#


فشار خون نرمال چقدر است؟

فشار خون
10 سپتامبر 2017 بدون نظر 1557 بازدید

فشار خون نرمال چقدر است؟

فشار خون نرمال

فشار خون طبیعی برای زندگی حیاتی است: بدون فشار که خون ما را در جریان سیستم گردش خون جریان می دهد، هیچ عنصر اکسیژنی یا مواد مغذی از طریق شریان های ما به بافت ها و ارگان ها تحویل نمی شود.

اما فشار خون می تواند ناخوشایند بالا باشد و همچنین می تواند خیلی پایین باشد.

در این مقاله ما بحث خواهیم کرد که چه فشار خون، اندازه گیری آن و چه اندازه هایی برای سلامتی ما اهمیت دارد.

مطالب این مقاله:

فشار خون چیست؟
زیست شناسی و فیزیک
اندازه گیری فشار خون
قرائت سيستوليک و دياستوليک
فشار خون طبیعی چیست؟
چگونه برای حفظ سطح فشار خون سالم

فشار خون چیست؟

بدون یک پمپ یا مخزن آب، آب جاری نخواهد بود. خواص لوله شیلنگ نیز بر فشار آب اثر می گذارد. اصول مشابه برای جریان خون استفاده می شود.

پاسخ مستقیم به این سوال “فشار خون چیست؟” یک خط کوتاه است: فشار خون نیرویی است که خون را از طریق سیستم گردش خون ما منتقل می کند.

این یک نیروی حیاتی است، زیرا بدون فشار خون، دو مقررات اساسی در اطراف سیستم گردش خون ما برای تغذیه بافت ها و ارگان ها تحویل نخواهد شد:

اکسیژن
مواد مغذی

فشار خون نیز بسیار حیاتی است؛ زیرا گلبول های سفید و آنتی بادی برای ایمنی و هورمون هایی مانند انسولین را عرضه می کند.

همان طور که اکسیژن و مواد مغذی را فراهم می کند، خون تازه ای که تحویل می شود، قادر است مواد زائد سمی متابولیسم را از بین ببرد، از جمله دی اکسید کربن که با هر نفس کشیدن، و توکسین هایی که از طریق کبد و کلیه ما روشن می شود.

خود خون دارای تعدادی خواص دیگر، از جمله درجه حرارت آن است. همچنین یکی از دفاع های ما در برابر آسیب بافت، پلاکت های لخته ای است که از آسیب های خون جلوگیری می کند.

اما دقیقا همان چیزی است که موجب فشار خون در شریان ها می شود؟ بخشی از پاسخ ساده است: وقتی قلب با هر ضربان قلب خون را پمپاژ می کند باعث فشار خون می شود. با این حال، فشار خون را نمی توان تنها با پمپاژ قلب مرتبط کرد.

زیست شناسی و فیزیک

گردش خون ما یک فرم بسیار پیچیده از لوله کشی است – خون “جریان” و شریان ها “لوله ها” هستند. یک قانون اساسی فیزیک موجب جریان خون ما می شود و این قانون نیز در لوله های لوله ای باغی اعمال می شود.

خون از طریق بدن ما به دلیل اختلاف فشار در جریان است.

فشار خون ما در آغاز سفر خود از قلب ما بیشتر است – وقتی که آن را به آئورت وارد می شود – و در انتهای سفر آن در پایین شاخه های کمتری از شریان ها کم است. این تفاوت فشار چیزی است که سبب جریان خون در بدن ما می شود.

همانطور که خواص فیزیکی یک لوله لوله شلنگی بر فشار آب اثر می گذارد – لوله را تسریع می دهد و فشار در آن نقطه افزایش می یابد – همچنین شریان ها فشار خون را تحت تاثیر قرار می دهند.

برای مثال، بدون وجود طبیعت انعطاف پذیری دیواره های شريانی، فشار خون به سرعت از طریق قلب پمپ می شود.

بنابراین در حالی که قلب حداکثر فشار را ایجاد می کند، خواص شریان ها برای حفظ آن بسیار مهم است و جریان خون را در سراسر بدن جریان می دهد.

وضعیت شریان ها بر فشار خون و جریان خون تأثیر می گذارد و تنگ شدن سرخرگ ها در نهایت می تواند منبع را به طور کامل مسدود کند (حمله قلبی قلب خود را قطع می کند؛ سکته مغزی زمانی ایجاد می شود که شریان ها به مغز مسدود شوند یا خونریزی شوند )

اندازه گیری فشار خون

 

دستگاهی که برای اندازه گیری فشار خون اندازه گیری می شود، یک اسفیهگممنومتر است و شامل یک بازوی لاستیکی – کاف است که توسط پمپ دستی پمپ می شود.

هنگامی که کاف به اندازه کافی به پالس متوقف می شود، خواندن آن به صورت الکترونیکی یا بر روی یک شماره آنالوگ گرفته می شود.

خواندن با توجه به فشار مورد نیاز برای حرکت جیوه در برابر یک لوله در برابر گرانش بیان می شود – از این رو واحد، میلی متر جیوه، به میلی متر جیوه ضرب می شود.

قرائت سيستوليک و دياستوليک

استتوسکوپ نقطه دقیق زمانی را مشخص می کند که صدای پالس به همان اندازه که فشار کاف به آرامی آزاد می شود، باز می گردد. با استفاده از استتوسکوپ شخص را قادر می سازد که فشار خون را برای دو مورد خاص گوش دهد.

خواندن فشار خون شامل دو عدد است: اولین فشار سیستولیک و دومین فشار دیاستولیک. خواندن داده شده است، به عنوان مثال ۱۴۰ بیش از ۹۰.

فشار سیستولیک، رقم بالاتر ناشی از انقباض قلب است، در حالی که تعداد دیاستولیک فشار پایین در شریان ها است، در طول دوره کوتاه «استراحت» بین ضربان قلب.

فشار خون طبیعی چیست؟

نمودار چگونگی توضیح چگونگی فشار خون بالا و پایین را توضیح می دهد.

این یک سوال دیگر است که پزشکان سعی می کنند پاسخ ساده ای به آن بدهند، اگر چه عادی بودن فشار خون پیچیده است.

کارديولوژي ها واقعا در مورد محدوده طبيعي صحبت نمي کنند – در عوض آنها بر اساس زماني که فشار خون بايد بيش از حد بالا باشد، شکل هايي که همچنان توسط پژوهش هاي پزشکي تصفيه شده، کار مي کنند. موسسه ملی سلامت با اشاره به فشار خون طبیعی در زیر سطح معینی است:

دیاستولیک بیشتر از mmHg 120 mmHg و دیاستولیک ۸۰ mmHg نباشد.

اما فشارخون به طور طبیعی تغییر می کند، واقعیتی که در نقل قول متخصصان متخصص در زمینه تغیر فشارخون در یک مقاله منتشر شده توسط طبیعت در ماه مارس ۲۰۱۳، بهترین توصیف می شود:

“فشارخون با مشخص شدن نوسانات کوتاه مدت در طی یک دوره ۲۴ ساعته (ضربات به ضربات، دقیقه به دقیقه، ساعت به ساعت و تغییرات روز به شب) مشخص می شود، نوسانات طولانی مدت در دوره های طولانی تر (روزها، هفته ها، ماه ها، فصول و حتی سال ها) رخ می دهد. ”

این دستورالعمل بیان می کند که برای فشار خون بالاتر از رقم ۷۵/۱۵۵ mmHg هر افزایش ۱۰/۱۰ میلی متر هورمونی خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را دو برابر می کند.

دستورالعمل کلی فشارخون بالا در دسامبر ۲۰۱۳ به روز رسانی شد و از شواهد استفاده شد تا توصیه شود هر کسی که ۶۰ سال یا بیشتر با فشار خون بالا باشد باید فشار خون پایین کمتر از ۱۵۰/۹۰ mmHg باشد.

چگونگی حفظ سطح فشارخون سالم

دستورالعمل ها برای پزشکان لیست اقدامات زیر را که بیماران می توانند برای کمک به حفظ فشارخون سالم:

وزن سالم بدن را حفظ کنید.
خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب.
کاهش مصرف سدیم (نمک در رژیم غذایی).
تمرین هوازی منظم (به عنوان مثال پیاده روی سریع) حداقل ۳۰ دقیقه در روز، بیشتر روزهای هفته را انجام دهید.
مصرف الکل خود را کنترل کنید – حداکثر ۲ نوشیدنی روزانه برای مردان و ۱ روز برای زنان / مردان سبک وزن (یک نوشیدنی حاوی نصف اونس از الکل) را بنوشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *