#


هیچ داروی گیاهی برای درمان قطعی بیماری دیابت وجود ندارد

بیماری دیابت
14 نوامبر 2017 بدون نظر 1009 بازدید

هیچ داروی گیاهی برای درمان قطعی بیماری دیابت وجود ندارد

هیچ داروی گیاهی برای درمان قطعی بیماری دیابت وجود ندارد

به گزارش ازمن بپرس ، دکتر حسین رضازاده گفته است: بالا رفتن و یا افت فشار قند خون از نشانه های بیماری دیابت می باشد که حتی می تواند فرد مبتلا شده را به اغما ببرد. برای کمک به درمان دیابت می توان از داروهای گیاهی و یا گیاهان دارویی استفاده کرد.

بر اساس آخرین آمار به دست آمده در رابطه با دیابت نشان داده است که هم اکنون حدود ۴۲۲میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری دیابت مبتلا هستند که از این جمعیت بیست میلیون نفر به خانو میانه تعلق دارند و پانزده درصد از آن ها در ایران می باشند.

چهاردهم نوامبر (۲۳آبان ماه) مصادف است با روز جهانی دیابت و شعاری که امسال برای این مناسبت می دهیم این است: “دیابت و زنان: حق ما داشتن آینده ای سالم”.

بیماری دیابت

بیماری دیابت

دلیلی که باعث شد این شعار انتخاب شود تاکید بر دیابت زنان و بیشتر شدن موارد مبتلا به دیابت در زنان مطرح شده است ، به طوری که بر اساس بر آورده هایی که انجام شده ، ۳۱۳میلیون نفر از جمعیت زنان در سراسر دنیا ، در سال ۲۰۴۰میلادی مبتلا به دیابت خواهند شد.

همچنین تاکید کرد که برای مصرف داروهای گیاهی باید زیر نظر پزک متخصص باشد که در کنار آن ها باید داروهای شیمیایی نیز مصرف شود تا علاوه بر کنترل قند خون ، بتوان دوز داروهای مرسوم را کاهش داد.

رئیس دانشکده طب ایرانی اظهار کرد: با این که بررسی ها و مطالعات برای کنترل قند خون صورت گرفته است و هنوز هم در حال انجام شدن می باشد ولی تا به الآن هیچ دارویی برای جایگزینی داروهای شیمیایی پیدا نشده است.

همچنین در مورد مطالب فضای مجازی گفته است: فضای مجازی را نمی توان به عنوان مرجع علمی شناخت. حرف هایی که بوی افراط و تفریط را می دهند را نمی توان به عنوان یک مسئله علمی به حساب آورد و آن را پذیرفت.

دیابت چیست؟

زمانی که سوخت و ساز بدن دچار اختلال می شود ، دیابت به وجود می آید. مبتلا شدن به این بیماری باعث می شود که دیگر هورمون های انسولین در بدن تولید نشود و یا اینکه بدن در مقابل انسولین مقاوم می شود و به همین دلیل انسولین تولید شده نمی تواند عملکرد طبیعی داشته باشد.

بیماری دیابت

بیماری دیابت

نقشی که انسولین بر عهده دارد پایین آوردن قند خون به وسیله ساز و کارهای گوناگون است. دیابت دارای سه نوع اصلی می باشد که عبارتند از: نوع یک ، نوع دو و بارداری. در دیابت نوع دو ، بدن در برابر انسولین مقاومت بیشتری را می کند و در نتیجه احتمال تخریب شدن سلول های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین می باشد. در این نوع دیابت عواملی مانند ژنتیکی ، کم تحرکی و چاقی نقش بسیار مهمی در ابتلای شخص دارد.

اگر در مدت طولانی قند خون بالا رود ، باعث می شود که رگ های بسیار ریزی که در بدن وجود دارند تخریب شوند ، که می تواند عضوهای گوناگون بدن را مانند چشم ، کلیه و اعصاب درگیر خود کند. همچنین ممکن است که با مبتلا شدن به دیابت بیماری های قلبی عروقی نیز افزایش یابند. بنابر این اگر کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند زودتر تشخیص دهند می توانند از عوارضی که به دنبال دارد جلوگیری کند. برای تشخیص دیابت می توانید آزمایش قند خون را انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *