#


عوارض بازی با موبایل قبل خواب برای کودکان

عوارض بازی های رایانه ای
12 دسامبر 2017 ۲ نظر 1347 بازدید

عوارض بازی با موبایل قبل خواب برای کودکان

عوارض بازی با موبایل قبل خواب برای کودکان

به گزارش ازمن بپرس، طبق بررسی هایی که در گذشته شده است نشان می دهد که استفاده از تلفن های هوشمند امروزی باعث به وجود آمدن برخی مشکلات روانی از جمله افسردگی ، عدم تمرکز، گرایش به خود کشی و موارد بسیار دیگری نیز می شود ولی پژوهشگران اعلام کردند که استفاده از موبایل های هوشمندی که امروزه در بازار وجود دارد علاوه بر اینکه بر روی بزرگسالان تاثیر می گذارد برای کودکان نیز می تواند خطرناک باشد.

جدیدا تحقیقی انجام دادند که نشان می دهد کودکانی که قبل از خواب از گوشی هوشمند استفاده می کنند و یا به تماشای تلویزیون می پردازند می تواند باعث افزایش وزن در آن ها شود.

پژوهشگران ایالات متحده بیان کردند: کودکانی که از این تکنولوژی قبل از خواب استفاده می کنند باعث کمتر شدن خواب آن ها می شود، شاخص توده بدنی شان (BMI) افزایش می یابد و بعد از بیدار شدن در صبح روز بعد احساس خستگی بیشتری می کنند.

عوارض بازی های رایانه ای

عوارض بازی های رایانه ای

این محققان بر روی ۲۳۴کودک که سن شان بین هشت تا هفده سال بود بررسی را انجام دادند و مطالعاتی را بر روی عادات خواب و استفاده از تکنولوژی در کودکان را داشتند.

در این بررسی از مادران و پدران درخواست کردند تا ببینند که فرزدان شان قبل از خواب از موبایل، تلویزیون و یا کامپیوتر استفاده می کنند و یا خیر.

نتایجی که از آزمایشات به دست آوردند نشان می دهد که کودکان اگر قبل از خواب از تکنولوژی ها استفاده کنند باعث می شود که عوارض جانبی را به همراه داشته باشد که مهم ترین آن ها رابطه بین استفاده از تکنولوژی و شاخص توده بدنی بالاتر می باشد.

پژوهشگران بیان کردند: کودکانی که پیش از خوابیدن از کامپیوتر استفاده می کردند و یا اینکه تلویزیون نگاه می کردند نسبت به سایر کودکان سی دقیقه کمتر می خوابیدند. ولی کودکانی که قبل از خواب از تلفن همراه استفاده می کردند نسبت به کودکانی که از موبایل استفاده نمی کردند حداقل یک ساعت کمتر می خوابیدند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *