#


میگرن و درمان سنتی آن

میگرن
17 می 2017 بدون نظر 1979 بازدید

میگرن و درمان سنتی آن

میگرن و درمان سنتی آن

در طب سنتی آمده است بیشتر افرادی که سرد مزاج هستند میگرن دارند و زود عصبی می شوند و همین عصبانیت تغییراتی در طبع آن ها ایجاد می کند و می تواند زمینه ساز بروز سردردهای میگرنی شود . طب سنتی اولین قدمی که به این افراد توصیه می کند برای درمان میگرن این است که طبع این افراد باید گرم شود .

علت دیگر میگرن سمومی است که به طور کامل از بدن دفع نمی گردد . در این گونه افراد معمولاً روده هایشان خوب کار نمی کند و فرد با مشکل یبوست مواجه است . یکی از راه های دفع سموم از طریق سیستم گوارش ( مثل خوردن خوراکی های دفع سموم همچون خوردن آش گشنیز در سه روز متوالی ) است و راه دیگر آن می تواند حجامت باشد که حجامت باعث می شود هم از شدت درد کم شود و هم فاصله ی حمله ی میگرنی کم شود .

عوامل دیگری نیز برای بروز سردردهای میگرنی وجود داردنظیر : ناراحتی کبد ، ابتلا به ضعف چشم ، انجام کار زیاد و خسته کننده ، بی نظمی عادت ماهانه ، زیاده روی در نوشیدن چای پررنگ وعوامل وراثت .

ممنوعه های خوردنی میگرن در طب سنتی

توصیه ای که طب سنتی در مورد افراد میگرنی دارد این است که در مورد سردردهای مداوم از خوردن ترشی ها و خوراکی هایی که سرکه دارند پرهیز کنید چون این خوردنی ها محرک اعصاب هستند و به سلامتی افراد آسیب می رسانند و اعضای عصبی بدن همچون معده ، دهانه رحم ، مثانه ، دهانه معده ، شریان ها و رباط ها آزار می بینند .

مصرف سرکه موجب تشدید سردردهای میگرنی می شود اما آب نارنج فقط به اعصاب ناسالم آسیب می زند و برای اعصاب سالم مشکلی ایجاد نمی کند . آب نارنج نباید صاف شود و بهتر است همراه با پالپ مصرف شود .

سکنجبینی که نعناع به آن اضافه می شود حافظ اعصاب است ولی بهتر است نعناع را تازه به تازه به سکنجبین اضافه کنید .

مصرف بسیاری از مواد غذایی باعث تشدید سردردهای دوره ای یا میگرن می شود که پنیر ، گوجه فرنگی ، فلفل قرمز و سیاه ، غذاهای سرخ شده و ادویه دار ، ماهی دودی ، ماهی تن ، پیاز داغ ، باقلا ، آجیل ، نان سفید ، شکر ، حبوبات ، کلم و چای پررنگ جز این غذاهای تشدید کنندهمیگرن هستند .

نسخه های گیاهی درمان میگرن در طب سنتی

میگرن

میگرن

یک فنجان عرق سنبل الطیب و آب را با یک فنجان عرق اسطوخودوس ترکیب کرده و روزی یک تا دو لیوان میل کنید . استفاده از این عرق گیاهی به مرور زمان موجب کاهش دردهای میگرنی می شود .

البته این عرق گیاهی با عنوان عرق جادویی درمان قطعی میگرن در بسیاری از عطاری ها فروخته می شود اما بهترین کار این است که خودتان در منزل این داروی گیاهی را ترکیب کنید تا از نتیجه درمانی آن مطمئن باشید .

ترکیب کردن چند قطره آب با بادام تلخ کوبیده شده و ماساژ دادن سر با این ضماد گیاهی ، گذاشتن تکه های نازک لیمو روی پیشانی ، ماساژ دادن پیشانی با سرکه و بوکردن ریحان و برگ نعناع انواع سردردهای میگرنی را تسکین می دهد. برای کاهش مدت و تسکین درد میگرن ماساژ دادن با روغن زنبق نیز مؤثر است البته می توانید یک قطره از این روغن را داخل بینی خود بریزید .

۵۰ گرم چای کوهی ( گل راعی ) را به همراه ۵۰ گرم گل بابونه و ۲۵ گرم گل سنبل الطیب و ۲۵ گرم اسطوخودوس را مخلوط کنید و به اندازه یک مشت از این مخلوط را با آب سرد شسته و سپس با یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و روزی ۲ لیوان از آن را میل کنید . برای افرادی که دیابت ندارند می توانند با تکه ای نبات این دم نوش را شیرین کنید و میل کنید .

۵ تا ۱۰ گرم ریحان تازه را د ریک فنجان آب جوش بریزید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد . سپس آن را صاف کرده و با عسل یا شکر شیرین کرده و بعد از غذا یک فنجان میل کنید . استفاده هر روزه این دم نوش تا حد زیادی از بروز سردردهای میگرنی پیشگیری کرده و در صورت بروز هم شدت درد خفیف می باشد.

در یک فنجان آبجوش دو عدد برگ سوسن تازه یا ۱۵ گرم برگ خشک شده سوسن را در یک لیتر آب جوش ریخته و ۱۵ دقیقه اجازه بدهید تا دم بکشد . بعد از دم کشیدن آن را صاف کنید و با عسل شیرین کرده و روزی دو تا سه فنجان از آن را میل کنید .

۱۰۰ گرم برگ خشک درخت گلابی را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه کامل دم بکشد . سپس آن را صاف کرده و یک گلابی را بدون پوست کندن به قطعه های نازکی ببرید و داخل آن ریخته و آن موقع که درد میگرنتان شروع شد یک فنجان از آن را میل کنید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *