#


گای کاوازاکی قاعده10 20 30

گای کاوازاکی
6 مارس 2017 بدون نظر 1413 بازدید

گای کاوازاکی قاعده10 20 30

گای کاوازاکی قاعده۱۰ ۲۰ ۳۰

گای کاوازاکی سهام دار نویسنده و کارآفرین شرکت برجسته سیلیکون ولی قاعده جهانی خود با عنوان ۱۰ ۲۰ ۳۰ را عرضه می کند که پاسخ بسیاری از این سوالات را داده وتوصیه هایی ارزشمند برای کارآفرینان تازه کار و مدیران مجرب ارائه می نماید.

گای کاوازاکی پس از گوش سپردن به صحبت های مدیران صدها شرکت که تلاش می کردند محصولات خود را به او معرفی نمایند قاعده۱۰ ۲۰ ۳۰ خود را تشریح نمود قاعده ای که برای ترغیب سخنرانان به ایراد سخنرانی های کسب و کار هوشمندانه تر زیرکانه تر و موفق تر طراحی شده است.

کاوازاکی قاعده خود را به شکل ذیل به صورت فرمول در آورده است:

۱۰اسلاید+۲۰دقیقه+اندازه فونت۳۰=سخنرانی کسب و کاری

۱۰اسلاید

گای کاوازاکی معتقد است ۱۰اسلاید برای ارائه در هر دو پاورپوینت یا کی نوت تعداد مطلوبی است.فرضیه گای این است که «یک شخص معمولی نمی تواند بیش از۱۰مفهوم را در یک جلسه یاد بگیرد اگر شما برای توضیح کسب و کار خود مجبورید بیش از۱۰اسلاید استفاده کنید احتمالا بیش از یک شغل دارید.نیازی نیست سخنرانی خود را با استفاده بیش از حد از جزئیات و حقایق کم اهمیت پیچیده کنید .دو یا سه موضوع مهم که می خواهید مخاطب از سخنرانی شما برداشت کند را شناسایی نمایید و سخنرانی خود را پیرامون این موضوعات بسط دهید.

۲۰دقیقه

بیست دقیقه حداکثر زمانی است که باید برای یک سخنرانی کسب و کاری صرف نمود.بدین ترتیب به عنوان یک سخنران برای هر اسلاید از۲۰ثانیه تا۲دقیقه زمان در اختیار دارید سعی کنید روی هر اسلاید زیاد توقف نکنید زیرا به سرعت توجه مخاطب خود را از دست می دهید.اگر زمان بیشتری برای ارائه سخنرانی خود در اختیار دارید می توانید از آن برای برقراری ارتباط با مخاطب پاسخگویی به سوالات و روشن نمودن بعضی نکات استفاده کنید.

اندازه فونت۳۰

کوچکترین اندازه ای که باید برای متن هر اسلاید بکارببرید۳۰است.این مسئله دو علت دارد.
اول اینکه بکار بردن حروف کوچکتر خواندن پیام شما را بخصوص برای افرادی که در ردیف های عقب نشسته اند دشوار خواهد کرد.
دوم اینکه با انتخاب فونت بزرگتر مجبور خواهید شد متن کمتری را در اسلایدها قرار دهید که این امر ارائه شما را ساده تر کرده و از خواندن متن جلوگیری می نماید.
اگرچه قاعده۱۰ ۲۰ ۳۰ گای کاوازاکی توصیه های ارزشمندی را جهت آماده سازی پاورپوینت و کی نوت موثر برای سخنرانی پیشنهاد می دهد باید به خاطر داشت که قاعده ای کلی برای همه سخنرانی ها و همه مخاطبان وجود ندارد.معمولا زمانی که سخنرانی خود را آماده می کنید باید کمی از جزییات فنی مانند روشنایی اتاق فاصله بین مخاطب و صفحه نمایش زمان ارائه کیفیت پروژکتور و غیره را مورد توجه قرار دهید.

آرینا نیکیتینا خودیاری
سخنرانی موفق
هفت گام به سوی موفقیت

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *