#


قرص برنج؛ مهمترین علل بروز مسمومیت در کشور

26 فوریه 2018 بدون نظر 957 بازدید

قرص برنج؛ مهمترین علل بروز مسمومیت در کشور

نامه ای که وزیر بهداشت در خصوص “قرص برنج” به قوه قضاییه فرستاد

وزیر بهداشت در نامه‌ ای که به رئیس قوه قضائیه  نوشت ضمن اشاره به فوت سالانه تعداد زیادی از شهروندان بر اثر مصرف ماده سمی به نام “قرص برنج” پیشنهاد کرد که از طرف قوه قضائیه اعلام گردد، اشخاصی که این ماده سمی را در اختیار متقاضیان قرار می ‌دهند در فوت ناشی از مصرف این قرص‌ها شریک باشند و عواقب قانونی و مجازات ناشی از آن را قبول کنند.

به گزارش ازمن بپرس به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر سید حسن هاشمی در نامه‌ ای به آیت‌ الله آملی لاریجانی اظهار داشت: هر ساله تعداد زیادی از هم وطنان در اثر استفاده از ماده‌ ای سمی، به نام “قرص برنج” جان خود را از دست می‌ دهند. با وجود این که واردات، تولید، توزیع و فروش این ماده سمی از سوی مراجع قانونی به طور جد ممنوع اعلام شده است، بنابر این طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، این ماده  سمی هم چنان در صدر علل بروز مسمومیت و مرگ و میر ناشی از مسمومیت و خودکشی با مواد سمی در هم وطنان است. متأسفانه با توجه به همه تمهیدات به عمل آمده از طرف مسئولین، این ماده سمی هم چنان به راحتی از سوی بعضی مغازه‌های خرده‌ فروشی در سراسر شهر در دسترس متقاضیان می باشد.

وی پیشنهاد کرد که از سوی قوه قضائیه اعلام گردد، اشخاصی که این ماده سمی را در اختیار متقاضیان قرار می ‌دهند در فوت ناشی از استفاده آن هم شریک می باشند و می بایست عواقب قانونی و مجازات ناشی از آن را قبول کنند. به عقیده این وزارت خانه اعلام این چنین تصمیمی از طرف قوه قضائیه تاثیر خیلی مهمی در کم شدن عرضه غیرقانونی این ماده سمی و کم شدن مرگ و میر ناشی از آن خواهد داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *