#


نکته  هایی برای کمک به باردار شدن

باردار شدن
9 نوامبر 2017 بدون نظر 2323 بازدید

نکته  هایی برای کمک به باردار شدن

نکته  هایی برای کمک به باردار شدن

* نکاتی ویژه زوج ها

متخصصان به زوج های نگران بچه دار شدن توصیه می کنند :

تا یک سال ادامه دهید .

اگر زیر ۲۸ سال هستید و میل جنسی تان در وضعیت خوبی قرار دارد و مشکلی ندارید که در تولیدمثل اختلال ایجاد کند، در این صورت متخصصان توصیه می کنند تا یک سال به تماس جنسی ادامه دهید. میچل لوین ، محقق زنان و زایمان از ماساچوست، میگوید: در حدود ۹۰٪ زوج ها در شش ماهه اول و ۹۰٪ در سال اول باردار می شوند. هنگامی که مسن تر می شوید، به طور طبیعی بارداری مقداری کاهش پیدا می کند. حتی زنان بیست ساله هم هر ماهه تخمکگذاری نمی کنند. در سن سی سالگی ، احتمال تخمکگذاری ماهانه کاهش مییابد؛ به همین دلیل است که هر چه شما مسن تر شوید تمایل دارید زودتر با متخصصی مشورت کنید.

مشاوره کنید .

آیا هر دو مطمئن هستید که میخواهید بچه دار شوید یا یکی تان دودل و مردد است ؟ متخصصان ما داستانهای زیادی از زوج هایی دارند که با بی میلی و دودلی سالها سعی کردند بچه دار شوند ولی نشدند تا اینکه عدم اطمینان یکی از زوجین از بین رفت و بچه دار شدند.

دکتر لوین میگوید : من زوجی را می شناسم که مرد خانواده، بزرگ تر بود و بچه هایی از ازدواج قبلی داشت اما مطمئن نبود که می خواهد در این مقطع زندگی بچه دار شود؛ بعد از چند جلسه مشاوره واقعی ، مرد دربارهٔ بچه دار شدن بسیار هیجانزده شد و در آن هنگام نیز بچه دار شدند .

بگذارید هیجان شما را فرا بگیرد.

جداول تخمک گذاری ، موکوس و برنامه تماس جنسی را تا وقتی که نگرانی جدی : دربارهٔ آنها وجود ندارد فراموش کنید . اگر زمان دارید بگذارید هیجان سراسر وجود شما را در بر گیرد؛ این روش اغلب مؤثرتر است .

برنامه کاری خود را آسانتر کنید.

اعتیاد به کار و فشار زیاد می تواند روی باروری تأثیر بگذارد.

وقت آن است که یک تغییر انقلابی در خود ایجاد کنید. بدن میداند که در هنگام استرس شدید ، زمان مناسبی برای بارداری نیست.

در هنگام نزدیکی جنسی ، وضعیت مناسبی به خود بگیرید.

روش قرار گیری مرد روی زن ، در هنگام نزدیکی ، بهترین روش بارداری است ، زن باید بیست دقیقه بعد از انزال به حالت درازکشی باقی بماند. دکتر بلینا توصیه می کند که زوجین عمل نزدیکی جنسی را شب انجام دهند و بعد از آن بخوابند.

باردار شدن

سیگار را ترک کلید.

سیگار به باروری زنان و مردان آسیب می رساند. مطالعات روی مردان نشان داده که احتمال پایین تر بودن میزان اسپرم ها در مردان سیگاری بیشتر از غیر سیگاری هاست و در مورد تحرک اسپرمها نیز چنین است. یک مطالعه در انگلیس نشان داده است که هر چقدر یک زن بیشتر سیگار بکشد احتمال ناباروری در او بیشتر می شود. تحقیقات نشان میدهد که احتمالا سیگار کشیدن سطح هورمونها را در بدن زنان تغییر میدهد.

نکاتی ویژه زنان

عوامل مؤثر در افزایش احتمال بارداری زنان:

آیا به طور مرتب تخمک گذاری می کنید؟

آیا شما دوره های قاعدگی منظمی دارید؟ اگر ندارید، احتمالا تخمک گذاری نمی کنید. دکتر میلکمن می گوید: یک نشانهٔ کلیدی در مورد تخمک گذاری ، تغییرات قابل ملاحظه در ترشح مخاط رحمی در وسط دوره قاعدگی است. ترشحات موکوس رقیق ، آبکی و روشن می شوند. از دیگر علایم ، حساسیت پستان ها قبل از قاعدگی ، گرفتگی و درد شکم و درد تخمکگذاری است.

راه دیگر امتحان کردن تخمکگذاری ، کیتی است که شما می توانید از داروخانه بخرید. این کیت میزان هورمون تحریک کننده تخمک گذاری را در ادرار اندازه گیری می کند.

بهترین زمان برای تست کردن ها صبح تا ظهر است .

اگر در اولین ماه استفاده از کیت ، جواب مثبت بود، بسیار خوب است. اگر بعد از سه دوره جواب منفی بود، بدین معنی است که یا کیت به اندازه کافی حساس نیست و یا شما تخمک گذاری نمی کنید. در هر صورت با پزشک تان مشورت کنید.

باردار شدن

اگر می خواهید الهه باروری شوید، سعی کلید وزن تان را کم کنید .

بعضی از زنان با افزایش و یا کاهش چند کیلو می توانند تخمکگذاری کنند. به طور کلی ، هر چقدر وزن واقعی شما به وزن مطلوب نزدیک تر باشد، بهتر است . محققان دریافتند که چربی بدن می تواند استروژن را تولید و در خود ذخیره کند. اگر استروژن کل بدن خیلی بالا یا پایین باشد ممکن است بدن توازن خود را از دست بدهد. هرچه چربی بیشتر باشد، تولید استروژن نیز بیشتر می شود. در یک مطالعه که توسط ویلیام بیت و متخصص زنان و زایمان کالیفرنیای جنوبی » صورت گرفت، ۲۹ زن لاغر و غیر تخمکگذار وقتی وزنشان به ۹۵٪ وزن مطلوب رسید شروع به تخمک گذاری کردند و در عرض سه سال از ورود به برنامه، ۲ نفر از ۲۹ زن حامله شدند.

در ورزشی زیاده روی نکنید.

دو دلیل برای این کار وجود دارد: اگر ورزش باعث از دست رفتن زیاد چربی شود ، ممکن است جلوی تخمک گذاری را بگیرد. اما اگر در محدودهٔ وزن طبیعی باقی بمانید احتمال خطر باز هم وجود دارد.

در مطالعه ای روی ٣٤٦ زن د چار اختلالات تخمک گذاری ، بورلی گرین و «متخصص بهداشت مادر و کودک» مدارکی بافت مبنی بر اینکه زنانی که هرگز باردار نشده اند و بیش از یک ساعت در روز به شدت ورزش می کنند خطر نازایی را در خود افزایش میدهند. این مطالعه نشان داد که ورزش از مکانیسمی غیر از مکانیسم کاهش وزن اثر میگذارد. سمی کنید میزان ورزش خود را تعدیل کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می شود پا خیر؟

زمان نزدیکی جنسی باید درست باشد.

گاهی وقت ها زوجین ، دو انسان حرفه دوست هستند. آنها نزدیکی را یک یا دو بار در هفته انجام میدهند و موفق نمی شوند. درمان چیست ؟ سعی کنید زمان تخمکگذاری را پیش بینی کنید. اگر نمیخواهید زیاد جر و بحث کنید، میتوانید اولین روز قاعدگی بعدی خود را تعیین کنید و ۱۶ روز به عقب بیایید. شما در حوالی این زمان تخمکگذاری می کنید؛ بنابراین در آن شب ها نزدیکی کنید ( معمولاً روزهای یازدهم تا شانزدهم قاعدگی ).

نباید واژن خود را با دوش زنانه تمیز کنید.

هر چیزی که در سطح واژن دخالت کند می تواند زندگی اسپرم را به خطر بیندازد. این موارد شامل دوش ها، مواد چرب کننده و ژل هاست . اگر شما واژن را به حال خود بگذارید، خودش را به خوبی تمیز می کند.

مصرف کافئین را کاهش دهید.

خوردن بیش از یک فنجان قهوه در روز می تواند احتمال باردار شدن را کاهش دهد . همین موضوع در مورد کافئین موجود در شکلات و نوشیدنی های کافئین دار صادق است.

محققان انستیتو ملی و بهداشت در مطالعه روی ۱۰۴ خانمی که میخواستند باردار شوند، دریافتند که خوردن بیش از یک فنجان قهوه در روز احتمال بارداری را نسبت به کسانی که کمتر مصرف می کنند به نصف کاهش می دهد .

* فقط برای آقایان

به اسپرم وقت کافی بدهید تا به تعداد طبیعی برسد.

نیل بوم «مدیر کلینیک نازایی مردان در نیواورلن » میگوید: هر بیماری ویروسی تبزا می تواند تعداد اسپرم ها را تا سه ماه کاهش دهد. سرماخوردگی شدید نیز همین اثر را دارد. جرا این قدر طولانی ؟ مطابق گفته دکتر بوم، دوره طبیعی تولید اسپرم ۷۸ روز است و ۱۲ روز دیگر لازم است تا اسپرم بالغ شود. در هر قاشق چایخوری از مایع منی سالم، بیش از ۲۰ میلیون اسپرم وجود دارد؛ به نظر میرسد بیش از ۹۰٪ آن به طرف جلو حرکت می کنند.

هنگامی که مشکل نازایی نیاز به مشاوره با پزشک دارد:

دل تان میخواهد که بچه دار شوید، اما بدن تان همکاری نمی کند ؛ ایا باید مدت بیشتری صبر کنید؟ و یا وقت آن است که با یک متخصص باروری مشورت کنید ؟

مطابق نظر متخصصان در صورتی باید مشاوره پزشکی کنید که:

* دوره های قاعدگی نامنظم و کمتر از حد معمول است و ترشحات موکوسی تغییر نمیکند؛ شاید شما تخمکگذاری نمی کنید.

* سه دوره از کیت تخمکگذاری استفاده کردهاید اما هیچ نشانه تخمکگذاری در شما دیده نشد.

* زیر ۳۵ سال سن دارید و علی رغم نزدیکی جنسی بدون جلوگیری باردار نشده اید و یا دارای سن بالای ۳۵ سال هستید و در مدت ۱ ماه باردار نشدید.

* شیر تولید می کنید و یا دارای موی مردانه در قسمت پستان ها ، لب بالا و یا چانه هستید؛ ممکن است دچار عدم توازن هورمونی شده باشید.

* شما و یا همسر تان دچار عفونت با کلامید یا شده اید ؛ ( یک بیماری جنسی که در زنان باعث آسیب لوله رحم و در مردان منجر به التهاب مجاری اسپرم می شود ).

* تاریخچهٔ پزشکی تان شامل عفونت های لگنی ، اندومتریوز ، تخمدان کیست دار ، جراحی راه های ادراری یا شکمی ، تب زیاد و یا سرخک و اوریون باشد.

* قبلاً از IUD استفاده می کردید.

* شما یا همسرتان در معرض بعضی از مواد مشکوک نظیر سرب قرار داشته اید ؛ این ماده به عنوان مادهٔ آسیب زا شناخته شده است .

اگر میزان اسپرم در محدودهٔ طبیعی باشد، یک سرماخوردگی یا آنفلوانزا نمیتواند میزان آن را به زیر میزان نازایی تنزل دهد. اما اگر میزان اسپرم شمالب مرز باشد، یک بیماری شدید می تواند تعداد آن را به زیر مرز برساند.

باردار شدن

به استروئیدها بگویید نه.

استروئیدها می توانند غدهٔ هیپوفیز را مهار کنند و توازن هورمونی طبیعی بدن را از بین برند؛ دکتر بام میگوید: مشکلات نازایی در ورزشکاران شایع است. استفاده طولانی مدت از استروئیدها ممکن است به بیضه ها آسیب دائمی وارد کند.

خداحافظ ژل K-Y، سلام سفیدهٔ تخم مرغ!

دکتر تولدو می گوید: سفیدهٔ تخم مرغ یک مادهٔ جادویی نیست. سفیدهٔ تخم مرغ فقط برای زوج هایی مفید است که مشکل خشکی واژن دارند و میخواهند از یک ماده چرب کننده استفاده کنند.

 دکتر تولد و توصیه می کند که از سفیدهٔ تخم مرغ فقط در طول چند روز درمان و وقتی که زن در دوران باروری است ، استفاده کنند. نتایج یک تحقیق در کانادا نشان داد که سفیدهٔ تخم مرغ کمترین اثر را روی قابلیت حرکت و بقای اسپرم ها دارد. چون سفیدهٔ تخم مرغ و مادهٔ اصلی اسپرم از پروتئین خالص می باشد. زودتر از زمان مورد نظر تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا سرد نباشد و سفیده را از زرده جدا کنید. هیچ فرقی نمی کند که سفیده روی آلت تناسلی مرد مالیده شود و یا داخل واژن به کار برده شود .

به شدت مراقب مصرف الکل و داروها باشید.

داروهای مختلف می تواند میزان اسپرم را کاهش دهد. اگر در مورد داروی مصرفی خود مطمئن نیستید ، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. مطالعات مختلف در طول سالهای اخیر نشان داده که نوشیدن طولانی مدت مشروبات الکلی و مصرف ماری جوانا نیز می تواند روی باروری اثر بگذارد.

بیضه ها را خنک نگاه بدارید.

راه طبیعی برای سردتر بودن ۵/. درجه ای بیضه ها نسبت به دمای داخل بدن ، قرار گرفتن آنها در خارج بدن میباشد. اما اگر دمای داخل بدن بیش از حد افزایش یابد و یا بیشسه ها خودشان گرم شوند، ممکن است بر تولید اسپرم اثر بگذارد؛ دکتر بام توصیه می کند که مراقب فعالیت فیزیکی بیش از حد، دماهای زیاد و حمامهای داغ و لباسهای زیر تنگ باشید.

یادتان باشد که پرهیز از نزدیکی رشد اسپرم را تقویت می کند.

اگر دنبال بچه دار شدن هستید بدانید که نزدیکی کردن در هر روز میتواند تعداد اسپرم ها را کاهش دهد. اکثر متخصصان توصیه می کنند که دو روز قبل از مرحله باروری زن ۰ از نزدیکی جنسی پرهیز شود تا اجازه ساخته شدن اسپرم داده شود. بعد از آن در هر روز دیگر نزدیکی اشکالی ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *