#


چگونه قهوه می تواند تمرین های روزمره تان را راحت تر کند؟

8 جولای 2017 بدون نظر 925 بازدید

چگونه قهوه می تواند تمرین های روزمره تان را راحت تر کند؟

هر چه تمرین های شما سخت تر باشد , بیشتر خستگی احساس میکنید

 به همین دلیل است که مربیان ورزشی مدت هاست میدانند که یک شات کافئین قبل از تمرین یا مسابقه ورزشکاران شان میتواند عملکرد آنها را افزایش دهد به گونه ای که با شدت وتوان بیش تری تمرین میکنند ولی خستگی و درد کمتری را احساس میکنند.
اما به طور متوسط آیا نوشیدن جاوا واقعا میتواند تمرین ها را راحت تر کند؟ در حالی که هنوز علم , کافئین را به عنوان یک کمک کننده برای تمارین معرفی نکرده و همچنان تحقیق دلگرم کننده ای در این زمینه صورت نگرفته است.

در اینحا این نظریه وجود دارد که میگوید : عضلات از گلیکوژن، یک نسخه ذخیره شده از گلوکز برای انرژی استفاده می کنند و زمانی که انبارهای گلیکوژن بیرون می روند، ماهیچه ها ضعیف تر و کمتر کارآمد می شوند و منجر به خستگی می شود. اما عضلات نیز می توانند چربی بسوزانند و وقتی که انجام می دهند، عضلات به آسانی پوشیده نمی شوند. کافئین می تواند عضلات را برای سرعت بخشیدن به چربی سوزی سریع تغییر دهد، که می تواند فروشگاه های گلیکوژن را حفظ و زمان بیشتری را قبل از اینکه از بین بروند، به ماهیچه ها بدهد. این منجر به طولانی ترشدن مدت زمان تمرین و احساس خستگی و درد کمتر میشود. برخی از محققان همچنین معتقدند که کافئین با افزایش کارآیی خود در تولید انرژی، می تواند به طور مستقیم بر روی عضله کار کند .

اما اثر گذاری قهوه و کافئین ممکن است کمی زمان ببرد. مزایای قهوه در تمرینات طولانی مدت ورزش های استقامتی به نسبت ورزش های کوتاه مدت و سبک تر , واضح تر است چرا که عضلات زود تر به گلیکوژن تبدیل می شوند . هنوز مشخص نیست که مدت زمان دقیقی که تاثیر کافئین در ایجاد تغییر در چربی سوزی عضلات گذاشته میشود , چقدر است ؟ ، اما اغلب مطالعات اثرات کافئین بر عضلات را دو ساعت پس از مصرف اعلام کرده اند. اثرات انرژی کافئین از یک ساعت پس از مصرف آن تا سه الی شش ساعت به طول می انجامد.

همچنین قهوه دوز مشخصی ندارد که با اطمینان از تاثیر آن حرف بزنید. تا همین اواخر، تفکر این گونه بوده است که از زمانی که بدن به کافئین عادت می کند، مصرف کنندگان همیشگی قهوه برای به دست آوردن مزایای ورزشی آن باید یک کاپ بزرگتر یا اضافه مصرف کنند. اما اخیرا در یک تحقیق که توسط محققانی در برزیل انجام شده است، حتی مصرف كنندگان كافئین که به طور منظم – از جمله افرادی كه هر روز حدود سه فنجان قهوه مینوشند – قهوه میخوردند , پس از مصرف قرص كافئین، كه حاوی كافئین معادل از چهار فنجان قهوه، قادر به رکاب زدن سریع تر و طولانی مدت تر دوچرخه بودند در مقایسه با زمانی که آنها قرص مصرف نکرده بودند.

مصرف قهوه در صبح باعث جوانی و دیر پیر شدن میشود.
تحقیقات موجود نشان می دهد که کافئین می تواند علاوه بر تاثیر مثبت در تمرینات ، با برخی ناهنجاری ها ازجمله : سردرد , افزایش فشار خون ، زخم معده و … همراه باشد در صورتی که به طور منظم و صحیح مصرف نشود.
کارشناسان ورزشی معتقدند بهترین زمان مصرف قهوه یک ساعت قبل از تمرین است چرا که هم باعث افزایش بازدهی بدن میشود و هم دیر تر خسته شدن.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *