#


چه چیزی باعث تبدیل همسر به یک “منتقد مزمن” می شود؟

چه چیزی باعث تبدیل همسر به یک "منتقد مزمن" می شود؟
23 آوریل 2017 بدون نظر 1243 بازدید

چه چیزی باعث تبدیل همسر به یک “منتقد مزمن” می شود؟

چه چیزی باعث تبدیل همسر به یک “منتقد مزمن” می شود؟ و راهکارهای آن

بعد از کار کردن به طور کامل روی “هفت اصل” احتمالا برای شما کاملا واضح است که چیزی به اسم “انتقاد سازنده” وجودندارد. همه انتقادها دردناک هستند. برعکس اعتراض در خواست های مشخص برای تغییر موردی انتقاد اصلا باعث نمی شود رابطه زناشویی بهتر شود. بلکه ناگزیر باعث بدتر شدن رابطه زناشویی می شود. چه چیزی باعث می شود که یک همسر تبدیل به یک “منتقد مزمن” شود؟ ما متوجه شده ایم که دو عامل عمده وجوددارد .
اولین عامل همسری است که از لحاظ عاطفی جواب نمی دهد. به بیان ساده تر اگر”ناتالی” دائما به “یونا” به خاطر انداختن روزنامه روی کف دستشویی اعتراض کند و یا یونا به او بی توجهی کند، در نهایت احتمالا ناتالی شروع کردن وایراد گرفتن از او خواهد کرد، یعنی به جای اینکه مودبانه مورد انداختن روزنامه در سطل بازیافت را یاداوری کند، او را یک فرد تنبل و بی مسئولیت خواهد نامید.
این تغییر دررویکرد ناتالی قابل درک است، اما بعید است که به رابطه زناشویی او کمکی کند چرا که انتقاد اوباعث خواهدشد یونا کمتر جواب بدهد. بهترین راه برای خارج شدن ازاین چرخه این است که هر دوی ان ها تغییر کنند، کاری که البته راحت نخواهد بود. اینکه نسبت به همسری که به اعتراض شماجواب نمی دهد کمتر انتقاد کنید سخت است.
همچنین به سختی می توان به همسری که دائما در حال به رخ کشید ایرادات شماست روی اورد. اما برای اینکه دور باطل پذیرد تغییر هر دو ضروری است.

برگرفته از کتاب

هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی راز ازدواج های موفق

نویسنده: جان گاتمن،سید مرتضی نظری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *