#


چه کارهایی باعث ایجاد درد در گردن می شود؟

3 سپتامبر 2018 بدون نظر 1151 بازدید

چه کارهایی باعث ایجاد درد در گردن می شود؟

عادت های بدی که باعث گردن درد می شوند

گردن درد به عنوان یکی از رایج ترین انواع درد محسوب می شود و تمامی ما گاهی اوقات آن را تجربه کرده ایم. این موضوع علل گوناگونی دارد و با بالا رفتن سن احتمال به وجود آمدن آن بیشتر می شود. این دردها همیشه به خاطر کارهای شدید و مقطعی بدنی به وجود نمی آیند بلکه خیلی از فعالیت های به ظاهر بی ضرر ما سبب بروز گردن درد می شوند. این دردها از صدمه ای وارد شده به گردن به وجود می آید، پس با ترک این عادت ها سلامت خود را تضمین نمایید.

از تلفن همراه و کامپیوتر اشتباه استفاده می کنید

مناسب نبودن حالت بدن در هنگام نشستن و ایستادن یکی از مهم ترین علت های گردن درد است. هر قدر زمان بیشتری سر خود را به سمت جلو یا عقب نگاه دارید (همان وضعیتی که در زمان استفاده از موبایل، زمان زیادی در آن حالت قرار می گیرید) از مهره های پشت گردن تان کار بیشتری را می کشید. همچنین، در این وضعیت عضلات قسمت فوقانی پشت تان سعی دارند تا تعادل سرتان را حفظ نمایند و در نهایت به این عضلات هم فشار وارد می آید.

بهتر است موبایل را تا جایی که امکان دارد نزدیک به ارتفاع دید مستقیم خود قرار دهید تا از گردن درد پیشگیری نمایید. این موضوع در رابطه با کار با کامپیوتر پشت میز هم صدق می کند. زمانی که پشت میز می نشینید، به صورت مستقیم به رو به رو نگاه کنید. دید شما باید به قسمت بالای صفحه نمایش مانیتور برسد. اگر احتیاج است، از یک وسیله برای بالا بردن ارتفاع مانیتور استفاده نمایید.

اضطراب شدیدی دارید

اضطراب به صورت درد در گردن به وجود می آید. یکی از عکس العمل های بدن به اضطراب ها، فشار آوردن به عضلات می باشد. به تأثیراتی که اضطراب بر روی بدن تان می گذارد بی توجه نباشید و سعی کنید به خود آرامش دهید. به کلاس یوگا بروید، ورزش یا مدیتیشن کنید. به خود انرژی مثبت وارد کنید و اضطراب را تا می توانید به بدن تان وارد نکنید. شیوه های بسیاری برای دور کردن اضطراب از بدن وجود دارد.

سیگار می کشید

کشیدن سیگار به بیماری دژنراتیو دیسک سرعت می بخشد. به خاطر این بیماری دیسک های میان مهره ای ستون فقرات ضعیف و خراب می شوند. مواد شیمیایی داخل سیگار باعث سفت شدن عروق خونی می شود، به همین خاطر مقدار خون کمتری به استخوان ها و دیسک ها می رسد و در نهایت استخوان های گردن از مواد مغذی محروم می شوند.

اشتباه می خوابید

اگر می خواهید هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید گردن درد نداشته باشید، باید شب ها گردن خود را تا جایی که امکان دارد بدون زاویه و حالت نگه دارید. نباید به فرمی بخوابید که سرتان زیاد جلو یا عقب باشد و یا به یک سمت خم شود.

به خصوص افرادی که بر روی شکم به خواب می روند دچار درد گردن می شوند زیرا در این حالت، سر به صورت اتوماتیک به یک سمت می چرخد. اگر استعداد گردن درد دارید، تلاش کنید به سمت پشت بخوایبد زیرا در این حالت می توانید بالش خود را به عنوان تکیه گاه برای سر و گردن تان استفاده کنید. علاوه بر این می توانید بالش هایی را استفاده نمایید که جنس آن ها از فوم هوشمند است. این بالش ها به فرم گردن تان در می آیند و کمک خوبی می کنند که ستون فقرات شما هم تراز باقی بماند.

زیاد ورزش می کنید

گردن دردی که در هنگام بلند کردن جسم سنگین به سراغ شما می آید، اصولاً زمانی که در پایان ست سعی می کنید چند حرکت اضافه تر بزنید به وجود می آید. هیچ وقت این کار را انجام ندهید زیرا به آسانی می توانید به بافت کنار رباط های گردن خود صدمه وارد نمایید و خوتان را به گرفتگی عضلانی گرفتار نمایید. کشش استخوان های سر شانه و بازو با انجام حرکات کششی پیش از آغاز ورزش می تواند به پایین آمدن شدن فشار بر روی قسمت فوقانی پشت تان کمک کند، ولی مهم ترین کار توجه به خواسته ی بدن تان است، با توجه به این هر موقع که احساس کردید به بدن تان به استراحت نیاز دارد حتماً کمی استراحت کنید.

کیف تان سنگین است

بیشتر مردم اطلاع ندارند کیف های سنگین شان تا چه اندازه ای می تواند به عضلات کتف و گردن آن ها صدمه وارد می کند. اگر یک مرتبه کیف خود را وزن کنید متوجه می شوید هر بار چه فشار زیادی را به بدن خود وارد می آورید. بدن با عوض شدن حرکات طبیعی اش، خود را با این وزن اضافه مطابقت می دهد. بنابراین، دستی که به عنوان تکیه گاه کیف تان است حرکت طبیعی خود را دیگر نخواهد داشت، در این صورت دست دیگرتان برای جبران این موضوع بیشتر تاب می خورد.

این نداشتن تعادل می تواند به گردن و پشت تان صدمه وارد کند. برای آن که بهتر راه بروید، بهتر است از کیف هایی استفاده نمایید که دسته های پهن تری دارند و شانه ای که با آن کیف را حمل می کنید هر از گاهی عوض کنید تا تعادل بدن تان حفظ شود.

زیاد آدامس می جوید

هر چند خوردن آدامس به کمتر شدن اضطراب کمک می کند، حرکت زیاد و شدید فک می تواند باعث گردن درد و سردرد شود. جویدن آدامس به محل اتصال فک به جمجمه فشار می آورد و می تواند به عضلات داخل سر و گردن صدمه وارد کند. اگر دل تان نمی خواهد این عادت را ترک نمایید، هر از گاهی طرفی از دهان را که با آن آدامس را می جوید عوض کنید. فک انسان هم مثل هر عضله ی دیگری، باید به صورت متعادل فعالیت داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *