#


قیمت دارو در چند روز اخیر افزایش نداشته است

14 آوریل 2018 بدون نظر 1101 بازدید

قیمت دارو در چند روز اخیر افزایش نداشته است

با کسانی که قیمت دارو را افزایش داده اند برخورد می شود

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: قیمت‌ های مصوب معین می باشد و کمیسیون در طی روزها و هفته‌ های اخیر سال جاری مصوبه ‌ای حاکی بر تغییر قیمت نداشته است و قیمت ‌ها همچون سابق ثابت می باشد.

به گزارش ازمن بپرس، سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد نوسانات نرخ ارز در طول روزهای گذشته و تأثیر آن بر قیمت داروها، گفته است: اشتباهی که در حوزه زیاد شدن قیمت دارو انجام می شود این است که لازم است بدانیم دارو کالایی نمی باشد که قیمت‌ گذاری آن در اختیار بازار یا شرکت‌ های عرضه کننده باشد و مسئله دارو با مکمل و فراورده ‌های آرایشی و بهداشتی متفاوت می باشد.

کیانوش جهانپور در ادامه افزود: قیمت ‌گذاری دارو در هر وضعیتی چه داروهای وارداتی و چه داروهای تولید داخل وظیفه کمیسیون قیمت‌ گذاری سازمان غذا و دارو می باشد و همواره پابرجا است.

وی تصریح کرد: قیمت ‌های مصوب تعیین شده می باشد و کمیسیون در طول چند روز و چند هفته ی اخیر سال جدید مصوبه‌ ای حاکی بر تغییر قیمت نداشته و قیمت‌ها هماند قبل ثابت می باشد و در هر مکانی از زنجیره، زنجیره فروش در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد موردی بوده و هیچ فردی امکان تخلف عام را ندارد و چنانچه این اتفاق رخ دهد برخورد قاطع صورت می گیرد.

جهانپور با توجه به التهاب بازار ارز در طول چند روز اخیر، بیان کرد: در طول چند روز گذشته هم بازار دارو هیچ نوع تغییرات جدیدی نداشته است علاوه بر این، این که داروهایی که در داروخانه ‌ها و شرکت‌ های عرضه کننده وجود دارد تولیدی قبل بوده و با قیمت گذشته پخش می ‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: در روزهای آینده هم در زمینه تأمین دارو نگرانی خاصی وجود ندارد به خاطر این که در دولت جدید چیزی به نام مابه‌ التفاوت نرخ ارز وجود دارد که به وسیله بیمه‌ ها در راستای حمایت از قیمت دارو به این صنعت تعلق می ‌گرفت و این بودجه در سال جاری هم تخصیص پیدا کرده است و در دسترس بیمه ‌ها قرار می‌ گیرد. علاوه بر این با اشاره به مصوبه دولت در صورتی که قیمت ارز مرجع تغییر کرده باشد مابه ‌التفاوت آن به طور یک الحاقیه اضافه می شود.

وی با توجه به قیمت دارهای بیماران خاص نیز اظهار کرد: بودجه داروهای بیماران خاص در جای خود ثابت می باشد و در حوزه تأمین این داروها مشکلی وجود ندارد. علاوه بر این در صنعت دارو کمترین تأثیرپذیری و ثبات را در مقایسه با سایر بازارها خواهیم داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *