#


قیمت دارو طبق نرخ تورم زیاد می شود

4 آوریل 2018 بدون نظر 1341 بازدید

قیمت دارو طبق نرخ تورم زیاد می شود

افزایش قیمت دارو براساس نرخ تورم

کیانوش جهان پور، سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در سال جاری افزایش یا کاهش قیمت داروها همچون قبل، تحت عنوان منطقی شدن قیمت ها در کمیته قیمت گذاری دارو در این سازمان تصمیم گیری می شود ولی چنانچه افزایش داشته باشد، مقدار آن براساس نرخ رسمی تورم می باشد.

به گزارش ازمن بپرس، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: نرخ داروها براساس برآوردهای صورت گرفته شامل هزینه ها، منابع انسانی و برابری نرخ ارز مشخص می گردد.

کیانوش جهان پور اظهار داشت: به منظور تغییر قیمت و منطقی شدن نرخ داروها در طول سال، به صورت مستمر در خصوص داروهای تولید داخل و وارداتی تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: بیشتر شدن هزینه ها اجتمال دارد باعث بیشتر شدن قیمت داروها گردد که در آن صورت مقدار افزایش تا سقف نرخ تورم می باشد.

وی یادآور شد: یقیناً هر سال مواردی از داروها هم بوده است که به جای بیشتر شدن قیمت، کاهش قیمت داشته اند که این تغییر قیمت ها به طور مستمر گزارش شده اند.

جهان پور در ادامه بیان کرد: بیشتر شدن قیمت دارو در سال قبل براساس نرخ تورم نهایت تا نه درصد اعمال شد.

سال قبل دست کم قیمت پانزده قلم دارو تغییر کرد.

از جمله مشکلات به وجود آمده در خصوص قیمت داروها در سال قبل این بود که بعضی از داروها با قیمتی گوناگون از قیمت درج شده روی بسته بندی ها به مردم ارائه می شد که رئیس سازمان غذا و دارو ، غلامرضا اصغری در این خصوص در مصاحبه اش گفت که نرخ داروها همگام با نرخ تورم، تغییر کرده و با قیمت های جدید ارائه می گردد ولی شرکت های پخش تعدادی جعبه از گذشته دارند که قیمت قدیمی روی آن درج شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *