#


چگونگی پیشگیری از گرفتگی عضلات پا با حذف علل ایجادکننده

گرفتگی عضلات
5 آگوست 2017 بدون نظر 1121 بازدید

چگونگی پیشگیری از گرفتگی عضلات پا با حذف علل ایجادکننده

گرفتگی عضلات پا چگونه اتفاق می افتد؟

اگر قبلا این ضایعه را تجربه نکرده اید، احتمالا در بعضی مواقع در زندگی خود دچار گرفتگی عضلات خواهید شد. آنها می توانند در بدترین لحظات ممکن اتفاق بیافتند؛ حتی وقتی که شما در شب در رختخواب دراز می کشید و یا روی تردمیل می دوید، یک درد شدید چاقو مانند، می تواند ناتوان کننده باشد. اگر گرفتگی عضلات پا که اسب چارلی نیز نامیده می شود، اتفاق بیافتد می تواند حتی باعث تحریک پذیر تر شدن شما شود، و می تواند ورزش یا خواب معمولی شما را مخلل کند.

علل باالقوه گرفتگی عضلات و چگونگی پیشگیری

یک گرفتگی عضله تیز، از یک انقباض ناگهانی یا تکان خوردن عضله شدید نشات می گیرد  که این درد معمولا چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. اگر یک انقباض صورت بگیرد، می توانید آن را در لحظه با کشیدن عضله به آرامی آرام کنید. با این حال، برای پیدا کردن یک راه حل درازمدت برای گرفتگی عضلات پا، ممکن است نیاز به بررسی دقیقتری از علل بالقوه بسیاری داشته باشید.

حال به بررسی این علل می پردازیم

بارداری

بارداری خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را به خصوص در سه ماهه دوم و سوم افزایش می دهد. پترسون می گوید: “این به احتمال زیاد به این دلیل است که شانس کمبود منیزیم و پتاسیم در دوران بارداری بالاتر است.” اگر شما حامله هستید و گرفتگی عضلات پا را تجربه می کنید، آب بدن خود را تامین نگه دارید و در خوردن یک مکمل منیزیم را با تصویب پزشک خود در نظر بگیرید.

استفاده بیش از حد از عضلات

مستقل از وضعیت آب بدن یک ورزشکار، بسیاری از افراد گرفتگی عضلات را به علت سوء استفاده از عضلات تجربه می کنند. پترسون می گوید: “اگر شما به یک ورزش دو دراز مدت می روید یا قصد انجام جنگل گردی پیاده را دارید، ممکن است بعدا گرفتگی عضلات را تجربه کنید.” “سیستم عصبی معمولا مقصر است.” هنگامی که اعصاب که از مغز و نخاع به سمت ماهیچه حرکت می کنند، بیش از حد تحریک می شوند، اغلب با یک انقباض ناخواسته خاتمه می یابد. استراحت و کشش در این شرایط بسیار مهم است.

شدت ورزش

هنگامی که شما سعی می کنید تا روال ورزش خود را به یک مرحله بالاتر برسانید یا مثلا مسافت پیموده شده خود با دوچرخه را افزایش دهید و یا شنا کردن برای تمرین سه گانه را شروع کنید، ماهیچه های شما به طور خودکار به شدت و حرکت جدید عادت ندارند. دکتر میراندا کوماس توضیح می دهد: “هر زمان که گرفتگی های عضلانی با شروع یا راه اندازی مجدد ورزش ایجاد می شود، معمولا نشانه ای از” بیش از حد و خیلی زود “است. به عنوان مثال، عمل و عکس العمل ماهیچه های شما در دو طولانی مدت و دو سرعتی یکسان نیست، بنابراین هر گونه افزایش حجم تمرین یا شدت می تواند باعث گرفتگی شود. “

خستگی

وقتی که شما از قبل خسته هستید بیشتر در معرض گرفتگی پا پس از ورزش قرار می گیرید. شما ممکن است در رژیم غذایی خود اهمال کرده باشید یا از آبرسانی به طور موثر غافل شده باشید، و یا، اگر بدن شما به اندازه کافی زمان برای بهبود از آخرین جلسه نداشته بوده و یا به هر دلیلی ماهیچه ها در وضعیت خوبی نباشند پس باید از ورزش بپرهیزید. دکتر میراندا-کوماس می گوید: ” از لحاظ فیزیولوژیکی، وقتی که عضلات خسته است، برای استفاده از مواد مغذی هماهنگ نیست،” . به عبارت دیگر، عضله خسته، مواد مغذی بیشتری را از دست می دهد تا استفاده می کند، بنابراین در اوج خود کار نمی کند.  گرفتگی شبانه پا، که بر بیش از نیمی از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد، همچنین می توانید با خستگی ایجاد شود. “اگر چه هیچ یک علت قطعی [از گرفتگی عضلات پا در شب] نیست، آنها به احتمال زیاد با خستگی عضلانی و اختلال در عملکرد عصب همراه است،” دکتر سونتاگ توضیح می دهد. “تحقیقات جدید نیز وجود دارد که نشان می دهد ورزشکاران که تحت ورزش بالاتر از حد نرمال قرار دارند بروز گرفتگی شبانه پا به شدت افزایش میابد.”

نشسته یا ایستاده

عضلات برای حرکت، انقباض و استراحت ساخته شده اند، بنابراین اگر هر روز در یک کنفرانس معمولی نشسته باشید و در یک پارک تفریحی ایستاده اید، ممکن است گرفتگی پای خود را تجربه کنید. دکتر سنتگ می گوید: ایستادن برای یک دوره طولانی مدت می تواند به راحتی به خستگی عضلانی بیانجامد، که به نوبه خود باعث ایجاد گرفتگی می شود. اما نشستن بیش از حد الزاما خوب نیست. “نشست طولانی مدت” ممکن است عضلات را به سوء عملکرد سوق دهد، او توضیح می دهد: ” که فیبرهای عضلانی ممکن است بیش از حد فعال شوند. هنگامی که عضله منقبض است و نمی تواند آرامش یابد، شما در نهایت گرفتگی عضله را تجربه خواهید کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *