#


چگونه می توان طلاق را پیش بینی کرد

پیش بینی
9 آوریل 2017 بدون نظر 937 بازدید

چگونه می توان طلاق را پیش بینی کرد

چگونه می توان طلاق را پیش بینی کرد

” دارا ” و “الیور ” در ” ازمایشگاه عشق ” روبروی یکدیگر می نشینند. هر دو حدودا ۳۰ ساله هستند. ان ها داوطلب شده اند تا در تحقیق مربوط به زوج های تازه ازدواج کرده شرکت کنند. در این تحقیق گسترده ۱۳۰ زوج موافقت کرده اند رابطه زناشویی شان نه تنها مورد مطالعه قرار گیرد بلکه توسط دوربین فیلمبرداری شود. دارا و الیور یکی از ۵۰ زوجی هستند که یک شب در اپارتمان ” ازمایشگاه عشق ” ماندند تا مورد مشاهده و تحقیق قرار گیرند . توانایی من در پیش بینی دقیق طالق تا حدودی بر اساس تجربه و تحلیلاین زوج ها ی جوان و نحوه تعاملاتشان با یکدیگر می باشد.

زندگی شاد

دارا و الیور می گویند که با وجود مشغله زیاد زندگی مشترک شادی دارند و از ان راضی هستند. دارا عصرها به دانشگده پرستاری می رود و الیور هر روز تا دیر وقت به عنوان برنامه نویس کامپیوتر کار می کند .

مانند بسیاری از زوج ها از جمله ان ها که از زندگی شان راضی هستند و همچنین ان هایی که کارشان به طلاق می انجامد دارا و الیور قبول دارند که رابطه زناشویی شان بدون ایراد نیست و حتما نواقصی دارد.

اما ان ها همچنین می گویند که یکدیگر را دوست دارند و نسبت به یکدیگر احساس تعهد می کنند و قصد دارند همیشه با هم بمانند. وقتی درباره برنامه هایی که برای زنگی شان دارند صحبت می کنند لبخند می زنند.

۱۵ دقیقه

از ان ها می خواهم ۱۵ دقیقه وقت صرف کنند و در ازمایشگاه در حالیکه فیلمبرداری می شوند در مورد یکی از اختلافاتی که در حال حاضر با هم دارند بحث کنند و سعی کنند ان را حل کنند در حالی که با هم بحث می کنند.

حس گرهایی به بدنشان متصل است که سطح استرس ان ها را با توجه به روش های مختلف شامل سیستم گردش خون مثلا اینکه چقدر ضربان قلبشان تند است اندازهگیری می کنند.

انتظار دارم که مشاجره ان ها حداقل تا حدودی منفی باشد؛ هر چه باشد خودم از ان ها تقاضا کردهام که مشاجره کنند. در حالی که برخی زوج ها قادرند اختلافشان را با درک حرف های یکدیگر و با لبخند حل و فصل کنند اغلب هنوز تنش وجود دارد .

دارا و الیور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دارا فکر می کند الیور در کارهای خانه به اندازه سهم خودش کار انجام نمی دهد و الیور فکر می کند که دارا بیش از حد غرولند می کند چیزی که باعث میشود کمتر انگیزه داشته باشد در خانه کمک کند.

افت شادی

بعد از اینکه به صحبت ان ها درباره مشکل گوش می دهم با ناراحتی به همکارانم می گویم که پیش بینی می کنم دارا و الیور حتما شاهد افت شادی در رابطه زناشویی شان خواهند بود. پس از ۴ سال ان ها گزارش می دهند که در ورطه طلاق قرار دارند.اگرچه انها هنوز با هم زندگی می کنند . در زندگی مشترکشان احساس تنهایی و بی کسی می کنند. ان ها تبدیل به چیزی شبیه شبح شده اند که گاه و بی گاه به رابطه زناشویی شان سر می زنند رابطه ای که زمانی باعث می شد هر دوی ان ها احساس شادی و سرزندگی کنند.

من نه به این خاطر که ان ها با هم جر و بحث می کردند پیش بینی کردم که رابطه شان دچار مشکل خواهد شد. هر چه باشد من از ان ها خواسته بودم ااین کار را بکنند. خشم و عصبانیت بین زن و مرد به تنهایی نمی تواند فروپاشی رابطه را پیش بینی کند. سایر زوج های تازه ازدواج کرده شرکت کرده بودند در عرض ۱۵ دقیقه مکالمه ضبط شده خیلی بیشتر از دارا و الیور مشاجره کردند. با این حال من پیش بینی می کنم که بسیاری از این زوج های جوان با هم زندگی مشترک شادی خواهند داشت و حتما ای گونه خواهد بود. سرنخ های پیش بینی طلاق اینده دارا و الیور در طرز مشاجره ان ها قرار دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *