#


مزایای خوردن آب نجبیل با معده خالی

6 مارس 2018 بدون نظر 1847 بازدید

مزایای خوردن آب نجبیل با معده خالی

نوشیدن آب زنجبیل پیش از صبحانه چه مزیت هایی دارد؟

چندین قرن از ریشه زنجبیل برای دلیل های گوناگون پزشکی به خاطر محتوای بالای مواد مغذی ضروری و ترکیبات پر قدرت استفاده می شده است.

به گزارش ازمن بپرس؛ این گیاه قدرتمند و مفید، برای حفظ سلامت دستگاه گوارش تان نیز بسیار تاثیرگذار می باشد و دستگاه ایمنی بدن را هم تقویت می کند.

علاوه بر این شما می توانید از زنجبیل به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد از آن، برای پیشگیری از آسیب سلولی و حذف سموم، به رژیم غذایی تان بیفزایید.

مسئله جالبی که وجود دارد این است که، نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی و در اوایل صبح دارای مزیت های عمده سلامتی به همراه خواهد داشت:

کم شدن درد مفاصل: زنجبیل یک درمان طبیعی برای کم کردن درد عضلانی و مفصلی می باشد. اصلی ترین اجزای زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد می باشند و استفاده از آن به اشخاص مبتلا به بیماری های التهابی از جمله آرتریت روماتوئید توصیه می شود.

پیشگیری از گرفتگی عضلات: کسانی که مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی می باشند، می توانند آب زنجبیل را به عنوان یک درمان طبیعی و ایمن مصرف کنند. زنجبیل دارای مواد و املاح معدنی می باشد که منجر به تنظیم سطح الکترولیت بدن خواهد شد و از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

پیشگیری از پیری زودرس: با توجه به مقدار بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی، آب زنجبیل یک نوشیدنی بسیار مفید برای مبارزه با اثرات منفی رادیکال های آزاد بر روی بافت های شما می باشد. این مواد از آسیب سلولی و پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله سرطان، آلزایمر و آرتروز می شود و به تقویت سلامت پوست کمک می کند.

تسکین گردش خون: آب زنجبیل دارای مقدار زیادی منیزیم، پتاسیم و روی می باشد که منجر به تنظیم پروسه های التهابی خواهد شد که باعث مشکلات گردش خون می شوند. این نوشیدنی علاوه بر این سطح کلسترول را در شریان ها به حداقل می رساند و به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

بهبود فرایند هضم: کسانی که هر روز آب زنجبیل را با معده خالی استفاده می کنند، به مشکلات گوارشی کمتری مبتلا می شوند. زنجبیل دارای فیبر می باشد؛ ماده ای مغذی که باعث بهبود حرکات روده، پایین آوردن یبوست، کاهس اسید معده و بهبود نفخ می شود.

کنترل احتباس مایعات: ویژگی های دیورتیک و ضد التهابی زنجبیل، باعث مبارزه با احتباس مایعات در بدن خواهد شد. استفاده روزانه از آب زنجبیل باعث از بین رفتن مایعات در بافت ها می شود و سطح انرژی را برای پیشگیری از خستگی بالا می برد.

تقویت سیستم ایمنی بدن: استفاده روزانه از آب زنجبیل یک راه فوق العاده برای به دست آوردن مواد مغذی می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. آب زنجبیل منجر به تحریک ساخت آنتی بادی هایی می شود که با اثرات مضر میکروارگانیسم ها و باکتری ها مبارزه می کنند. نوشیدن آب زنجبیل زمانی که معده خالی است علاوه بر این منجر به پیشگیری از عفونت های ادراری، سرفه و سرماخوردگی، عفونت واژن، بیماری های خود ایمنی و … خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *