#


مناسب ترین زمان برای کاهش کالری دریافتی بدن چه زمانی است؟

13 فوریه 2018 بدون نظر 1369 بازدید

مناسب ترین زمان برای کاهش کالری دریافتی بدن چه زمانی است؟

زمان مناسب برای چربی سوزی چه زمانی است؟

همان طور که می دانید امروزه پایین آوردن وزن و رسیدن به وزن ایده آل به عنوان یکی از دغدغه های افراد می باشد. ولی اگر در این مسیر زیاده روی کنید ممکن است به بدن خود آسیب های بسیار جدی وارد کنید. بهتر است بدانید که چنانچه درحال کم کردن وزنتان هستید این کاهش وزن نباید بیشتر از یک کیلوگرم در یک روز باشد. همچنین فعالیت هایی که با انجام آن ها می توان نتیجه ی بهتری گرفت یکی از موضوعات پر اهمیت در این زمینه می باشد.

رشته ی رزمی موی تای یکی از انواع رشته های رزمی کیک بوکسینگ می باشد و به عنوان ورزش ملی کشور تایلند به حساب می آید. این رشته ی ورزشی همانند بیشتر ورزش های رزمی شامل کاربرد تکنیک های بوکس و مبارزات تن به تن می باشد و رده بندی فایتر های آن طبق میزان وزن افراد تعیین می شود. پس افرادی که در این رشته ی ورزشی قرار است به مبارزه پرداخته و برای مسابقه خود را آماده کنند باید برای روز مسابقه خود را به وزن مورد نظر رسانده یعنی وزن خود را کاهش داده و یا افزایش دهند تا از این طریق بتوانند در رده ی وزنی خود بدون داشتن هیچ مشکلی به مبارزه بپردازند.

اگر در مدت زمان بسیار کم وزن زیادی کم کنید سبب ضعف و خستگی خواهد شد

به این دلیل که کاهش وزن بسیار سریع سبب آسیب دیدن خود ورزشکار خواهد شد و این که موجب ایجاد ضعف و خستگی او نیز می شود بنابراین با روشی که به صورت کاملا آرام آرام و نیز از هفته های قبل برای رسیدن به وزن ایده آل دست به کار شوند. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم توصیه های لازم و تاثیر گذار برای کاهش وزن را به شما معرفی کنیم.

افزایش تمرینات کاردیو

یکی از روش هایی که مناسب کاهش وزن می باشد ، افزایش مدت زمان و نیز تکرار جلسه های تمرینات کاردیو است. اگر پیش از این، تمرینات کاردیو را انجام نمی دادید، بهتر است کار خود را با مدت زمان بیست دقیقه در روز شروع کنید. به صورتی که در طول چهار روز در یک هفته و به طور تدریجی آن را افزایش دهید. برای رسیدن به هدف تان می توانید از ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و شنا هم کمک بگیرید. هرچند طناب زدن نیز در این راه می تواند فعالیت خوبی برای شما باشد، به این دلیل که یک ورزش رایج بوده و نه تنها برای آماده سازی مبارزات موی تای، بلکه رشته های دیگر رزمی نیز به حساب می آید.

کم کردن میزان کالری دریافتی

شما در حالی که فعالیت های بدنی خود را نسبت به قبل بیشتر کرده اید، هم زمان نیز می توانید میزان کالری دریافتی تان را کاهش دهید. در این صورت موجب خواهید شد که بدنتان به این واسطه چربی بیشتری نسبت به قبل بسوزاند و در نتیجه شما می توانید کاهش وزن داشته باشید.

مجددا به شما توصیه می شود که میزان کالری دریافتی بدن خود را به یکباره کم نکنید و سعی کنید این کار به صورت تدریجی باشد زیرا در این صورت انرژی شما برای انجام تمرینات و یا مبارزات از بین خواهد رفت. بهتر است برای کاهش میزان کالری آن را به صورت هفته به هفته انجام دهید، به این صورت که کم کم از میزان غذا های مصرفی تان به ویژه مواد غذایی سرشار از کالری کم کنید تا بتوانید به وزن ایده آل خود برسید.

چنانچه شما از چنین رژیم تغذیه ای پیروی کنید، می توانید به آسانی خود را با شرایط مناسب وزنی و رژیمی هماهنگ کنید. باید سعی کنید از مقدار چربی و قند دریافتی بدن خود به عنوان یکی از منابع اصلی کالری کاهش دهید، در این صورت دیگر نیازی ندارید که مواد غذایی مفید برای بدن خود را از برنامه ی غذایی تان به طور کامل حذف کنید.

افزایش فعالیت های روزانه

فعالیت های روزانه نوعی از فعالیت فیزیکی غیر تمرینی و ورزشی به حساب می آید. چنانچه شما بتوانید چنین فعالیت هایی را به طور منظم انجام دهید به چربی سوزی و کاهش وزن خود کمک خواهید کرد. این فعالیت ها نظیر پیاده روی عادی، برای رفتن به سر کار و یا هر مکان دیگری از دوچرخه استفاده کنید، به امور باغ و باغبانی بپردازید، بازی کردن با کودکان و یا این که به جای بردن ماشین خود به کارواش خودتان آن را بشویید، می باشند. شما با انجام چنین فعالیت هایی در روز می توانید بهترین کار را برای کاهش وزن و کالری سوزی بیشتر انجام دهید.

مدیریت کردن میزان آب دریافتی بدن

این کاملا طبیعی است که شما برای رسیدن به وزن ایده آل برای مبارزه تلاش کنید و چنانچه میزان افزایش وزن شما بیش از حد متوسط باشد، در این صورت شما باید برای کم کردن چند کیلوگرم وزن اضافی، حتی در مصرف آب دریافتی بدن خود نیز مدیریت داشته باشید و زیاده روی نکنید.

بهتر است زمانی که میزان آب دریافتی بدن خود را کاهش می دهید، هم زمان تمرینات و یا فعالیت های ورزشی خود را در برابر نور خورشید انجام دهید و یا حتی می توانید به هنگام انجام فعالیت بدنی از لباس های نایلونی استفاده کنید. باید به این دقت داشته باشید که کاهش وزن شما بیشتر از یک کیلوگرم در روز نباشد تا با این کار به سلامتی خود لطمه ای وارد نکنید. هر زمانی که به وزن مناسب برای مبارزه رسیدید باید حتما مقدار آب از دست رفته ی بدن خود را جبران کنید.

نکته ای که باید حتما به آن دقت کنید این است که بهتر است عمل کاهش میزان آب دریافتی بدن تان را تحت نظر یک پزشک متخصص و یا یک کارشناس طب ورزشی انجام دهید تا با این کار آسیبی به سلامتی خود وارد نکرده باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *