

رادیکال های آزاد، داخل بدن تولید می شوند و یا از طریق عوامل محیطی وارد بدن می گردند.رادیکال آزاد  می تواند به بافت های بدن آسیب برساند و بیماری هایی چون بیماری قلبی  ، سرطان  ، دیابت  ، تصلب شرایین، آب مروارید  ، آرتروز  و آرتریت را به وجود آورند.

برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو، یک  لیوان آب زغال اخته دو بار در روز می تواند یک راه ساده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو باشد.برای افرادیکه در حال حاضر مبتلا به دیابت نوع دو هستند، نوشیدن آب زغال اخته می تواند یک راه بسیار خوب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشد.

زغال اخته حاوی مقدار زیادی ملاتونین است که باعث می شود خواب انسان راحت و عمیق شود .

پوست زغال اخته تب بر است و مصرف آن باعث رفع اسهال می شود.همچنین میوه زغال اخته نیز در درمان اسهال موثر بوده و برای درمان ورم معده نیز مفید می باشد.

طبق تحقیقات انجام گرفته جوشانده ی پوست زغال اخته در درمان بیماری مالاریا مؤثر بوده و تب بر است.

مصرف زغال‌اخته در افرادی که طولانی‌مدت از عفونت‌های مزمن مجاری ادراری رنج می‌برند به‌خصوص در سالمندان بسیار مفید است و مصرف آن در یک ماه اول باعث بهبود تمام مشکلات مربوط به عفونت‌های مزمن بدن می‌شود.

زغال‌اخته حاوی فیبر فراوانی است که می‌تواند در درمان یبوست موثر باشد. اما یادتان باشد این میوه حاوی مقدار زیادی اگزالات است و مصرف آن در افرادی که سنگ کلیه دارند، توصیه نمی شود و فقط اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد زغال اخته در رفع آن موثر است.

زغال اخته در انعقاد خون مؤثر است. لذا خوردن میوه ی خام و سایر فرآورده های آن برای بیماران توصیه می شود،حتی ابوعلی سینا نیز مصرف آب زغال اخته را برای درمان زخم ها توصیه کرده است.

در روزهای گرم نوشیدن شربت زغال اخته برای پیشگیری از گرما زدگی بسیار موثر بوده و ضد عطش است.

مصرف زغال اخته در لاغری و کاهش وزن نیز موثر بوده و انباشتگی چربی‌ها را کاهش داده و در روند از بین بردن چربی‌ها تاثیر دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *