#


پیاده روی روزانه چه تاثیراتی را بر جسم و ذهن می گذارد؟

پیاده روی
5 اکتبر 2017 بدون نظر 1467 بازدید

پیاده روی روزانه چه تاثیراتی را بر جسم و ذهن می گذارد؟

پیاده روی روزانه چه تاثیراتی را بر جسم و ذهن می گذارد؟

با اینکه پیاده روی یک ورزش ساده است ولی بسیار مفید است. ما به شما توصیه می کنیم که هر روز به پیاده روی بروید. شاید شما فکر می کنید که منظور از ورزش کردن برداشتن ساک ورزشی و رفتن به باشگاه و استفاده از وسایل ورزشی است. خیر این تصور اشتباه است. شاید کسانی هستند که این فعالیت ها را دوست ندارند پس نباید ورزش کنند.

شما می توانید برای اینکه فعالیت داشته باشید هر روز به پیاده روی بروید. پیاده روی یکی از ورزش هایی است که د رعین سادگی اثرات فوق العاده ای دارد. افراد کمی هستند که علاقه ای به پیاده روی ندارند و فکر می کنند که این ورزش بی اثرترین و بی فایده ترین ورزش ممکن است. ما به شما در این مطلب فایده های پیاده روی را می گوییم.

کاهش وزن

این ورزش به قدری ساده است که معمولا افراد این را نسبت به فعالیت های سختی که در باشگاه وجود دارد دست کم می گیرند و اینکه باعث کاش وزن می شود را قبول ندارند. این تصورات کاملا غلط است. شما می توانید با پیاده روی تند و رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید. خانم هایی که به پیاده روی می روند اولین اتفاقی که می افتد آب شدن چربی های عمقی شکم شان است. این را فراموش نکنید که پیاده روی در یک مایل ۸۸.۹کالری و دویدن در همان مسیر ۱۱۲.۵کالری را می سوزاند.

پیاده روی

پیاده روی

کاهش ریسک ابتلا به دیابت

طبق تحقیقاتی که انجمن دیابت آمریکا انجام داده اند کسانی که به پیاده روی می روند سطح قند خون شان پایین می آید و در نهایت از مبتلا شدن به دیابت جلوگیری می کند.

کاهش فشار خون

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اگر به طور منظم به پیاده روی بروید فشار خون تان کاهش می یابد و در نتیجه از ابتلا به سکته ی مغزی ۲۰ تا ۴۰درصد می کاهد.

کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی

کسانی که در هفته پنج بار به پیاده روی می روند و هر بار ۳۰دقیقه طول می کشد ۳۰درصد از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی از آن ها کم می شود.

تنظیم وضعیت گوارش

بعضی افراد هستند که دستگاه گوارش آن ها به طور منظم کار می کند ولی کسانی هم هستند که این گونه نمی باشند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دستگاه گوارشی تان درست کار نمی کند به شما پیشنهاد می کنیم که به پیاده روی بروید زیرا برای بهبودی وضعیت گوارش تان بسیار موثر است.

تقویت استخوان ها

یکی از راه هایی که از پوکی استخوان و افت ستون فقرات جلوگیری می کند ورزش های منظم است. اگر ورزش هایی مانند پیاده روی را انجام دهید چگالی استخوان های تان بیشتر می شود. کسانی که نسبت به بقیه ی افراد بیشتر به پیاده روی می روند استخوان های محکم تری دارند.

بهتر شدن خلق و خو

این مسئله را خوب می دانید که فعالیت بدنی باعث آرام شدن اعصاب تان می شود. ولی حتما نباید برای اینکار یوگا یا مدیتیشن انجام دهید. شما می توانید با یک پیاده روی ساده تاثیرات زیادی را بر روی خلق و خوی خود بگذارید. اگر به طور منظم به پیاده روی بروید خواهید دید که چگونه بر روی سیستم عصبی تان تاثیر می گذارد و پس از مدتی از خشم و عصبانیت های شما می کاهد. اگر م یخواهید افسردگی و اختلال عاطفی در شما کم شود به شما توصیه می کنیم که در روشنایی روز پیاده روی کنید.

پیاده روی

پیاده روی

خلاق تر شدن ذهن

اکثر کسانی که به پیاده روی می روند این را تجربه کرده اند که موقع پیاده روی فکرهای ابتکار آمیزی به دهن شان می رسد و یا این که راه حلی برای مشکلات پیدا می کنند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است با رفتن به پیاده روی اندیشه پردازی های مبتکرانه را افزایش می دهد.

افزایش طول عمر

مطالعات زیادی انجام شده است که می گوید پیاده روی باعث می شود که طول عمر بیشتر شود. این تحقیقات بر روی بیش از ۳۳۴۰۰۰نفر انجام شده است که اگر روزانه ۲۰دقیقه به پیاده روی بروید ۷درصد از احتمال مرگ می کاهد.
برایا ینکه این فایده ها بیشتر عمل کند باید برای پیاده روی به پارک و یا هر فضای سبزی که درختان زیادی دارند بروید. این مسئله باعث می شود که خستگی مغزتان بیرون رود و استرس را در شما کم و تمرکزتان را زیاد می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *