#


پذیرفتن ایرادات در خود

پذیرفتن ایرادات در خود
23 آوریل 2017 بدون نظر 1087 بازدید

پذیرفتن ایرادات در خود

پذیرفتن ایرادات در خود و برطرف کردن آنها

اگر متوجه شدید که توصیف فرد انتقاد کننده خویشتن در مورد شما صادق است، بهترین کاری که برای خودتان و رابطه زناشویی تان می توانید انجام دهید این است که خودتان را با همه ایرادات تان(به طور کامل) بپذیرید. وقتی در مورد خودم به گذشته فکر می کنم، متوجه می شوم اینکه بتوانم خودم را به خاطر همه ایرادتم ببخشم تفاوت عمده ای در نقش من به عنوان یک همسر و همچنین به عنوان یک پدر ایجاد کرده است.

راهی برای بخشیدن خود

یک راه مطمئن برای بخشید خود می تواند بهره گیری از باورهای معنوی شخصی تان باشد. مذهب به کمک کرده است از چیزی هایی که در وجود خودم و در رابطه ام به عنوان نکته مثبت و نقطه قوت بوده است لذت ببرم و از ان انگیزه بگیرم.
در بیشتر مذاهب دعا عمدتا یا برای شکرگذاری استفاده می شود یا برای ستایش ،یا این حال بر اساس اموزه های دینی خداوند اصلا به ستایش تملق وتشکر ما نیازی ندارد.

بنابراین هدف از دعاها چیست؟ مسلما منظور از دعا نفع رساندن به خدا نیست، بلکه این که به شخصی که دعا می کند کمکی شود.
دعا طراحی شده است که به ما کمک کند قردان افریده های خداوند باشد، جهان زیبایی که به ارث رسیده است، و اینکه متوجه نعماتی که به طور دایمی به ما رسد بوده و شکرگزار این نعمات باشیم.
تفاوتی نمی کند مذهب شما چه باشد، این مطلب پیامی برای رابطه زناشویی دارد: ابراز تشکر و تقدیر پادزهر انتقاد وتوهین وتحقیر است. تمرین زیر شما را در این مسیر قرار خواهد داد.

برگرفته از کتاب

هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی راز ازدواج های موفق

نویسنده: جان گاتمن،سید مرتضی نظری

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *