#


نشانه های بیماری تیروئید

15 ژانویه 2019 بدون نظر 1367 بازدید

نشانه های بیماری تیروئید

نشانه های بیماری تیروئید

 چرا هرچی میخورم اضافه وزن می آورند چرا چاق می شوند آیا تیروئید کم کار و یا پرکار دارند باید بدانید که چاقی زیاد شکم و پهلو میتواند ناشی از مدت‌ها بیماری باشد.

 چرا چاق میشوم؟!

  اگر تیروئید به خوبی در بدن عمل نکند هیچ عضو دیگری نیز در بدن به خوبی کار نخواهد کرد. این غده در گردن قرار دارد و سطح سلامت بدن را می تواند چک کند این مطلب بررسی عمیق‌تری انجام می‌دهیم تا ببینیم چه نشانه هایی از اختلال در عملکرد تیروئید خبر می دهند.

 استخوان های ضعیف اگر عملکرد تیروئید غیر نرمال باشد می تواند غلظت مواد معدنی موجود در استخوان را پایین بیاورد. کلسیم سروم  معمولاً باهایپو تیرویدیسیم  در رنج نرمال خواهد بود اما خارج از بازه بهینه عملکردش قرار خواهد گرفت پس اگر استخوان‌های ضعیفی دارید تیروئید خودتان را چک کنید.

 مشکلات روده ای

اگر عملکرد تیروئید بدنتان پایین باشد می تواند حرکات روده ای را کاهش دهد موضوعی که برای سلامت گوارش حیاتی است.

 همچنین توانایی بدن شما برای جذب مواد معدنی با اختلال عملکرد تیروئید دچار مشکل می شود. عملکرد سال مترو عید سبب می گردد تا التهاب روده کنترل شود اما عملکرد پایین تروئید منجر به زخم معده و سندروم روده میشود.

ضعف در رابطه جنسی

اغلب افراد فکر می‌کنند که از بین رفتن میل جنسی شان به دلیل بالا رفتن سن است اما ممکن است این هشدار یک مشکل هورمونی باشد .عملکرد تیروئید روی متابولیسم استروژن و تستوسترون در بدن تاثیر دارد هایپوتیرویدیسم  به اختلال نعوظ در مردان که باد دارد و باعث می گردد که میل جنسی در هر دو جنس مرد و زن کاهش یابد.

 بالا رفتن وزن

 حتماً شما هم از اطرافیان خود شنیده اید که می گویند حتی با خوردن آب هم چاق میشود!

 زمانی که دارای تیروئید کم کار باشید باعث میگردد تا بدن توانایی کمتری برای سوزاندن چربی داشته باشد و باعث می‌گردد تا در مقابل کاهش وزن بدنتان مقاوم گردد حتی سال‌ها ورزش و رژیم های غذایی مختلف هم نمی تواند این مشکل را حل کند.

 باید این را بدانید که بالا رفتن وزن دلیل به وجود آمدن مشکلات شما نیست بلکه نشان می دهد که دارای یک مشکل استروئیدی هستید که به آن واقف نمی باشید. برای اینکه وزن خود را کم کنید ابتدا باید در وضعیت سلامت باشید زمانی که از نظر هورمونی در شرایط نرمال و سالم قرار گرفتید در آن موقع است که می توانید در یک پروسه طبیعی کاهش وزن داشته باشید.

 انرژی کم

 هایپو تیرویدیسم  باعث می گردد تا سطح انرژی شما کاهش پیدا کند و چربی سوزی در بدن تان کمتر اتفاق بیفتد.

 مشکلات قند خون

 اگر بدن دارای تیروئید کم کار باشد توانایی آن برای جذب گلوکز یا قند خون نیز کاهش پیدا میکند.

  بسیاری از افرادی که دارای تیروئید کم کار هستند دچار افت قند خون می شوند چون سلول ها گلوکز مورد نیازشان را دریافت نمی‌کنند حتی با آزمایش قند خون نرمال همچنان می توان افت قند خون را احساس کرد  این خود منجر به سندروم متابولیک یا مقاومت انسولین می‌شود.

 کلسترول و تری گلیسیرید بالا

 اگر هوررمون تیروئید دارای سطح پایین باشد سبب می‌گردد که سوخت و ساز کلسترول در بدن کاهش یابد و منجر به افزایش سطح کلسترول و تری گلیسرید شود.

 کلسترول بالا یک عامل ضعیف برای بالا رفتن ریسک حمله قلبی و سکته است .

  کیسه صفرا و کبد درست کار نمی کنند

 کارکرد نامناسب این دو عضو باعث می‌گردد تا توانایی بدن شما برای دفع توکسین کاهش پیدا کند و خطر ابتلا به بیماری کبد پرچرب را افزایش دهد این مسئله اختلال در دفع توکسین در بیماران تیروئیدی بسیار مسئله شایعی است

 ریزش مو از آنجایی که تیروئید متابولیسم و جذب مواد مغذی تاثیر می‌گذارد پس زمانی که دچار اختلال آن می‌شوید احتمال دارد که دچار ریزش مو نیز بشوید .اگر موهایتان دچار ریزش شده اند ترویج تان درست کار نمی کند.

 عدم توازن هورمون استروژن

 استروژن به شکل متابولیکی تولید می شود .

 استرادیول استریول استرون. زمانی که تیروئید شما خوب کار نکند و باعث می‌گردد که توازن استروژن که برای سلامت شما حیاتی است و نرخ متابولیک آن به هم بخورد.تتیروئید

 مشکلات مغزی

 در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت مشخص شد کسانی که افسردگی دارند دچار اختلال تبدیل تیروئید بیشتری هستند .هیپو تیروئیدیسم  با ترشح بد انتقال دهنده عصبی در ارتباط است و ریسک مشکلات ذهنی مانند افسردگی و اضطراب را افزایش می‌دهد.

 گرم یا سرد بودن همیشگی

 اگر سطح هورمون تیروئید شما پایین باشد در کنترل دمای بدن شما نیز تاثیر می گذارد و باعث می گردد که همیشه احساس سرما کنید و یا اینکه شبها عرق کنید و گرمای ناگهانی را احساس نمایید.

 حالا باید چه کنید؟

 خیلی از مردم به طور غریزی می دانند که حتی اگر نتایج آزمایش سالم باشد دچار مشکل تیروئید هستند که باید در مورد علائمی که نشان دهنده مشکلات تیروئیدی آنان است و در آزمایش دیده نمی‌شود به خوبی آموزش ببینند. این را به خاطر داشته باشید که معمولا آزمایش هایی که برای کنترل تیروئید انجام می شود کامل نیستند پس مطمئن شوید که یک آزمایش کامل و درست داده باشید از آنجایی که بدن شما یک سیستم کاملا پیوسته است بنابراین اهمیت بسیار بالایی دارد که اطمینان حاصل نمایید آیا عملکرد هورمونی سالمی درون بدن شما جریان دارد یا نه.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *