#


چگونه با نشانگر سرطان را زود تشخیص دهیم؟

31 آگوست 2018 بدون نظر 1327 بازدید

چگونه با نشانگر سرطان را زود تشخیص دهیم؟

تشخیص و درمان سریع سرطان

پژوهشگران دانشگاه فناوری میسیس روسیه موفق شده اند سیستمی را توسعه دهند که به غیر از تشخیص زود هنگام و دقیق سلول های سرطانی، زمان درمان بیشتری را در اختیار شخص بیمار قرار می ‌دهد.

ساینس دیلی، پایین بودن کیفیت تصاویر پزشکی یکی از تأثیرگذارترین چالش‌ های شیوه های تشخیص غیر تهاجمی است. عوامل کنتراست ‘Contrast agents’  گاهی اوقات پیش از تصویربرداری وارد بدن می ‌شوند تا امکان تشخیص سلول‌های تومور راحت تر انجام بگیرد. ذرات پارامغناطیسی گادولینیم و سوپر پارامغناطیسی آهن جزو این عوامل می باشند که حتی در مقدار کم هم می ‌توانند برای بدن ضرر داشته باشند.

پژوهشگران برای حل این مشکل به فکر پیدا کردن راهکاری بوده اند. در این شیوه به جای ذراتی که مضر هستند، از نانوذرات مگنتوفریتین استفاده می‌ شود. مگنتوفریتین یک ترکیب از پروتئین فریتین انسانی و هسته مغناطیسی است.

این ذرات به عنوان یک عامل کنتراست غیر تهاجمی می توانند به کار برده شوند و با جذب سلول ‌های تومور، آن ها را با دقت بسیار و بسیار سریع شناسایی می کنند، از سوی دیگر با بدن انسان به طور کامل سازگار است و باعث ایجاد حساسیت نمی شود. پژوهشگران تزریق وریدی این ذرات را توصیه کرده اند.

به جز شناسایی، این نانوذرات در پروسه درمان هم تاثیرگذار خواهند بود و می ‌توان با به وجود آوردن میدان مغناطیسی ضعیف و با ایجاد حرارت به از بین بردن آن ها کمک کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *