#


چه چیزی باعث موفقیت یک رابطه زناشویی می شود؟

رابطه زناشویی
15 آوریل 2017 بدون نظر 913 بازدید

چه چیزی باعث موفقیت یک رابطه زناشویی می شود؟

چه چیزی باعث موفقیت یک رابطه زناشویی می شود؟

سال ها پیش هنگامی که تازه وارد این حرفه شده بودم توصیه هایی که به زوج ها می دادم بسیار شبیه توصیه هایی بود که شما به طور معمول از مشاورین ازدواج می شنوند؛ همان نکات قدیمی درباره “حل اختلافات” و “مهارت های ارتباطی” اما وقتی داده هایی که خودم به دست اورده ام را به درستی بررسی کردم مجبور شدم با حقایقی تلخ روبرو شوم: اینکه اگر کاری کنید که زوج ها کمتر و یا حداقل با لحنی ملاین تر با یکدیگر مخالفت کنند. ممکن است باعث شود سطح استرسی که تجربه می کنند کاهش یابد اما این اغلب کافی نیست و معمولا حیات را دوباره به رابطه زناشویی بر نمی گرداند.

تعاملات زوج ها

مسیر درستی که این زوج ها باید طی کنند تنها زمانی برایم اشکار شد که تعاملات زوج هایی را بررسی کردم که رابطه زناشویی شادی داشتند و توانسته بودند در طوفان ناملایمات زندگی کشتی زندگی مشترک را اهسته و روان پیش برند. چگونه بود که این زندگی های مشترک توانسته بودند این قدر موفق باشند؟ ایا این زوج ها باهوش تر (از لحاظ شخصیتی ) با ثبات تر بودند و یا اینکه صرفا خوش شانس تر بودند؟ راز موفقیت این زوج ها هر چه بود ایا این امکان وجود داشت که ان را به زوج های دیگر اموزش داد؟خیلی زود برایم روشن شد که زن و مرد در بسیاری از این زندگی های مشترک شاد و موفق اصلا با هم هماهنگ نیستند. بسیاری از زوج هاییکه می گفتند از یکدیگر بسیار راضی هستند. در خلق و خو علایق و ارزش های خانوادگی تفاوت های چشمگیری داشتند..

اختلاف و درگیری

اختلاف و درگیری در بین این زوج ها کم نبود. ان ها نیز مانند زوج های ناشاد برسر مسائل گوناگون از جمله پول، کار، بچه ها، کارهای خانه، رابطه زناشویی، و خانواده زن یا خانواده مرد با هم بگو مگو داشتند. راز موفقیت این زوج ها در نحوه مدیریت ماهرانه زندگی مشترک در جریان این مشکلات و گرفتاری ها بود که باعث می شد رابطه زناشویی شان همچنان شاد و مستحکم باقی بماند.

مجبور شدم صدها زوج را به دقت بررسی کنم تا اینکه بالاخره بتوانم رازهای این روابط زناشویی هوشمند از لحاظ عاطفی را کشف کنم. هرگز دو رابطه زناشویی یکسان نخواهد بود. اما هرچه بیشتر و دقیق تر روابط زناشویی شاد و موفق را مطالعه می کردم بیشتر مطمئن شدم که همه این روابط از هفت نظر شبیه به یکدیگر بودند. خود این زوج ها شاد و موفق ممکن است متوجه نباشد که این “هفت اصل” پیروی می کنند اما ان ها عملا ای کار را انجام می دهند.

زوج های ناشاد

در روابط زناشویی ناشاد اکثر زوج ها حداقل در یکی از این موارد مشکل داشتند. در بیشترین مواقع زوج های ناشاد در بیش از یک مورد از این حیطه ها دچار مشکل بودند. با اگاهی پیدا کردن و مسلط شدن به ایت “هفت اصل” می توانید اطمینان حاصل کنید که رابطه زناشویی تان همچنان پا برجا خواهد ماند و رشد خواهد کرد . متوجه خواهید شد در کدام یک از این موارد در زندگی مشترکشان ضعف دارید یا احتمالا خواهید داشت .

سپس قادر خواهید بود تمرکز تان را روی حیطه ای بگذارید که رابطه زناشویی تان در ان حیطه نیاز به توجه بیشتری دارد. در فصل های بعد همه رازهای حفظ (یا احیای مجدد) یک رابطه زناشویی شاد و موفق را در اختیار شما قرار خواهیم داد. هنگامی که تکنیک های مربوط به این هفت اصل را در زندگی زناشویی تان پیاده می کنید به شما کمک کرده و تا انتهای مسیر شما را همراهی خواهیم کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *