#


چگونه در فصل سرما از بدن خود در برابر سرماخوردگی مراقبت کنیم

جلوگیری از سرماخوردگی
25 اکتبر 2018 بدون نظر 1421 بازدید

چگونه در فصل سرما از بدن خود در برابر سرماخوردگی مراقبت کنیم

همه ساله افراد زیادی در فصل سرما با معضل سرما خوردگی روبه رو می شوند اغلب این افراد برای جلوگیری از سرماخوردگی در امان ماندن از سرماخوردگی به واکسن آنفلوآنزا روی می آورند.

روش های گوناگونی برای جلوگیری از سرماخوردگی وجود دارد به عنوان مثال شست وشوی دستان با آب و صابون (به مدت ۲۰ ثانیه) به دفعات در روز، در این مقاله نیز به چندی از این موارد اشاره خواهد شد.

لازم به ذکر است که به مجرد مطالعه ی این مقاله شما نمی توانید از سرماخوردگی در برابر فصل سرما از بدن خود مراقبت کنید.

۱- از لبنیات در صبحانه استفاده کنید

جلوگیری از سرماخوردگی

طبق تحقیقات دانشمندان در سال ۲۰۱۱، استفاده از لبنیات مانند ماست، کفیر و… به دلیل دارا بودن پروبیوتیک ها می تواند از عفونت های دستگاه تنفسی جلوگیری کند.

در تحقیقات انجام شده افرادی که در وعده صبحگاهی خود از این مواد استفاده کرده اند ۱۲ % کمتر از سایر افراد از این معضل رنج برده اند.

۲- قارچ را در سبد غذای خود قرار دهید

جلوگیری از سرماخوردگی

طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان مصرف قارچ سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. این امر موجب افزایش سلول های t در بدن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و موجب جلوگیری از سرماخوردگی می شود.

۳- از تماس خود با لب هایتان خوداری کنید

جلوگیری از سرماخوردگی

یکی دیگر از مواردی که باعث سرماخوردگی شما می شود همین امر می باشد. علت این امر آلودگی دستان شما می باشد، آسان ترین راه برای ورود میکروب ها به بدن شما همان دهان و لب های شما می باشد.

۴- داشتن خواب منظم

جلوگیری از سرماخوردگی

داشتن خواب منظم کمک شایانی به شما خواهد کرد زیرا در آخرین تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان به این نتیجه رسیده اند، افرادی در طول شب خواب کمتر از ۷ ساعت دارند بیشتر از باقی افراد در معرض سرماخوردگی قرار خواهند گرفت. داشتن خواب منظم می تواند باعث جلوگیری از سرماخوردگی شما شود.

۵- روی را فراموش نکنید

جلوگیری از سرماخوردگی

اگر احساس ناخوشایند سرماخوردگی و بدن درد دارید می توانید با توصیه یک پزشک متخصص از قرص های روی استفاده کنید.

در مطالعات انجام شده دانشمندان به این نظریه دست یافتن که مصرف روی می تواند سلول های دفاعی بدن شما را تقویت کند.

۶- در گردش بودن هوای اتاق

جلوگیری از سرماخوردگی

اگر با افراد مبتلا به سرماخوردگی در یک فضای بسته هستید بهتر است یک پنجره را کمی باز بگذارید زیرا در جریان بودن هوای تازه در اتاق احتمال مبتلا شدن شما به بیماری سرماخوردگی را کاهش می دهد.

۷- استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا

جلوگیری از سرماخوردگی

رطوبت موجود در هوا باعث کاهش درد گلو شده و سرفه های شما را نیز به حد چشم گیری کاهش می دهد. پس سعی کنید از دستگاهی بخور سرد در منزل یا محل کار خود استفاده کنید.

۸- مزایای خوردن سوپ مرغ

جلوگیری از سرماخوردگی

خوردن سوپ داغ، علاوه بر ویتامین های فراوانی که وارد بدن شما می کند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود. سوپ مرغ کانال های تنفسی شما را بهبود بخشیده و به تنفس هر چه آسان تر شما کمک کی کند.

۹- نباید از عسل قافل شد

جلوگیری از سرماخوردگی

پزشکان بر این معتقد هستن که خوردن خوردن عسل می تواند از درد گلوی شما بکاهد. مصرف یک لیوان آب گرم به همراه عسل و مقدار کمی آب لیمو می تواند در فرآیند بهبود گلو درد شما کمک شایانی کند.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *