#


میکروب ها در مغز

3 فوریه 2019 بدون نظر 1299 بازدید

میکروب ها در مغز

پژوهش های انشمندان نشان داده است که مغز انسان نیز دارای میکروب هایی است.در قسمت هایی دیگر در بدن انسان مانند دستگاه گوارش نیز میکروب هایی وجودارد که تاثیرات زیادی را روی سلامتی و یا حتی احساسات افراد می گذارد.دانشمندان درمطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند که میکروب ها نه تنها در بدن بلکه در مغز هم وجود دارند و حتی ممکن است با هم ارتباط هم داشته باشند.

دانشمندان در تلاشند تا بفهمند میکروب ها در دستگاه گوارش چگونه کار می کنند و می توانند روی احساست افراد تاثیر بگذارند.دانشمندان فکر می کنند میکروب ها درمغز انسان هم وجود دارند این موضوع شاید در پژوهش های اینده تایید شود.

پژوهش های جدید بر روی مغز ۳۴ فرد مرده صورت گرفته است که نصف ان ها قبل از مرگ سالم بوده و نصف دیگر مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی بوده اند.پژوهشگران برای شناسایی میروب ها و کمیت ان ها انالیز را شروع کردند و دریافتند که در مغر باکتری های مختلفی وجود داشت که از انواع مختلفی از باکتری ها بودند و هم چنین تعداد ان ها هم در قسمت هایی از مغز متفاوت بوده است.

میکروب ها در مغز

محققان هنوز متوجه نشده اند که این باکتری ها چطور به مغز می رسند ؟ در مورد این سوال دو دیدگاه وجود دارد دیدگاه اول می گوید شاید باکتری ها توسط رگ های خونی به مغز منتقل شده باشند اما در دیدگاه دوم بیان شده است که شاید میکروب ها توسط عمل جراحی وارد مغز شده باشند اما در این دیدگاه سوالی دیگر به وجود می اید ان هم این است که میکروب ها چطور در کل مغز پراکنده شده اند .

طبق پژوهش هایی دیگری بیان شده است که این موضوع تنها مربوط به مغز انسان ها نیست و ممکن است در مغز دیگر موجودات هم یافت شوند/ پژوهش‌هایی که روی موش انجام شده نیز شواهدی بر وجود میکروبیوم مغزی در مغز موش‌های سالم نشان داده است. البته در گروه جداگانه‌ای از موش‌ها که در محیط‌های عاری از میکروارگانیسم‌ پرورش یافته بودند، چنین موردی مشاهده نشد.

حقیقت های جالب درباره میکروب ها

بیشتر از تمامی ستاره ها و سیاره های راه شیری در بدن ما میکروب وجود دارد.وزن همه این میکروب ها روی یکدیگر ۱.۵ کیلوگرم است تقریبا برابر وزن خود مغز انسان است.

۱-میکروب ها سرتاسر پوست شما را فرا گرفته اند. از سر تا نوک پا ما پر از میکروب است و تنوع زیادی دارند تنوع ان ها به رطوبت، دمای بدن، نازکی و دیگر متغیرهای پوست بستگی دارد.

۲-از لحاظ تعداد، مقدار سلول های باکتریایی از سلول های جانوری بدن ما (که ساختار کلی مان را تشکیل داده اند) بیشتر است واین شاید برای شما خیلی عجیب باشد.

۳- وقتی سخن از میکروب به میان می اید ممکن است فکر کنید میکروب ها فقط مضرند  اما باید بدانید میکروب ها باعث  کارایی صحیح ارگان های حیاتی بدن انسان می شوند. مغز، دستگاه گوارش و بسیاری دیگر، بدون آن ها نمی توانند درست کار کنند.

۴- ۹۹ درصد میکروب های بدن  شما در ناحیه دستگاه گوارش است. از دهان شروع شده و به مقعد ختم می شود. ۱ درصد باقی مانده در باقی نقاط بدن (درون و بیرون) پخش شده اند.

۵-حداقل ۱۲۰۰ نوع میکروب مختلف درون دهان شما زندگی می کنند. همه این میروب ها مضر نیستند بلکه بعضی از ان ها فقط برای سلامتی دندان های شما مضر خواهندبود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *