#


گیاهانی که سرشار از پروتئین هستند

پپروتئین
15 اکتبر 2017 بدون نظر 1869 بازدید

گیاهانی که سرشار از پروتئین هستند

گیاهانی که سرشار از پروتئین هستند

متخصصان تغذیه بر این معتقدند که اگر بر پایه گیاهان رژیم غذایی داشته باشید خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش می دهند مانند بیماری قلبی، چاقی، دیابت و سرطان. گیاهان حاوی پروتئین، فیبر و چربی های سالم می باشند و میزبانان مواد معدنی، مواد شیمیایی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های گیاهی نیز به حساب می آیند.

اگر شما علاقه زیادی به مصرف گوشت قرمز دارید نیازی نیست که از آن ها به طور کامل دوری کنید، فقط کافی ست که برای چند روز در هفته گیاهانی که سرشار از پروتئین هستند به رژیم غذایی تان بیافزایید و اثرات فوق العاده آن ها را در بهبود سلامت کلی بدن تان مشاهده کنید.

پروتئین

پروتئین

عدس

یک فنجان عدس پخته شده دارای ۱۸گرم پروتئین و ۱۶گرم فیبر می باشد. عدس خیلی آرام هضم می شود و بهترین راه برای احساس سیری طولانی مدت و جلوگیری از پرخوری می باشد. پروتئین و فیبری که در عدس وجود دارد باعث می شود که قند خون، کلسترول و فشار خون را کنترل کند، همچنین می توتند از بیماری هایی مانند قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

لوبیا

یک فنجان لوبیای پخته حاوی ۱۵تا۲۰ گرم پروتئین می باشد. مانند عدس پروتئین و فیبری که در آن وجود دارد باعث می شود که وزن را کنترل و از برخی بیماری ها جلوگیری کند مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی. به جز این موارد لوبیا حاوی آمینو اسیدی به نام لیسین می باشد که این مورد یکی از ۹پروتئینی ست که پایه برای بدن به حساب می آید.

سویا

یکی از نادر ترین منابعی ست که پروتئین کامل دارد یعنی تمام اسیدهای آمینه ضروری را داخل خود قرار داده است. یک فنجان سویای پخته دارای ۲۹گرم پروتئین است. توفو نوعی سویا است که با اینکه میزا ن کافی پروتئین را در خود ندارد ولی می تواند مقدار ۲۰گرم از آن را در خود جای دهد. اگر از سویا استفاده کنید باعث می شود که مصرف گوشت تان کمتر شود.

پروتئین

پروتئین

دانه های کنف

درون این دانه های کوچک پروتئین گیاهی زیادی وجود دارد و سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و چربی های ضد التهاب به حساب می آیند. اگر این دانه ها را سه قاشق غذاخوری استفاده کنید ۱۰رگم پروتئین را وارد بدن تان کرده اید.

دانه های چیا

درون این دانه ها پروتئین و فیبرهای زیادی را در خود جای داده است. ۲قاشق غذاخوری از این دانه ها ۶گرم پروتئین و ۱۲ گرم فیبر را به همراه دارد. این دانه ها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند. این نوع از چربی التهاب های درون بدن را کاهش می دهد و باعث افزایش عملکرد مغز می شود. در ضمن این دانه ها باعث پایین آمدن کلسترول خون می شود.

پروتئین

پروتئین

دانه های آفتابگردان

درون دانه های آفتابگردان مقدار زیادی پروتئین می باشند. به جز اینکه این دانه ها پروتئین بدن را فراهم می کنند مقدار زیادی اسید لینولئیک دارند و باعث کم شدن وزن می شوند. این ماده دارای میزان زیادی ویتامین E و سلنیوم است و باعث شاداب شدن پوست تان می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *