#


چگونه می توان بیماری کج بودن آلت تناسلی مردانه را درمان کرد؟

14 ژانویه 2018 بدون نظر 2699 بازدید

چگونه می توان بیماری کج بودن آلت تناسلی مردانه را درمان کرد؟

چگونه می توان بیماری کج بودن آلت تناسلی مردانه را درمان کرد؟

یکی از دغدغه هایی که همواره برای آقایان وجود دارد حالت ظاهری ،سایز و اندازه ی آلت تناسلی شان می باشد . افزون بر این بعضی اوقات در برخی از آقایان دیده می شود که ظاهر آلت تناسلی در زمان نعوظ ، کج می باشد .این حالت غیر عادی آلت تناسلی علاوه بر آنکه کیفیت رابطه جنسی را کاهش می دهد ،حتی احتمال دارد که موجب ابتلا به ناتوانی جنسی در مردان گردد.

به گزارش از من بپرس، در این مطلب ما به ارزیابی  دلیل کج بودن آلت تناسلی و نیز روش های درمانی آن پرداخته ایم. آلت تناسلي تعدادی از مردان به حالت کج است و این با بیماری به نام پیرونی مرتبط است. بیماری پيروني در اجتماع رایج است. اصلی ترین بيماري هايي که موجب کجي ایجاد شده در آلت تناسلي مي شود، بيماري پيروني است که وارد آمدن ضربه به آلت تناسلي در حالت نعوظ در ابتلا به بيماري پيروني تاثیر گذار است.

آیا برای بیماری پیرونی درمانی وجود دارد؟

بيماري پيروني که به «سفتي پلاستيکي آلت» معروف می باشد، گونه ای از ایجاد اختلال در بافت فيبري آلت تناسلي آقایان است که به دلیل رشد پلاک هاي ليفي در قسمتی از بافت نرم آلت ایجاد می شود و بین یک تا چهار درصد مردان به اين عارضه مبتلا مي شوند.

تعداد زیادی از مردان به دلیل گونه ی خاصی از درگیری بافت آلت تناسلی، دچار ایجاد انحنا در آلت تناسلی شان به طرف بالا می شوند. علائم اين بيماري همین طور در ناخن های خميده نيز مشاهده مي شود و نهایتا، به این خاطر که یک جراح فرانسوي به نام فرانسوا ژيگو دولاپيروني در سال ۱۷۴۳ براي نخستین مرتبه در مورد اين بيماري گزارشاتی را بیان کرد، آن را به نام پيروني هم مي نامند.

بر خلاف چیزی که ما فکر می کنیم پیرونی تنها سبب انحنا نمی شود؛ بلکه باعث برآمدگی و دندانه دار شدن بافت آلت و باريک شدگي و کوتاه شدن آن نيز خواهد شد. دردي که در آغاز ابتلا به بیماری احساس می شود، تقریبا با گذشت دوازده تا هجده ماه از آغاز بيماري ناپدید خواهد شد. اشکال در نعوظ و سفتي آلت در جواب تحريک برای رابطه ی زناشويي به درجات مختلفی وجود دارد و در دوره های پيشرفته تر بيماري ظاهر می شود و سبب دردناک و ایجاد اختلال در فعاليت زناشويي خواهد شد.

هرچند وجود اندکی انحنا در آلت تناسلی ،نرمال می باشد و تعداد زیادی از نوزادان پسر با اين شکل از آلت تناسلی به دنيا مي آيند و مشکلي هم برای آن ها ایجاد نمی شود، ولی زمانی که اين موضوع باعث به وجود آمدن احساس درد و سفتي و بروز ضايعاتي مانند طناب (به نام پلاک) يا انحناي غيرطبيعي آلت در زمان نعوظ يا تحريک شود،مي گوييم که فرد به بيماري پيروني دچار شده است.

همان طور که گفته شد اصلی ترین بيماري هايي که سبب کجي اکتسابي آلت تناسلي مي شود، بيماري پيروني می باشد. عامل اصلي بيماري هنوز به صورت ناشناخته است اما بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند، وارد شدن ضربه به آلت تناسلي در حالت نعوظ را در ايجاد آن دخيل مي دانند.

بهتر است بدانید که، بيماري پيروني دارای سه مرحله می باشد؛ مرحله حاد، مرحله مزمن زودرس و مرحله مزمن ديررس. نشانه ی واضح در مرحله حاد، ایجاد درد در آلت تناسلي به خصوص در زمان نعوظ است. چنانچه در اين مرحله بيمار به پزشک مراجعه کند، ممکن است که بتوان با درمان، جلوي پيشرفت بيماري را گرفت ولي صد درصد نيست.

به گزارش از من بپرس مرحله ی حاد، تقریبا بین شش تا دوازده ماه به طول می انجامد و بیشتر مردانی که مبتلا به آن شده اند نيز یا به آن اهميت نداده يا این که به دلیل احساس شرمندگی که دارند به پزشک مراجعه نمي کنند. پس از تمام شدن اين مرحله، فرد به مرحله ی جدیدی به نام مرحله ی مزمن زودرس وارد می شود که در آن، به تدریج بافت فيبري در آلت به وجود آمده و پلاک تشکيل مي شود و آرام آرام منجر به کج شدن آلت تناسلي در حين نعوظ خواهد شد.

سایز و میزان پلاک به شدت بيماري بستگی داشته و بر اساس مدت زماني که از آن سپري شده، دارای تغییراتی می باشد. اين پلاک ها را می توان به آسانی با دست لمس کرده و علاوه بر ایجاد کج شدگی و کوتاه شدن آلت تناسلي به توانايي نعوظ بيمار هم آسيب مي زنند. اين در صورتی است که مرحله مزمن زودرس تقریبا شش ماه به طول می انجامد و بعد از آن، بيمار به مرحله ی بعدی بیماری یعنی مرحله ی مزمن دیررس وارد مي شود.

اتفاق بسیار مهمی که در این مرحله می افتد رسوب کلسيم روي پلاک می باشد که در اصطلاح آن را کلسيفيه شدن مي نامند که کج شدگی آلت تناسلي بسیار شدید شده و بيمار مبتلا به اختلال در نعوظ خواهد شد. احتمال دارد که در حالت نعوظ آلت تناسلي تا محل پلاک سفت شود و بعد از آن آلت تناسلي شل باقي مي ماند و حالتي شبيه ساعت شني ايجاد مي شود يعني آلت تناسلي در يک قسمت باريک مي شود.

گاهی اوقات کج شدگی آلت تناسلی به قدری افزایش می یابد که ایجاد رابطه ی جنسی برای فرد مشکل خواهد شد. فقط از طریق انجام عمل جراحی می توان فرد را در این مرحله درمان کرد، البته باید بدانید که همیشه هم این راه مشکل بیمار را حل نخواهد کرد. از طرف دیگر چنانچه پزشک در مرحله ی حاد بتواند بیماری فرد را تشخیص دهد بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا چنانچه سیر بیماری پیرونی کنترل نشود، فرد به ناتوانی جنسی مبتلا خواهد شد.

شکستگی آلت تناسلی یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد بافت فیبری در آلت شده و آلت را دچار کج شدگی خواهد کرد و این پدیده ی شایعی می باشد. در شکستگي، آلت تناسلي در حالت نعوظ یک مرتبه تا شده، در پی آن احساس درد شديد همراه با متورم شدن آلت و کبودي شديد آلت تناسلي و قسمت های اطراف ايجاد مي شود. اين اشخاص احتیاج به عمل جراحي اورژانسی دارند و چنانچه عمل نشوند، احتمال دارد که براي هميشه دچار ناتواني جنسي شود.

بهتر است تهرانی ها شیر و انار مصرف کنند

بر اساس گفته ی یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی: توصیه ای که در این زمینه به اشخاص می شود این است که در زمان افزایش آلودگی هوا برای این که اثرات ناشی از آلودگی هوا کاسته شود، بهتر است به مقدار فراوان مایعات، شیر و انار بخورند.

دکتر مريم محلوجي ‌راد، فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي باليني با توجه به افزايش آلودگي هواي تهران، اظهار کرد: هواي آلوده دارای ترکيبات منوکسيد کربن، نيتروژن، گوگرد، اوزون و … است که هر کدام از آن مي ‌تواند اندازه‌ هاي گوناگونی داشته باشد. ذراتي که اندازه آن ۱۰ ميکرون باشد به آسانی به دستگاه تنفسي وارد مي‌شود اما ذراتي که کم ‌تر از ۱۰ ميکرون باشد مي‌تواند وارد ريه شود.

وي اظهار کرد: ذرات با اندازه ۲.۵ ميکرون و کوچک تر از آن به آسانی وارد عمق ريه مي‌ شود. طبق اينکه کدام یک از ذرات وارد دستگاه تنفسي و ريه شود نشانه های گوناگونی در اشخاص بروز می کند ولی در کل افزايش آلودگي هوا و قرار گرفتن در معرض آن موجب زیاد شدن ترشح و انقباضات عضلات ريه و احساس تنگي نفس، سرفه، سوزش و درد گلو و سوزش چشم مي‌شود.

محلوجي ‌راد با بيان اينکه زمانی که هوا به شدت آلوده می شود اشخاصی که به بیماری هایی نظیر آسم و آلرژي هستند دچار تشديد علائم مي‌شوند، اظهار کرد: همین طور ساير افراد سالم نيز به علت قرار گرفتن مکرر در معرض هواي آلوده دچار بروز علائم آسم و آلرژي مي‌شوند.

همچنین وی با تاکيد براينکه به اشخاصی که مجبور به رفتن به بیرون از منزل می باشند توصيه مي‌شود در هواي آلوده از تردد غير ضروري در سطح شهر به شدت خودداري کنند، افزود: ولی چنانچه افراد ناچار به خارج شدن از منزل شدند، توصيه مي‌شود حتما ماسک فيلتردار به همراه داشته باشند و براي تردد از مترو استفاده کنند و پس از بازگشت به منزل استحمام کنند و سطح پوست خود را به خوبي شست‌ و‌ شو دهند و مايعات فراوان مصرف کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: به اشخاصی که به بیرون از منزل نرفته و در خانه می مانند هم پیشنهاد می کنیم که از باز کردن پنجره ها و در ها جددا خودداری کرده و از وارد شدن ذرات ریز آلودگی هوا به درون خانه از این طریق جلوگیری کنند.

همچنین محلوجی راد در پایان مجددا خاطر نشان کرد: اشخاص می توانند علوه بر نوشیدن مایعات فراوان از انار هم به مقدار زیاد مصرف کنند. به این دلیل که این میوه به عنوان یک اکسیدان بوده و مصرف آن می تواند تا حدودی از عوارض آلودگی هوا بکاهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *