#


یافتن زمان برای آماده سازی سخنرانی

زمان برای آماده سازی سخنرانی
6 مارس 2017 بدون نظر 909 بازدید

یافتن زمان برای آماده سازی سخنرانی

یافتن زمان برای آماده سازی سخنرانی

وقتی مشغول آماده سازی برای یک سخنرانی جدید هستید برای هر یک دقیقه صحبت کردن روی صحنه باید حدود یک ساعت زمان مصرف آماده سازی نمایید. به عبارت دیگر اگر ارائه شما ۲۰دقیقه طول می کشد باید ۲۰ساعت بایت جمع آوری مطلب طراحی ارائه خلاصه کردن و تهیه چارچوب سخنرانی و ارزیابی آن صرف کنید.

شاید ۲۰ساعت در ابتدا زمان زیادی به نظر برسد اما در پایان میزان زمان صرف شده برای آماده سازی سخنرانی است که تعیین کننده نظر مخاطبان در مورد تلاش و دقت مبذول شده برای سخنرانی خواهد بود.

۱ساعت آماده سازی=۱دقیقه سخنرانی

آماده سازی هوشمندانه سخنرانی

بعد از آنکه تاحد ممکن درباره مخاطب خود و نیازهایش اطلاعات کسب و سخنرانی خود را تنظیم کردید گام بعدی تهیه یک سخنرانی خیره کننده است.آیا گفتنش آسان است؟قصد دارید چه اندیشه هایی را در اختیار مخاطب قرار دهید؟چگونه ارائه خود را به یادماندنی می کنید؟سخنرانی را با چه مطلبی شروع می کنید؟

تمام این پرسش ها در کنار یک صفحه سفید کاغذ یا یک فایل وورد خالی حتی برای خلاق ترین و اگاه ترین افراد هم می تواند ترسناک و دلهره آور باشد.فرمول آماده سازی هوشمندانه یک سخنرانی به هر سخنران امکان می دهد تا بر موانع سخنوری غلبه کند و یک سخنرانی عالی را ترتیب دهد.

۱.مطالب و منابع خود را انتخاب کنید

اطلاعات ارائه شده توسط سخنران را می توان با نوک یخ شناور بیرون زده از آب مقایسه کرد.فقط۲۰درصد از یخ شناور روی آب دیده می شود.بقیه آن زیر سطح آب پنهان است دانش و تجربه شما درباره موضوع نیز باید بسیار وسیع تر از آن چیزی باشد که تصمیم دارید در طول سخنرانی به زبان بیاورید.

بسیار اهمیت دارد که مخاطبان تصورنکنند بیش از شما درباره موضوع سخنرانی می دانند به عبارت دیگر در صورتی که سخنرانی شما شکست بخورد به سرعت اعتبار خود را از دست خواهید داد.برای اینکه مطمئن شوید این مسئله رخ نمی دهد تا حدامکان اطلاعات زیادی درباره موضوع سخنرانی گردآوری کنید.

اطلاعات سخنرانی

*با اطلاعاتی که از قبل دارید شروع کنید تمام اطلاعاتی که می تواند جالب باشد یا به مخاطب مربوط باشد را بنویسید.

*یک تا سه نکته اصلی که باید برای مخاطب ارائه کنید را انتخاب و سخنرانی را پیرامون ان نکات سازماندهی کنید.

*به خاطر داشته باشید که در بهترین سخنرانی ها مخاطب باید با بینش ها و تجربیات جدید و تکرار عبارت «آهان» جلسه را ترک کند.

بنابراین سعی کنید خلاقانه بیندیشید و زاویه ای منحصر به فرد از برخورد با یک رویداد موضوع یا داستان ویژه ای پیدا کنید.انجام این کار همیشه آسان نیست اما یافتن یک زاویه تاثیرگذار در داستان به شما امکان می دهد چرخشی در سخنرانی خود ایجاد کرده و سخنرانی را مفید و درعین حال جذاب ارائه کنید.

*تحقیقی قابل اطمینان انجام دهید تا بتوانید سخنرانی خود را با داستان ها نمونه ها حقایق جالب اطلاعات آماری و وسایل کمکی دیداری کاملتر کنید.

ابزارهایی که حتی می توانند ایده های خوبی در مورد چگونگی بهبود کیفیت سخنرانی به شما بدهند.اگر تمایل به استفاده از اطلاعات آماری و محاسبه دارید مطمئن شوید که این اطلاعات معنادار به آسانی قابل درک و مهم تر از همه قابل اعتماد و به روز هستند درحالت ایده آل شما باید بردانش شما که همان توده یخ زیر آب است بیفزاید.

۲.طرح کلی بحث خود را ترسیم کنید

برنامه ریزی یک ارائه یا سخنرنی می تواند چالش برانگیز باشد به خصوص اگر شما بدون آمادگی و طرح شروع کرده باشید.چه زمانی شروع می کنید؟روی چه موضوعاتی تمرکز می کنید؟چگونه این کار را انجام می دهید؟

تهیه یک طرح کلی از سخنرانی می تواند نقطه شروع مهمی باشد.مرور کلی یا بررسی اجمالی سخنرانی به شما امکان می دهد افکار خود را سازماندهی کنید نکات اصلی را برجسته کنید و عناصر سخنرانی را در یک توالی منطقی گردآوری کنید عدم موفقیت در بسط و تشریح یک طرح کلی قوی می تواند تمام سخنرانی را ضعیف و غیرقابل قبول جلوه دهد.

۳.طنز و شخصیت خود را به ارائه خود اضافه کنید.

۴.سخنرانی خود را ویرایش کنید.

۵.همه بحث ها را به یک نقطه مشترک برسانید.

آرینا نیکیتینا خودیاری
سخنرانی موفق
هفت گام به سوی موفقیت

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *